Vraćanje dugova, puno posla i mnoštvo novih projekata
Najvažnija dostignuća Grada i Gradske uprave je konsolidacija samih gradskih tvrtki, a tu prvenstveno mislim na tvrtku „Ivaplin“ koja se putem stečajne nagodbe uspjela nagoditi, i u idućem periodu će rješavati 13,5 milijuna duga. Ona će ove godine imati poslovanje s dobiti, tako da će ukupni povrat biti oko 3,5 milijuna, što su značajna sredstva. To je otprilike vrijednost pola jedne sportske dvorane koju iduće godine imamo u planu graditi u Posavskim Bregima.
- Ovih dana bit će donešen novi gradski proračun. Najprije nam kažite što se realiziralo u prošlom proračunu u Ivanić-Gradu, za ovu – 2014.godinu?
- Moram reći da je ova godina u Ivanić-Gradu bila jedna od težih godina, a po svemu što vidimo u 2015. nas čeka slična situacija.
Najvažnija dostignuća Grada i Gradske uprave je konsolidacija samih gradskih tvrtki, a tu prvenstveno mislim na tvrtku „Ivaplin“ koja se putem stečajne nagodbe uspjela nagoditi, i u idućem periodu će rješavati 13,5 milijuna duga. Ona će ove godine imati poslovanje s dobiti, tako da će ukupni povrat biti oko 3,5 milijuna, što su značajna sredstva. To je otprilike vrijednost pola jedne sportske dvorane koju iduće godine imamo u planu graditi u Posavskim Bregima.
Ova godina je i godina konsolidacije „Komunalnog centra“ u okviru Grada, koji je imao dug prema dobavljačima oko 2,5 milijuna kuna. U ovoj godini će ta tvrtka poslovati bez novonastalih dugovanja uz značajno podmirenje prijašnjih dugova, a od strane Grada će se dokapitalizirati. Naša je namjera da u idućoj godini tu tvrtku postavimo na noge, odnosno konsolidiramo i vratimo sva dugovanja koja smo naslijedili od prijašnje vlasti.
Ove godine je tvrtka Ivakop d.d. započela s prikupljanjem smeća prema zakonskim normama. Ostaje još onaj dio vezan za biootpad koji će se rješavati u idućoj godini.
Također smo ispoštovali zakonsku odredbu o zasebnoj tvrtki vezanu za vodovod i odvodnju. Osnovana je tvrtka „Odvodnja“ u kojoj je zaposleno nekoliko novih ljudi. Ona posluje normalno, što znači da pokriva svoje prihode i rashode.
U ovom trenutku smo se odlučili da Grad ne ulazi u zajedničku tvrtku „Vodovod i odvodnja“ jer postoje određene obveze koje su potpisane za vrijeme bivše vlasti između te tvrtke i Općine Križ. Ostala su dugovanja od oko devet milijuna kuna pa nismo spremni u ovom momentu vlastitu tvrtku opteretiti dok se tamo ne razriješi situacija na području odvodnje koja je rađena na području Bunjana i koja je zadužila „Ivakop“, odnosno tvrtku Vodovod i odvodnja“, a što je u konačnici dug Općine Križ.
- Osim konsolidacije spomenutih tvrtki, što je još učinjeno u Gradu?
Što se tiče samoga grada, smatram da smo napravili dosta. Tu prvenstveno mislim na socijalne programe za koje smo davanja uvećali za 2 milijuna i 800 tisuća kuna.
Osim toga puno je uloženo u škole i školstvo, povećali smo za duplo ulaganja za prehranu, tako da je prehrana za učenike duplo jeftinija. Iz tog razloga se primjerice u Osnovnoj školi Đure Deželića hrani 85 posto đaka, što nikada nije bilo. Znači da je taj novac opravdan. Također smo osigurali udžbenike za svu djecu u iznosu od 800 tisuća kuna.
S obzirom da smo uočili velike probleme u Domu zdravlja, u tom kontekstu smo dogovorili sufinanciranje Hitne medicinske pomoći zajedno s općinama Križ i Kloštar u iznosu od 400 tisuća kuna. Financirali smo rad kardiologa i logopeda, tako da smo podigli razinu zdravstvenih davanja prema djelatnostima koja su bitna za građane.
