Prijedlog Odluke o izmjenama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada

Početak savjetovanja: 21.10.2025
Završetak savjetovanja: 20.11.2025

Savjetovanje je završeno

Status: Objavljeno je izvješće o provedenom savjetovanju

Za izradu prijedloga Odluke o izmjenama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada nije osnovana radna skupina.

Izvješće o provedenom savjetovanju:


Savjetovanje s javnošću:

Na temelju članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine, broj 84/21, 142/23) i članka 35. Statuta Grada Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada,  broj 01/21, 04/22, 05/25), Gradsko vijeće Grada Ivanić-Grada na svojoj ___. sjednici, održanoj dana ___________ 2025. godine, donijelo je sljedeću


O D L U K U

o izmjenama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada

Članak 1.

U Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada („Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada“, broj 02/2022 i 02/2024), u daljnjem tekstu: Odluka; članak 19. stavak 6. mijenja se i glasi:       

„Članak 19.

     (6)  Cijena obvezne minimalne usluge za korisnike kategorije kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke i iznosi:

                                12,50 EUR  mjesečno, bez PDV-a

          Cijena obvezne minimalne usluge za korisnika koji nije kućanstvo jedinstvena je na čitavom području primjene ove Odluke i iznosi:

                                 65,00 EUR  mjesečno, bez PDV-a“


Članak 2.

Članak 20. stavak 1. Odluke mijenja se i glasi:

                                                          „Članak 20.

Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge moraju poticati korisnika na odvajanje reciklabilnog otpada, biootpada, glomaznog otpada te opasnog komunalnog otpada od miješanog komunalnog otpada. Korisnicima koji stvaraju manje količine miješanog otpada popusti na cijenu se određuju kako slijedi:

korisniku kućanstvo s jednim članom kućanstva, kućanstvu s dva člana u kojem su oba pojedinačne starosti preko 65 godina ili se nekretnina koristi povremeno iznos minimalne javne usluge umanjuje se za 3,50 EUR mjesečno (bez PDV-a)

korisniku kategorije kućanstvo koji kompostira biootpad u vlastitom komposteru ili je preuzeo spremnik za biootpad od davatelja javne usluge cijena minimalne javne usluge umanjit će se na mjesečnom računu za 1,00 EUR (bez PDV-a), sve dok uredno provodi predaju ili kompostiranje biootpada. Smatrat će se da korisnik uredno provodi kompostiranje biootpada ako je u Izjavi naveo da posjeduje vlastiti komposter i da kompostira biootpada isti je dužan omogućiti davatelju javne usluge provjeru korištenja kompostera. Ako se tijekom provjere
utvrdi da korisnik ne koristi komposter ili da je bacio biootpad koji se može kompostirati u spremnik za drugu vrstu komunalnog otpada, korisnik nema pravo na umanjenje cijene minimalne javne usluge

korisniku kategorije kućanstvo koji svoje račune prima na mail adresu cijena minimalne javne usluge umanjit će se na mjesečnom računu za 1,00 EUR (s PDV-om) 

postojećem korisniku javne usluge koji ima zadužene spremnike za odvojeno sakupljanje otpada, a uslugu uz nabavu doplatnih vreća za odvojeno sakupljanje otpada koristi za drugu nekretninu koja se povremeno koristi (dokazuje se šestomjesečnim obračunom struje manjim od 500 kWh) cijena obvezne minimalne usluge umanjit će se za 60%

korisniku koji nije kućanstvo sa do 5 zaposlenih uključujući i 5 zaposlenih, te udruge, sportski klubovi, mjesni odbori i crkve koji koriste spremnike od 120 ili 240 litara cijena minimalne javne usluge umanjuje se za 50,00 EUR mjesečno (bez PDV-a)

korisniku koji nije kućanstvo sa 6 - 10 zaposlenih uključujući i 10 zaposlenih koji koriste spremnike od 120 ili 240 litara cijena minimalne javne usluge umanjuje se za 45,00 EUR mjesečno (bez PDV-a)“


Članak  3.

Članak 21. stavak 11. Odluke mijenja se i glasi:

„Članak 21.

