Nova podružnica Dječjeg vrtića Ivanić-Grad u naselju Poljana
U Dječjem vrtiću Ivanić Grad više od dva desetljeća primarni odgojno-obrazovni program obogaćen je sadržajima odgoja i obrazovanja za očuvanje i zaštitu okoliša. Sukladno tome, profesionalnom i ljudskom odgovornošću kod djece se potiče usvajanje znanja, stavova i ponašanja koja su u suglasju s okolišem. U program FEE Dječji vrtić uključio se 2005. godine, te je već 2006. godine dobio status Eko-škole. Tako je postao prvi vrtić u Republici Hrvatskoj koji je stekao taj prestižni međunarodni status i danas je jedini vrtić koji je okrunjen brončanim statusom Eko-škole, a ove bi godine mogao dobiti i srebrni status!
Eko-kuća
Grad Ivanić-Grad posjedovao kuću koja je služila u svrhu prezentiranja pametne gradnje i pametne potrošnje energenata u novoosnovanom naselju niskoenergetskih kuća Poljana. Kako dio djece nije mogao biti upisan u postojeće kapacitete vrtića, Grad se odlučio darovati kuću, a vrtić ju je prenamijenio u prostor pogodan za boravak djece. Tako je niskoenergetska kuća postala podružnica Dječjeg vrtića Ivanić Grad, vrtića Eko-škole, u kojem se odgaja, uči i radi prema Programu odgoja za održivi razvoj.
Tako je Dječji vrtić Ivanić-Grad još jedanput postao u nečemu prvi - prvi eko-vrtić koji radi u pravoj “eko kući”, a mješovita odgojna skupina “Vjeverice” novi su i ponosni stanovnici svog eko-vrtića!
Dijete i okoliš
Radom i življenjem u niskoenergetskoj kući cilj je usvojiti modele poželjnog i zdravog stila života, stoga je veliki trud uložen da djeca:
• razviju pozitivan stav o prirodi i uvjerenje o potrebi očuvanja prirode,
• usvoje osnovna znanja o važnosti i načinu brige za okoliš,
• usvoje navike i vještine koje doprinose očuvanju prirode.
Aktivnosti na kojima se radi:
• štednja energenata (bez obzira na štedljivu kuću, pazi se na potrošnju plina, struje, vode)
• uči se odvajati otpad, pronalaze se načini kako mu dati novu uporabnu vrijednost
• upoznaje se biljni i životinjski svijet u našoj okolini, briga o pticama…
• uči se što je zdravo življenje i usvajaju se zdrave navike – prehrana, kretanje…
• upoznavanje našeg prirodnog i društvenog okruženja - njeguovanje običaja našeg kraja
• planiranje rada na brojnim eko projektima – „Dvije strane sunca“, „Priroda liječi“…
Osnovna strategija odgoja za zaštitu i očuvanje okoliša odnosi se na zajedničko djelovanje svih sudionika u tom procesu u kojem se uči kako zajednički ekološki promišljati i djelovati. Naklonost i spremnost na suradnju svih osoba iz našeg okruženja važna je jer djeca dobivaju poruku da je to što čine vrijedno. Tako djeca imaju prilike djelovati i pripremati se za život odrasle i odgovorne osobe.
Važna podrška svim idejama i projektima su roditelji koji prate sve aktivnosti djece te se bezrezervno uključuju, pomažu, donose materijale, daju ideje i sami se uključuju u život skupine prema svojim sklonostima i mogućnostima.