Na području kulturnih djelatnosti grad je živnuo. U posljednjih godinu i pol u gradu smo ugostili nekoliko, rekao bih, pravih bendova, a sredstva su dana i za programe kazališta kroz niz kazališnih predstava.
Ove godine pokrenuli smo i otvaranje Gradskog muzeja. U tijeku su pripreme i nadam se da će iduće godine muzej biti i oformljen.
Isto tako s nadležnim ministarstvom i ljudima iz INE pripremamo otvaranje Muzeja naftnog rudarstva.
- Svakako je nezaobilazno pitanje i infrastrukture. Je li tu bilo pomaka u otklanjanju problema za koje znamo da postoje?
- Kad govorimo o infrastrukturnim pomacima i investicijama, moram napomenuti da je Grad u 2012. i 2013. godini zadužen za oko 20 milijuna kuna, što sada dolazi na naplatu. Povrat kredita je na godišnjoj bazi ove godine iznosio nešto manje od 6 milijuna kuna, što je vrijednost jedne sportske dvorane.
Među važnijim realiziranim projektima bilo je uređenje nekih ulica. Tako smo u suradnji s „Inom“ kompletno uredili ulicu u Industrijskoj zoni, a zajedno sa Županijskim cestama riješili smo Majdekovu ulicu.
Ove smo godine također, odvajanjem tvrtke „Odvodnja“, prvi put zajedno sa Županijom uložili 700 tisuća kuna u probleme odvodnje koji su nastali zbog loših projekata i same gradnje, pogotovo u Šiftarovoj ulici, na zaobilaznici prema Prkosu i Gornjem Šarampovu. Znači da imamo značajne probleme koji će iziskivati i značajna financijska sredstva da bi se oni kroz rekonstrukcije doveli u normalno stanje. Ove godine smo dobili sufinanciranje od Zagrebačke županije od pola milijuna kuna, a dvjesto tisuća će uložiti Grad.
- Što je sa dječjim vrtićima i društvenim domovima?
Prijavom na natječaj Ministarstva regionalnog razvoja dobili smo sufinanciranje stolarije u Dječjem vrtiću na Žeravincu, a obnovili smo i neke domove pa smo tako značajna sredstva uložili u obnovu Doma na Lonji. Predstoje nam, ako ne ove, onda iduće godine radovi na krovištu i stolariju na Domu u Deanovcu.
Osim u domove oko 800 tisuća kuna uložit ćemo u rekonstrukciju stolarije i fasade na zgradi Komunalnog centra u Moslavačkoj ulici za što smo već povukli sredstva.
- Nerazvrstane ceste, poljoprivreda?
Značajna sredstva uložena su i za posipavanje poljskih puteva i nerazvrstanih cesta. Ove godine smo po prvi put uveli poljoprivredni fond u iznosu od pola milijuna kuna koji će u značajnij mjeri biti iskorišten upravo za posipavanje cesta i poljskih puteva.
Sve ovo što sam do sada naveo govori o značajnim aktivnostima u gradu na mnogim poljima. Problemi su veliki i oni postoje, ali se rješavaju. Iza nas je teška godina, ali smatram da smo puno toga uspjeli uložiti po pitanju kulture, i po pitanju obrazovanja i po pitanju socijale, a i po pitanju investicija.
- Osim ovog što ste spomenuli, u što su još ulagana sredstva?
- Velik dio sredstava u ovoj godini uložen je u projektiranje, s obzirom da u budućnosti Grad vidimo u suradnji na ostvarivanju europskih fondova, s nama prijateljskim općinama Kloštar i Križ.
Idemo u pripremu dokumentacije za fondove Europske unije, što će u budućnosti biti jedini pravi put za dobivanje novca, pošto proračuni neće sami biti u mogućnosti financirati kapitalne investicije.
- O kojim projektima je riječ?
- Pri završetku je projektiranje odvodnje na području Grada i Općine Kloštar, a vezano uz glavne projekte napravljeni su značajni pomaci u izgradnji magistralnog vodovoda između Sesvetskog Kraljevca i Ivanić Grada, što znači da bi Ivanić-Grad nakon „stoljetnog sna“ trebao dobiti pitku vodu.
U ovoj godini su zaključeni ugovori sa Zagrebačkom županijom o izgradnji sportske dvorane u Posavskim Bregima. Pretpostavljam da će u siječnju iduće godine biti raspisan natječaj i biti započeta gradnja za što će, pretpostavljam, biti potrebna ulaganja od 3 milijuna kuna.
Ove smo godine također završili s projektom, odnosno dobivanjem građevinske dozvole za šetnicu u gradu. Taj smo projekt već prijavili na natječaj Ministarstva turizma i nadam se da ćemo za tu investiciju u idućoj godini dobiti 3 milijuna kuna.
- To su ulaganja u centar Ivanić-Grada, a što je sa okolnim mjestima i selima?
Pred dobivanjem smo građevinske dozvole za uređenje centra Posavskih Brega, što uključuje kompletnu rekonstrukciju, a vrijednost te investicije će biti oko 6 milijuna kuna.
Osim toga u fazi smo projektiranja nogostupa i biciklističke staze od nadvožnjaka preko auto-ceste, sve do Dubrovčaka Lijevog, za što od Europske unije očekujemo milijun kuna.
Zajedno s Općinom Kloštar spremamo se izraditi projekt bicikističke staze od Caginca preko Kloštra do Ivanić-Grada.
Također se pripremamo aplicirati izgradnju nogostupa i odvodnje u Šumećanima za što su sredstva trebala biti iz proračuna Grada. Za to je bio raspisan natječaj, no radovi su prekinuti jer je izvođač otišao u stečaj. Sada dokumentaciju treba doraditi i aplicirati na fondove Europske unije.
Projektiranje se planira i u naselju Lonja gdje naše prometnice moraju biti spremne u sklopu rekonstrukcije pruge.
U idućoj godini imat ćemo po prvi put aplikacije za fondove Europske unije za strukturne i infrastrukturne projekte, a ukupna vrijednost projekata bit će 14 milijuna kuna. Naravno da nećemo sve moći realizirati, ali se nadam da će barem dva projekta proći.
- Puno toga je, vidimo, napravljeno i puno se planira, no iz određenih struktura ipak dolaze kritike na vaš račun u smislu načina vašeg rada i prekomjernog trošenja sredstava.
- I sam sam čuo i pročitao te kritika i mogu reći da one uglavnom dolaze od strane gospodina Kreše Maleca i njegove stranke koji su izdali vlastite novine u kojima je na neki način cilj popljuvati, neću reći stranku HDZ, mego mene s imenom i prezimenom.
Na plaće koje su tamo navedene ni približno se ne troši toliko. Naprosto nije istina da se na njih troši više od milijun kuna, jer brojke su jasne. Istina je da mi, kad smo došli na vlast, nismo davali otkaze i ljudi koji su do tada radili rade i danas, jer smatram da imaju određenu vrijednost i nastojali smo ih uklopiti u naš koncept razvoja grada. Niti smo promijenili ravnatelja Sveučilišta niti dječjih vrtića. Znači da ljudi i dalje rade svoje poslove.
Po dolasku na vlast nastojali smo zadržati ljude, nadopuniti ih novim resursima i politički se okrenuti u drugom smjeru. Naravno da je na taj način, ako niste nikoga otpustili i nastojali ljude zadržati, došlo do povećanja troškova, prvenstveno kod zapošljavanja dva pročelnika.
No, treba znati da su prijašnji gradonačelnik i njegov zamjenik, bili plaćeni i drugdje, jedan u Saboru, a jedan u određenoj državnoj tvrtki, gdje je, čuli smo, bio u sukobu interesa, što dovoljno govori o tome kakvo je pravno gledanje te osobe na norme ove države.
Istina je da određenih povećanja plaće ima, ali daleko manje nego što se u njegovom kontekstu navodi.
Isto tako, gospodin Malec u tom svom, rekao bih uratku, sam sebi postavlja pitanja i ukazuje na probleme da u Gradu nema nikakvih novaca iz europskih fondova, a nema ih upravo zbog toga što nismo zatekli niti jedan projekt bivše vlasti koji bi bio spreman za aplikaciju. Mi projekte za Europsku uniju radimo, ali s obzirom na to koliko vremena treba za njihovu realizaciju, njihovi rezultati će se vidjeti tek u iduće dvije godine.
U tim novinama napisana je još jedna zločesta opaska, a to je da je u gradskim firmama i poduzećima zaposleno više od četrdeset ljudi. Odgovorno tvrdim da je došlo do restrukturiranja tvrtki, a prvenstveno zbog lošeg vođenja prije, da su gubici koje smo zatekli, samo ako uzmeno „Ivaplin“ i „Komunalni centar“, iznosili negdje oko 15 milijuna kuna koje mi sada vraćamo. Da je restrukturiranje tih tvrtki provedeno dobro govori i to da danas „Komunalni centar“ ne producira gubitke. Broj ljudi zaposlenih u njemu u odosu na vrijeme garniture gospodina Maleca je ostao isti. Niti jedna osoba ne radi više nego što je radila prije. Dio ljudi je zaposlen u djelatnostima kao što su računoovodstveni servis i dio koji se odnosi na održavanje javne rasvjete, ali otišla je kompletna garnitura koja je bila vezana na odvodnju i vodovod pa kad se sve zbroji i oduzme, samo smo proširili prihode te tvrtke, a broj zaposlenih je ostao isti.
U „Ivakopu“ nije zaposlena niti jedna osoba, dok je u „Ivaplinu“ bilo određenih zapošljavanja- I to ponajprije radi radnika koji su na dugotrajnom bolovanju. Sve skupa četiri radnika. Napominjem da je ta tvrtka u ovoj godini vratila 3,5 milijuna duga i posluje s pozitivom i nakon četiri godine vladanja bivše garniture po prvi put će ostvariti dobit, tako da novozaposleni nisu nikakav teret.
Vodovod i odvodnju smo morali po zakonu osnovati i zaposliti minimalan broj ljudi, njih devetoro, kako bismo dobili dozvolu za rad. Tvrtka nije osnovana zato što se to prohtjelo meni kao gradonačelniku, nego smo morali poštovati zakon. Napominjem opet, da za razliku od vremena bivše gradske vlasti sve gradske tvrtke posluju s dobitkom.
Radi se dakle o zločestim i zlim opaskama koje lažima i neistinama žele diskreditirati sadašnju vlast i mene kako gradonačelnika koji vodim ovaj grad.
- Postoji i nekakvo priopćenje SDP-a. O čemu se radi?
U priopćenju se isto tako neodgovorno pristupilo s ciljem dezinformacije javnosti. U njemu se navodi da je 23 milijuna kuna iz proračuna potrošeno na plaće. Tu su plaće Vrtića, Vatrogasne postrojbe, Narodnog sveučilišta i Gradske uprave, a tu su uračunali i račune za vodu, telefon, putne troškove, gorivo... Stvarni iznos je 15 milijuna i 800 tisuća kuna, dakle sedam milijuna manje nego što su gospoda producirala, što je definitovno dezinformacija.
U tom istom priopćenju se također osvrću na situaciju da se u gradskim tvrtkama neracionalno radi, što smatram da je sramotno i da pogotovo ta stranka, zajedno s HNS-om, po tom pitanju nema što reći jer građani silne milijune danas plaćaju upravo zbog neodgovornog vođenja komunalnih poduzeća u njihovom periodu vlasti.
Napadnuti smo također da smo radili malverzacije i da nije pravilno vođen postupak dodjele studentskih stipendija. Odgovorno tvrdim da je postupak bodovanja vezano uz studente i njihove stipendije proveden po zakonu po zakonu i normama i pravilniku Grada. Na tom poslu radi osoba koja je radila i prije. Gospodin Hrvoje Strašek je potpuno odgovorno i savjesno u potpunosti odradio svoj posao. Za mene su nevjerojatna takva priopćenja na temelju neistinitih i nepotpunih podataka.
Stojim iza toga da Grad funkcionira daleko bolje nego je funcionirao prije. Razumijem i nezadovoljtvo građana koji bi željeli vidjeti promjene preko noći, ali naravno da se to ne može ni strukturno, ni koncepcijski ostvariti. Za nas je najvažnije, i to je moje mišljenje, da idemo u dobrom smjeru u smislu ifrastrukture, projektiranja i financiranja. Već sada imamo projekte koje možemo aplicirati, bit će ih još više, a rezultati će se vidjeti u periodu koji je ispred nas.
Na kraju bih samo dodao da je Grad i Gradska uprava otvorena za sve građane, da se uvijek mogu obratiti u urede Grada, za bilo kakve informacije.
Intervju: B. Balenović