           (11)  Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina koja nije korištena 12 mjeseci ili više i u tom slučaju vlasnik nekretnine ili dijela nekretnine nije obveznik korištenja i plaćanja javne usluge. Korisnici usluge koji nekretninu ili dio nekretnine koriste povremeno izjednačeni su u pravima i obvezama propisanim ovom Odlukom s korisnicima usluge koji trajno koriste nekretninu. Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se temeljem pisanog zahtjeva korisnika usluge kojem se obavezno prilaže potvrda opskrbljivača električne energije o isključenju nekretnine iz sustava za opskrbu električnom energijom i u tom slučaju cijena javne usluge neće se obračunavati korisniku usluge od dana dostave potvrde o isključenju. Umjesto potvrde o isključenju korisnik usluge može dostaviti polugodišnji obračun potrošnje električne energije te ako potrošnja u prethodnom razdoblju od 6 mjeseci bude manja od 50 kWh onda se nekretnina smatra trajno nekorištenom za naredni period od 12 mjeseci računajući od vremena predanog obračuna potrošnje električne energije. Korisnik usluge je svake godine dužan podnijeti obračun potrošnje električne energije za nekorištenje usluge zbog trajnog nekorištenja nekretnine. Ukoliko korisnik usluge u roku od 30 dana od isteka 12-mjesečnog roka odobrenog trajnog nekorištenja nekretnine davatelju javne usluge ne dostavi novi obračun potrošnje električne energije za prethodno razdoblje, smatrat će se da je nekretninu koristio te davatelj usluge ima pravo na retroaktivnu naplatu cijene minimalne javne usluge za prethodno razdoblje kao i pravo obračuna usluge za naredno razdoblje. Iznimno, davatelj usluge će prvi puta prihvatiti samo pisano očitovanje vlasnika nekretnine o trajnom nekorištenju nekretnine, a korisnik usluge mora u roku od 6 mjeseci dostaviti obračun potrošnje električne energije kojim mora dokazati da je potrošnja električne energije manja od 50 kWh za obračunsko razdoblje.Ukoliko korisnik usluge ne dokaže da je potrošnja bila manja od 50 kWh u obračunskom razdoblju, davatelj usluge ima pravo naplatiti cijenu minimalne javne usluge za proteklo razdoblje.“

Stavci 12. i 13. se brišu.


Članak 4.

Članak 23. stavak 1. Odluke mijenja se i glasi:

-„Članak 23.

            (1) Ugovorna kazna je iznos određen ovom Odlukom koji je korisnik usluge dužan platiti u slučaju kad je postupio protivno Ugovoru. Iznos ugovorne kazne određen za pojedino postupanje korisnika usluge mora biti razmjeran troškovima uklanjanja posljedica takvog postupanja, a najviše do iznosa godišnje cijene obvezne minimalne javne usluge. U nastavku se određuju situacije u kojima se smatra da je korisnik javne usluge postupio protivno Ugovoru i iznos ugovorne kazne u svakom pojedinom slučaju:

ako ne vrši predaju komunalnog otpada davatelju usluge (ne koristi javnu uslugu, a obveznik je korištenja sukladno odredbama ove Odluke) – 130,00 EUR

ako ukloni čip sa spremnika za miješani komunalni otpad ili ga prekrije te time onemogući očitanje pražnjenja spremnika – 42,00 EUR

ako u spremnike odlaže opasni otpad, problematičan otpad, građevni otpad te proizvodni otpad – 65,00 EUR

ako ni u roku od 30 dana od stjecanja vlasništva ili početka korištenja nekretnine ili dijela nekretnine u pisanom obliku ne obavijesti davatelja usluge o početku korištenja javne usluge – 65,00 EUR

ako ni u roku od 30 dana od nastale promjene u pisanom obliku davatelju javne usluge ne prijavi svaku promjenu podataka koja utječe na međusobne odnose davatelja i korisnika usluge – 23,00 EUR

ako odbije zadužiti (preuzeti) ili ne zaduži (preuzme) spremnik za otpad –  42,00 EUR

ako izjavi da trajno ne koristi nekretninu, a na temelju podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili plina ili pitke vode ili na drugi način utvrdi se da koristi nekretninu –  85,00 EUR

ako ne odlaže otpad isključivo u odgovarajuće spremnike (vreće) za otpad sukladno vrsti otpada i namjeni spremnika – 23,00 EUR

ako ne omogući davatelju usluge pristup spremniku (vrećama) na mjestu primopredaje u slučaju kada mjesto primopredaje nije na javnoj površini – 23,00 EUR

ako otpad odlaže izvan spremnika ili rasipa otpad oko spremnika – 23,00 EUR

ako nepropisno odlaže krupni (glomazni) komunalni otpad – 42,00 EUR

uništenje ili trajno oštećenje spremnika preuzetog od davatelja usluge:

              -  za spremnik zapremine 80 l i 120 l – 65,00 EUR

              -  za spremnik zapremine 240 l – 85,00 EUR

              -  za spremnik zapremine 660 l i 770 l – 130,00 EUR

              -  za spremnik zapremine 1100 l – 150,00 EUR

kad u Izjavi o korištenju javne usluge ili zahtjevu za izmjenu Izjave unese lažne podatke – 85,00 EUR


Članak 5.

            Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Ivanić-Grada.


REPUBLIKA HRVATSKA

ZAGREBAČKA ŽUPANIJA

GRAD IVANIĆ-GRAD

GRADSKO VIJEĆE


KLASA:                                                                         Predsjednik Gradskog vijeća:

URBROJ:     

Ivanić-Grad, ___________ 2025.                            Željko Pongrac, pravnik kriminalist


 

PREDMET:

 


Prijedlog Odluke o izmjenama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada


 

PRAVNI TEMELJ:

 

Na temelju članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine, broj 84/21, 142/23) i članka 35. Statuta Grada Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada,  broj 01/21, 04/22, 05/25)

 

STRUČNA OBRADA:

 


Upravni odjel za lokalnu samoupravu, pravne poslove i društvene djelatnosti


Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, prostorno planiranje, gospodarstvo i poljoprivredu


 

NADLEŽNOST ZA DONOŠENJE:

 


Gradsko vijeće Grada Ivanić-Grada


OBRAZLOŽENJE: 

 

I. Pravni temelj za donošenje ove Odluke  

Pravni temelj za donošenje ove Odluke su odredbe članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine, broj 84/21, 142/23), članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) i članka 35. Statuta Grada Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada, broj 01/21, 04/22, 05/25).

Odredbom članka 66. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine, broj 84/21, 142/23) propisano je da predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi odluku o načinu pružanja javne usluge koja sadrži:

- kriterije obračuna količine miješanog komunalnog otpada,

- standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada,

- najmanju učestalost odvoza otpada prema područjima,

- obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,

- područje pružanja javne usluge,

- iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem načina na koji je određena,

- odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada,

- odredbe o načinu pojedinačnog korištenje javne usluge,

- odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika,

- odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge,

- način određivanja udjela korisnika usluge u slučaju kad su korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima,

- odredbe o ugovornoj kazni i

- opće uvjete ugovora s korisnicima, a može sadržavati i:

- kriterij za određivanje korisnika usluge u čije ime jedinica lokalne samouprave preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge,

- kriterije za umanjenje cijene javne usluge,

- odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada i mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta,

- odredbe o korištenju površina kojima upravlja jedinica lokalne samouprave za potrebe kompostiranja biootpada koje može obavljati korisnik usluge,

- odredbe o količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru javne usluge,

- odredbe o provedbi Ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih okolnosti uključujući elementarnu nepogodu, katastrofu i slično i

- lokacije na kojoj se može osigurati obavljanje obrade glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge.


II. Ocjena stanja, osnovna pitanja koja se trebaju urediti i svrha koja se želi       postići donošenjem Odluke

Gradsko vijeće Grada Ivanić-Grada je na 7. sjednici, održanoj 1. ožujka 2022. godine,  donijelo Odluku o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada („Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada“, broj 02/22) te na 26. sjednici, održanoj 31. siječnja 2024. godine, Odluku o izmjenama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada („Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada“, broj 02/24).

Predložene izmjene Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Ivanić-Grada odnose se isključivo na promjenu iznosa cijene (povećanje cijene) obvezne minimalne javne usluge, popusta i iznosa ugovornih kazni dok ostatak teksta Odluke ostaje nepromijenjen.

Cijena obvezne minimalne javne usluge (fiksni iznos) uključuje obavljanje sljedećih usluga za korisnike usluge:

- sakupljanje i odvoz miješanog komunalnog otpada s obračunskog mjesta korisnika usluge,

- sakupljanje i odvoz reciklabilnog komunalnog otpada (otpadnog papira, plastike i biootpada) s obračunskog mjesta korisnika usluge,

- sakupljanje i odvoz glomaznog otpada s obračunskog mjesta korisnika usluge u kategoriji kućanstva, a, sukladno odredbama Zakona i Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, najviše jedanput godišnje,

- preuzimanje otpada u reciklažnim dvorištima.

Povećanjem cijene obvezne minimalne javne usluge osigurat će se novčana sredstva za pokriće troškova pružanja javne usluge koji obuhvaćaju: materijalne troškove (osnovni i uredski materijal, električna energija, gorivo, mazivo, sitni inventar, auto gume i slično), troškove usluga (poštarine, telekomunikacije, tekuće održavanje, najam opreme, režijski troškovi, financijski rashodi, premije osiguranja, registracija i tehnički pregled vozila i slično), nematerijalne troškove (prijevoz radnika, nagrade, otpremnine, pomoći), troškove plaća radnika, troškove amortizacije, troškove nabave i održavanja opreme i strojeva za prikupljanje otpada te troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja (korištenje licenci, održavanje računalnog sustava, održavanje softwarea za evidenciju elektroničkog pražnjenja spremnika, softwarea za evidenciju otpada na reciklažnim dvorištima, poslovno-informacijskog sustava).

Izvršenom analizom svih financijskih pokazatelja za prethodnu poslovnu godinu kao i za prvih šest mjeseci ove godine, postojeća cijena obvezne minimalne javne usluge je nedostatna za pokriće svih troškova održavanja sustava gospodarenja otpadom.

Nova predložena cijena obvezne minimalne javne usluge ovime se usklađuje sa stopom inflacije i rastom svih cijena koje uzrokuju porast određenih skupina troškova, a naročito:

a) usluga zbrinjavanja otpada kod ovlaštenih zbrinjavatelja čiji troškovi su porasli za cca 60%;

b) trošak nabave komunalnih spremnika porastao je za 93%;

c) troškovi održavanja radnih strojeva i opreme na odlagalištu porasli su za 37%;

d) Uredbom o visini minimalne plaće za 2025. godinu (Narodne novine, broj 124/2024) utvrđena je obveza isplate minimalne plaće radnicima u Republici Hrvatskoj u visini od 970,00 eura bruto čime su dodatno povećani troškovi poslovanja za 23%.

Povećanje cijene je nužno iz razloga povećanja svih gore navedenih troškova poslovanja koji su od zadnje izmjene cjenika (koja je bila 1.4.2024.) značajno porasli. Kroz korekciju cijene osigurat će se kvalitetno financiranje sustava gospodarenja otpadom koji omogućava sprječavanje i smanjenje štetnog djelovanja otpada na ljudsko zdravlje i okoliš osiguravajući smanjenje količine otpada koja se odlaže na odlagalište, a kako bi se postigli ciljevi gospodarenja otpadom propisani Zakonom, osiguralo ekonomski održivo poslovanje, sigurnost, redovitost i kvaliteta pružanja javne usluge.

Prijedlog nove cijene obvezne minimalne javne usluge (fiksnog iznosa) je 12,50 eura/mjesečno (bez PDV-a), a trenutna cijena je 10,50 eura/mjesečno (bez PDV-a), što predstavlja povećanje cijene od 19 % za korisnike kategorije kućanstvo. U cilju da cijena obvezne minimalne javne usluge bude stimulativnija i pravednija za sve korisnike javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, uvedeno je pravo na umanjenje cijene obvezne minimalne javne usluge sukladno odredbama članka 20. Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada. Umanjenja se odnose na korisnike koji kompostiraju biootpad ili su preuzeli spremnik za biootpad, korisnike koji primaju račune na mail adresu i za kategoriju samačkih, staračkih i povremenih korisnika.

Predložena izmjena cijene obvezne minimalne javne usluge (fiksnog iznosa) je u usporedbi s cijenama drugih jedinica lokalne samouprave u okruženju, ali i drugih županija, približno ista što se može vidjeti iz njihovih cjenika.

Preuzmite dokumente:

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju: