Prijedlog Pravilnika o financiranju javnih potreba iz Proračuna Grada Ivanić-Grada

Početak savjetovanja: 01.12.2025
Završetak savjetovanja: 31.12.2025

Status: Savjetovanje je objavljeno

Za izradu prijedloga Pravilnika o financiranju javnih potreba iz Proračuna Grada Ivanić-Grada nije osnovana radna skupina.

Savjetovanje s javnošću:

Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) te članka 55. Statuta Grada Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada, broj 01/21, 04/22, 05/25), a sukladno odredbama Zakona o udrugama (Narodne novine, broj 74/14, 70/17, 98/19, 151/22), Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (Narodne novine, broj 121/14, 114/22) i Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine, broj 26/15, 37/21), Gradonačelnik Grada Ivanić-Grada donio je dana __. prosinca 2025. godine sljedeći


P R A V I L N I K

o financiranju javnih potreba iz Proračuna Grada Ivanić-Grada

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupci za dodjelu i korištenje sredstava proračuna Grada Ivanić-Grada udrugama i drugim organizacijama civilnoga društva čije aktivnosti doprinose zadovoljenju javnih potreba i ispunjavanju ciljeva i prioriteta definiranih strateškim i planskim dokumentima Grada Ivanić-Grada (u daljnjem tekstu: Grad).

(2) Odredbe ovoga Pravilnika primjenjuju se i na druge organizacije civilnoga društva (zaklade, ustanove, vjerske zajednice i druge neprofitne organizacije) kada su, u skladu s uvjetima javnog poziva ili natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj), prihvatljivi prijavitelji i/ili partneri.

(3) Odredbe ovoga Pravilnika ne odnose se na financiranje programa i projekata ustanova čiji je osnivač ili suosnivač Grad. Iznosi financiranja tih programa i projekata bit će definirani od strane nadležnog upravnog odjela Grada kroz proračun Grada i program javnih potreba.

[Obrazloženje: Izmjena članka 1. provodi se radi usuglašavanja s Priručnikom za primjenu Uredbe 2.0 i preciznijeg obuhvaćanja svih oblika organizacija civilnoga društva koje mogu biti prihvatljivi prijavitelji ili partneri u postupku dodjele sredstava iz proračuna Grada. Na taj se način osigurava jednaka mogućnost sudjelovanja za udruge, zaklade, ustanove, vjerske zajednice i druge neprofitne organizacije koje doprinose ostvarivanju javnih potreba i ciljeva Grada Ivanić-Grada.]

Članak 2. 

Ako posebnim propisom nije drugačije određeno, odredbe Pravilnika primjenjuju se kada se udrugama odobravaju financijska sredstva proračuna Grada za:

provedbu programa i projekata kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima;

provedbu programa javnih potreba utvrđenih posebnim zakonom;

obavljanje određene javne ovlasti na području Grada povjerene posebnim zakonom;

pružanje socijalnih usluga na području Grada temeljem posebnog propisa;

sufinanciranje obveznog doprinosa korisnika financiranja za provedbu programa i projekata ugovorenih iz fondova Europske unije i inozemnih javnih izvora za udruge s područja Grada;

podršku institucionalnom i organizacijskom razvoju udruga s područja Grada;

donacije i sponzorstva i druge oblike i namjene dodjele financijskih sredstava iz proračuna Grada. 

Članak 3. 

(1) Projektom se smatra skup aktivnosti koje su usmjerene ostvarenju zacrtanih ciljeva čijim će se ostvarenjem odgovoriti na uočeni problem i ukloniti ga, vremenski su ograničeni i imaju definirane troškove i resurse.

(2) Programi su kontinuirani procesi koji se u načelu izvode u dužem vremenskom razdoblju kroz niz različitih aktivnosti čiji su struktura i trajanje fleksibilniji. Mogu biti jednogodišnji i višegodišnji, a Grad će javnim pozivima i natječajima poticati organizacije civilnoga društva na izradu višegodišnjih programa u svrhu izgradnje kapaciteta i razvoja civilnoga društva u Gradu.

(3) Jednodnevne i višednevne manifestacije su aktivnosti koje provode organizacije civilnoga društva i neprofitne organizacije s ciljem davanja dodatne ponude na području Grada i razvoja Grada općenito. Mogu biti sportske, kulturne, zabavne, socijalne, humanitarne, gastronomske i druge.

(4) Građanske inicijative predstavljaju skup aktivnosti koje s ciljem rješavanja uočenog problema na dijelu ili cijelom području Grada osmisli i provodi dio građana Grada okupljenih u mjesni odbor, udrugu, školu i sl., u pravilu su komunalnog ili humanitarnog karaktera, a cilj im je podizanje razine kvalitete življenja u zajednici kroz poticanje aktivnog građanstva i korištenje lokalnih potencijala.

II. PREDUVJETI ZA FINACIRANJE KOJE OSIGURAVA GRAD

Definiranje prioritetnih područja financiranja

Članak 4. 

Nadležni upravni odjeli Grada će, u postupku donošenja Proračuna Grada, prije raspisivanja natječaja za dodjelu financijskih sredstava udrugama, utvrditi prioritete financiranja koji moraju biti usmjereni postizanju ciljeva definiranih strateškim i razvojnim dokumentima Grada te će, u okviru svojih mogućnosti, u proračunu Grada osigurati financijska sredstva za njihovo financiranje, a sve u skladu s odredbama Zakona, Uredbe i ovoga Pravilnika.

Nadležnost za aktivnosti u postupku odobravanja financiranja

Članak 5. 

(1) Za provedbu odredbi ovoga Pravilnika u postupcima dodjele sredstava za financiranje programa i projekata u sljedećim prioritetnim područjima: kultura, tehnička kultura, sport, odgoj i obrazovanje, socijalna skrb, skrb za branitelje, zdravstvo, razvoj i demokratizacija društva, razvoj mjesne samouprave i povećanje turističke ponude povezano s nekim od prethodnih prioritetnih područja, nadležan je Upravni odjel za lokalnu samoupravu, pravne poslove i društvene djelatnosti Grada.

(2) Za provedbu odredbi ovoga Pravilnika u postupcima dodjele sredstava za financiranje programa i projekata u prioritetnim područjima gospodarstva, poljoprivrede, ribarstva i povećanja turističke ponude povezano s nekim od prethodnih prioritetnih područja, nadležan je Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, prostorno planiranje, gospodarstvo i poljoprivredu Grada.

Članak 6. 

(1) Zadaće upravnih odjela Grada iz prethodnog članka Pravilnika, u postupku pripreme i provedbe javnog poziva ili natječaja za dodjelu financijskih sredstava udrugama su:

  • predložiti prioritete i programska područja natječaja;
  • predložiti kriterije prihvatljivosti i uvjete prijave;
  • predložiti natječajnu dokumentaciju;
  • javna objava i provedba natječaja;
  • utvrditi prijedlog sastava ocjenjivačkog povjerenstva odnosno stručnih radnih skupina za ocjenu projekata i programa;
  • razmotriti ocjene projekata i prijedloge za financiranje na temelju kriterija iz natječaja;
  • utvrditi prijedlog odluke o financiranju projekata i programa udruga;
  • organizirati stručno praćenje provedbe projekata financiranih na temelju natječaja i
  • pripremiti izvještaje o provedbi i rezultatima natječaja Uredu za udruge Vlade RH.

(2) U provedbi natječaja obvezno će biti osigurano razdvajanje uloga:

  1. Povjerenstvo za pripremu i provedbu natječaja (planiranje, dokumentacija, objava);
  2. Povjerenstvo za provjeru formalnih uvjeta (administrativna provjera);
  3. Ocjenjivačko povjerenstvo (vrednovanje prijava).

(3) Članovi svih povjerenstava potpisuju izjave o nepristranosti, povjerljivosti i izbjegavanju sukoba interesa. Osoba u sukobu interesa će se izuzeti od sudjelovanja u radu povjerenstva.

[Obrazloženje: Dopuna se uvodi radi usuglašavanja s Priručnikom za primjenu Uredbe 2.0 te s ciljem osiguravanja transparentnosti, odgovornosti i nepristranosti u postupku dodjele financijskih sredstava udrugama. Uvođenjem jasnog razdvajanja uloga povjerenstava i obvezom potpisivanja izjava o nepristranosti i sukobu interesa osigurava se objektivnost u ocjenjivanju prijava i sprječavanje mogućih nepravilnosti u provedbi natječajnog postupka.]

Okvir za dodjelu financijskih sredstava i kapaciteti za provedbu natječaja

Članak 7. 

Imajući u vidu raspoloživi iznos financijskih sredstava planiranih u proračunu Grada, namijenjen za zadovoljenje dijela javnih potreba kroz dodjelu sredstava putem natječaja udrugama, Grad će unaprijed predvidjeti financijski okvir dodjele sredstava udrugama po objavljenom natječaju, koji obuhvaća:

  • ukupan iznos raspoloživih sredstava;
  • iznose predviđene za pojedina programska područja (djelatnosti) ako će se natječaji raspisivati za više programskih područja;
  • najniži i najviši iznos pojedinačnih ugovora o dodjeli financijskih sredstava.

Članak 8. 

Grad će putem upravnog odjela nadležnog za pojedino prioritetno područje navedeno u javnom pozivu ili natječaju osigurati organizacijske kapacitete i ljudske resurse za primjenu osnovnih standarda financiranja, ugovaranja i praćenja provedbe i vrednovanja rezultata programa i projekata iz svog djelokruga.

Članak 9.

(1) Grad će, prije objave javnog poziva ili natječaja, izraditi obrasce natječajne dokumentacije temeljem kojih će udruge prijavljivati svoje programe ili projekte.

(2) Grad može natječajni postupak, ugovaranje, praćenje i izvještavanje provoditi putem odgovarajućeg informacijskog sustava (npr. e-prijave/e-izvještavanje), sukladno zaštiti osobnih podataka i pravilima javnosti rada.

(3) Pri izradi natječajne dokumentacije i praćenju provedbe programa, Grad će primjenjivati Standardizirane obrasce za financiranje udruga objavljene na mrežnim stranicama Ureda za udruge Vlade RH, sukladno čl. 8. Uredbe.

[Obrazloženje: Ovom dopunom članka 9. proširuje se obuhvat i jasno definiraju faze postupka koje Grad može provoditi elektroničkim putem. Uz već postojeću mogućnost provedbe natječaja putem informacijskog sustava, sada se izrijekom uključuju i faze ugovaranja, praćenja i izvještavanja, čime se potiče digitalizacija i pojednostavljuje administrativni proces za korisnike sredstava i davatelja.

Navođenjem primjera („e-prijave / e-izvještavanje“) pojašnjava se da Grad može koristiti postojeće ili vlastite digitalne platforme, pod uvjetom da su usklađene s propisima o zaštiti osobnih podataka (GDPR, Zakon o provedbi Opće uredbe) te da je osigurana javnost i transparentnost rada.

Treći stavak upućuje na Standardizirane obrasce Ureda za udruge Vlade RH, što osigurava potpunu usklađenost s člankom 8. Uredbe o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge. Time se osigurava jedinstvena metodologija i usporedivost prijava, provedbi i izvješća na nacionalnoj razini.

Ova dopuna doprinosi modernizaciji, učinkovitosti i transparentnosti sustava financiranja, te osigurava da postupci Grada budu u potpunosti usklađeni s nacionalnim propisima i smjernicama dobre prakse javne uprave.]

Članak 10. 

Grad će pri financiranju programa i projekata primjenjivati osnovne standarde planiranja i provedbe financiranja, odnosno praćenja i vrednovanja financiranja i izvještavanja, definirane Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge.

III. MJERILA ZA FINANCIRANJE

Članak 11. 

(1) Grad će dodjeljivati sredstva za financiranje programa i projekata udrugama, potencijalnim korisnicima (u daljnjem tekstu: Korisnici) uz uvjet da:

  • su upisani u odgovarajući Registar;
  • su registrirani kao udruge, zaklade, ustanove ili druge pravne osobe čija temeljna svrha nije stjecanje dobiti (organizacije civilnoga društva);
  • su se svojim statutom opredijelili za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja i kojima promiču uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonom;
  • program/projekt/inicijativa, koji prijave na javni natječaj/poziv Grada, bude ocijenjen kao značajan (kvalitetan, inovativan i koristan) za razvoj civilnoga društva i zadovoljenje javnih potreba Grada definiranih razvojnim i strateškim dokumentima, odnosno uvjetima svakog pojedinog natječaja/poziva;
  • su uredno ispunili obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Grada i drugih javnih izvora;
  • nemaju dugovanja s osnove plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada;
  • se protiv Korisnika, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje i voditelja programa/projekta ne vodi kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za prekršaje ili kaznena djela definirana Uredbom;
  • imaju utvrđen način javnog objavljivanja programskog i financijskog izvješća o radu za proteklu godinu (mrežne stranice udruge ili drugi prikladan način);
  • imaju zadovoljavajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu programa ili projekta, programa javnih potreba, javnih ovlasti, odnosno pružanje socijalnih usluga.

(2) Uz postojeća mjerila, prijavitelj mora:

  • dostaviti ovjerenu izjavu osobe ovlaštene za zastupanje o nepostojanju zapreka iz čl. 19. st. 2. i 3. Zakona o udrugama (kaznena djela: financiranje terorizma, pranje novca, zlouporabe u gospodarstvu, itd., te mjere ograničavanja raspolaganja imovinom), a ako projekt uključuje izravan rad s djecom, i suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju izvoditelja aktivnosti, prema uputama za prijavitelje;
  • imati uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrola (sprječavanje sukoba interesa), te način javne objave programskog i financijskog izvješća za proteklu godinu.

[Obrazloženje: Dopuna članka 11. provodi se radi usklađivanja s odredbama Zakona o udrugama (NN 74/14, 70/17, 98/19, 151/22) i Priručnikom za primjenu Uredbe 2.0, kojima se propisuje obveza dostave ovjerenih izjava i provjera osoba uključenih u rad udruga, s ciljem jačanja transparentnosti, odgovornosti i zaštite korisnika, osobito djece, te sprječavanja zlouporaba u financijskom poslovanju i upravljanju javnim sredstvima.]

Članak 12. 

(1) Osim uvjeta iz prethodnog članka Pravilnika, Grad će natječajem propisati i dodatne uvjete koje trebaju ispunjavati udruge u svrhu ostvarivanja prednosti u financiranju, kao što su:

  • da su predlagatelji programa/projekta s područja Grada te da se predloženi program/projekt provodi na području Grada;
  • iznimno, ako ne djeluju na području Grada, da predlagatelji svoj program/projekt provode za svoje članove s područja Grada, ako ne postoji isti ili sličan program/projekt na području Grada;
  • da program/projekt predlagatelja tradicijom održavanja i visokom kvalitetom provedbe pridonosi ugledu i prepoznatljivosti Grada;
  • da program/projekt predlagatelja u organizaciju i provedbu uključuje volonterski rad građana, a posebno mladih s područja Grada;
  • da program/projekt predlagatelja ima veći broj sudionika i direktnih korisnika s područja Grada;
  • da program/projekt predlagatelja podržava/uključuje međunarodnu suradnju i razmjenu;
  • umrežavanje i povezivanje sa srodnim udrugama, ostvarivanje međusektorskog partnerstva udruga s predstavnicima javnog i poslovnog sektora u svrhu jačanja potencijala za razvoj lokalne zajednice i dr.

(2) Posebnu prednost pri vrednovanju imat će udruge koje aktivno sudjeluju u organizaciji i provedbi gradskih i drugih javnih manifestacija u organizaciji Grada Ivanić-Grada, Turističke zajednice Grada Ivanić-Grada te drugih ustanova i organizacija od interesa za Grad (npr. Festival igračaka, Lipanjska pozornica, Dan Grada Ivanić-Grada, Ljeto u Ivaniću, Bučijada, Advent u Ivaniću, Sportski dan Grada Ivanić-Grada i dr.). Takvo sudjelovanje posebno se vrednuje zbog doprinosa promociji Grada, rasterećenja organizacijskih kapaciteta te uključivanja građana u javni život zajednice.

(3) Istodobno, veću prednost u odnosu na programe koji koriste isključivo članovima udruge imat će i oni programi/projekti koji ostvaruju izravnu korist za građane, osobito za osjetljive, ranjive i ciljane skupine (djeca, mladi, osobe s invaliditetom, starije osobe, socijalno ugrožene skupine i dr.), te koji potiču društvenu uključenost i solidarnost u lokalnoj zajednici.

(4) Time se osobito vrednuju udruge čiji programi, bilo kroz sudjelovanje u javnim manifestacijama, bilo kroz vlastite projekte i aktivnosti, doprinose općem dobru, promociji Grada i kvaliteti života građana Ivanić-Grada.

[Obrazloženje: Izmjena se predlaže radi poticanja udruga na aktivnije uključivanje u organizaciju i provedbu gradskih i drugih javnih manifestacija te provedbu vlastitih programa od izravne koristi građanima. Na taj se način doprinosi većoj vidljivosti i promociji Grada Ivanić-Grada, rasterećenju organizacijskih kapaciteta Grada te ostvarivanju šireg javnog interesa kroz uključivanje građana i poboljšanje kvalitete života u lokalnoj zajednici.]

Članak 13. 

(1) Grad neće financirati programe i projekte organizacija koji se financiraju po posebnim propisima, vjerskih i političkih organizacija te organizacija civilnoga društva koje ne zadovoljavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom, odnosno svakim pojedinačno raspisanim javnim pozivom i natječajem.

(2) Grad neće iz proračuna Grada financirati aktivnosti udruga koje se sukladno Zakonu i drugim pozitivnim propisima smatraju gospodarskom djelatnošću udruga.

IV. POSTUPCI FINANCIRANJA I UGOVARANJA

Izrada i objava godišnjeg plana raspisivanja natječaja

Članak 14. 

(1) Nadležni upravni odjel Grada će, u roku od 30 dana od usvajanja proračuna za sljedeću kalendarsku godinu, izraditi i na mrežnim stranicama Grada objaviti godišnji plan raspisivanja javnih natječaja i drugih programa za financiranje svih oblika programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (u daljnjem tekstu: godišnji plan natječaja), kao najavu javnih natječaja i drugih programa financiranja programa i projekata udruga, koje planira provesti u tijeku jedne kalendarske godine.

(2) Godišnji plan natječaja sadrži podatke o davatelju financijskih sredstava, području, nazivu i planiranom vremenu objave natječaja, ukupnom iznosu raspoloživih financijskih sredstava, rasponu sredstava namijenjenom za financiranje pojedinog programa odnosno projekta, očekivanom broju programa i projekata koji će se ugovoriti za financiranje i eventualno druge podatke.

Javni natječaj/poziv

Članak 15. 

Financiranje svih programa i projekata u području: kulture, tehničke kulture, sporta, odgoja i obrazovanja, socijalne skrbi, skrbi za branitelje, zdravstva, razvoja i demokratizacije društva, razvoja mjesne samouprave, gospodarstva, poljoprivrede, ribarstva te povećanja turističke ponude povezanoga s nekim od prethodnih područja, provodi se putem javnog natječaja ili javnog poziva, čime se osigurava transparentnost dodjele financijskih sredstava i omogućava dobivanje što je moguće većeg broja kvalificiranih prijava, odnosno odabir najkvalitetnijih programa i projekata te se šira javnost obavještava o prioritetnim područjima djelovanja.

Članak 16.

(1) Financijska sredstva proračuna Grada dodjeljuju se bez objavljivanja javnog natječaja ili javnog poziva, odnosno izravno samo u iznimnim slučajevima:

  • kada nepredviđeni događaji obvezuju davatelja financijskih sredstava da u suradnji s udrugama žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardnu natječajnu proceduru i problem je moguće riješiti samo izravnom dodjelom bespovratnih financijskih sredstava;
  • kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnog područja za koje se financijska sredstva dodjeljuju, ili je udruga jedina organizacija operativno sposobna za rad na području djelovanja i/ili zemljopisnom području na kojem se financirane aktivnosti provode;
  • kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi kojoj su zakonom, drugim propisom ili aktom dodijeljene određene javne ovlasti (npr. Crveni križ i dr.);
  • kada se prema mišljenju Povjerenstva, u čijem radu sudjeluju predstavnici nadležnog upravnog odjela Grada, jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do 663,00 eura za aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u godišnjem planu udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi najviše 5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa i projekata udruga.

(2) Za svaku izravnu dodjelu financijskih sredstava obvezno se izrađuje pisano obrazloženje, sklapa ugovor s korisnikom sredstava, te se osigurava poštivanje svih standarda planiranja, ugovaranja, praćenja provedbe, javnosti i izvještavanja propisanih ovim Pravilnikom.

[Obrazloženje: Izmjena članka 16. odnosi se na usklađivanje s važećom Uredbom o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge te na konverziju valute iz kuna u euro. Raniji iznos od 5.000,00 kuna usklađen je na 663,00 eura, a tekst je dopunjen radi jasnijeg definiranja iznimnih slučajeva kada je moguća izravna dodjela financijskih sredstava i obveze pisanog obrazloženja i ugovora.]

Članak 17. 

(1) U slučajevima kada se financijska sredstva dodjeljuju bez raspisivanja javnog natječaja ili javnog poziva, Grad i Korisnik sredstava dužni su sklopiti Ugovor o izravnoj dodjeli sredstava kojim će se definirati na koje će se konkretne aktivnosti sredstva proračuna Grada utrošiti, te poštivati osnovne standarde financiranja vezane uz planiranje financijskih sredstava, ugovaranje, praćenje financiranja, javno objavljivanje i izvještavanje.

(2) Sve odredbe ovoga Pravilnika, Uredbe i drugih pozitivnih propisa se na odgovarajući način primjenjuju i u slučajevima kada se financijska sredstva proračuna Grada dodjeljuju bez raspisivanja javnog natječaja ili javnog poziva.

Dokumentacija za provedbu natječaja

Članak 18.

(1) Dokumentaciju za provedbu natječaja (u daljnjem tekstu: natječajna dokumentacija), na prijedlog nadležnog upravnog odjela Grada, utvrđuje Gradonačelnik u okviru donošenja odluke o načinu raspodjele raspoloživih sredstava namijenjenih financiranju programa i projekata koje u određenom području provode udruge.

(2) Obvezna natječajna dokumentacija obuhvaća:

  • tekst natječaja;
  • upute za prijavitelje;
  • obrasce za prijavu programa ili projekta:
  • obrazac opisa programa ili projekta;
  • obrazac proračuna programa ili projekta;
  • popis priloga koji se prilažu prijavi;
  • obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa ili projekta;
  • obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja;
  • obrazac izjave osobe ovlaštene za zastupanje o nepostojanju zapreka iz čl. 19. st. 2. i 3. Zakona (predaja prije potpisivanja ugovora);
  • ako je primjenjivo: suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju za osobe u izravnom kontaktu s djecom, koja prilikom predaje ne mora biti ovjerena kod javnog bilježnika, ali davatelj sredstava može naknadno tražiti ovjeru suglasnosti u slučaju potrebe.
  • obrazac ugovora o financiranju programa ili projekta;

obrasce za izvještavanje:

  • obrazac opisnog izvještaja provedbe programa ili projekta;
  • obrazac financijskog izvještaja provedbe programa ili projekta.

(3) Kao prilog financijskom planu dostavljaju se dokumenti na osnovi kojih je isti utvrđen (ponude, izjave suradnika o cijeni koštanja njihovih usluga, procjene troškova i sl.).
[Obrazloženje: Dopunom članka 18. pobliže se uređuje popis obvezne natječajne dokumentacije u skladu s Uredbom o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge. Uvedeni su obrasci izjava, izvještaja i ugovora radi ujednačavanja postupaka, te mogućnost zahtjeva za suglasnost za uvid u kaznenu evidenciju ako projekt uključuje rad s djecom. Formulacija o izjavi ovlaštene osobe usklađena je sa zakonskim propisima - ovjera kod javnog bilježnika nije obvezna, već se može zatražiti prema potrebi davatelja sredstava.]

Članak 19.

Ovisno o vrsti natječaja, nadležni upravni odjel Grada može predložiti, a Gradonačelnik utvrditi da natječajnu dokumentaciju za prijavu programa ili projekta čine i:

  • obrazac izjave o partnerstvu, kada je primjenjivo;
  • obrazac životopisa voditelja programa ili projekta;
  • obrazac izjave o programima ili projektima udruge financiranim iz javnih  izvora i
  • obrazac izjave voditelja aktivnosti, naveden u opisu programskih ili projektnih aktivnosti, da je upoznat s programom ili projektom i svojim sudjelovanjem u provedbi, ako je primjenjivo.

Članak 20.

Raspisivanje javnog natječaja/poziva i pripremu natječajne dokumentacije za svaki javni natječaj ili poziv provodi nadležni upravni odjel Grada, sukladno odredbama ovoga Pravilnika i Pravilnika o unutarnjem redu upravnih tijela Grada.

Članak 21.

(1) Sva natječajna dokumentacija po svome obliku i sadržaju mora biti u skladu s odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.

(2) Obrasci koji su sastavni dio natječajne dokumentacije se popunjavaju elektronički i dostavljaju elektronički ili putem informacijskog sustava, a gdje je propisano – i u papirnatom obliku. Grad može u potpunosti provoditi elektroničku predaju i komunikaciju sukladno uputama za prijavitelje.

(3) Prijava u papirnatom obliku, kada je to predviđeno, sadržava obvezne obrasce vlastoručno potpisane od strane osobe ovlaštene za zastupanje i voditelja projekta.
Ovjera službenim pečatom nije obvezna, osim ako statut organizacije propisuje obaveznu upotrebu pečata u pravnom poslovanju. Način korištenja pečata, ako se primjenjuje, detaljno će se urediti u uputama za prijavitelje.

(4) Dokumentacija za prijavu u papirnatom obliku dostavlja se preporučenom poštom, kurirom ili osobno u pisarnici Grada, uz obveznu naznaku natječaja na omotnici (npr. „Javni poziv za …“ ili naziv natječaja). Dokumentacija u elektroničkom obliku dostavlja se sukladno uputama za prijavitelje – putem elektroničke pošte, informacijskog sustava ili druge digitalne platforme koju Grad odredi.

[Obrazloženje: Dopunom članka usklađuje se način podnošenja prijava s praksom elektroničke komunikacije i predaje dokumentacije putem informacijskih sustava, uz zadržavanje mogućnosti papirnate prijave kada je propisana. Uređeno je i pitanje korištenja pečata, koji više nije obvezan, osim ako statut organizacije propisuje njegovu obaveznu upotrebu. Način primjene pečata detaljno će se definirati u uputama za prijavitelje. Izmjenama se pojednostavljuje postupak, povećava učinkovitost provedbe natječaja i izbjegava korištenje zastarjelih medija poput CD-ova, DVD-ova i USB stickova.]

Objava natječaja

Članak 22.

(1) Javni natječaj/poziv s cjelokupnom natječajnom dokumentacijom objavljuje se na mrežnim stranicama Grada i mrežnim stranicama Ureda za udruge Vlade RH, a obavijest o objavljenom natječaju/pozivu može se objaviti i u dnevnim glasilima, na lokalnom radiju, na društvenim mrežama ili se o tome javnost može obavijestiti putem tiskovne konferencije koju organizira nadležni upravni odjel Grada koji raspisuje natječaj/poziv, kao i slanjem elektroničke pošte na odgovarajuće adrese.

(2) Po završetku javnog natječaja/poziva, Grad javno objavljuje popis sklopljenih ugovora s iznosima i osnovnim podacima.

[Obrazloženje: Dopunom se osigurava veća transparentnost u provedbi javnih natječaja i poziva. Uvođenjem obveze javne objave popisa sklopljenih ugovora s iznosima i osnovnim podacima povećava se dostupnost informacija građanima te jača povjerenje u postupak dodjele javnih sredstava.]

Rokovi za provedbu javnog natječaja/poziva

Članak 23.

(1) Javni natječaj/poziv za podnošenje prijedloga programa ili projekta će biti otvoren najmanje 30 dana od dana objave istog.

(2) Postupak ocjenjivanja, donošenja odluke i potpisivanja ugovora dovršavaju se najkasnije 120 dana od isteka roka za prijavu na javni natječaj/poziv. Grad može odrediti i kraći rok za provedbu javnog natječaja/poziva.

[Obrazloženje: Članak je usklađen s odredbama Uredbe o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, uz zadržavanje strožeg roka radi veće učinkovitosti postupka. Propisivanjem standardnog roka od 60 dana Grad potiče bržu obradu prijava i pravovremeno ugovaranje, dok maksimalni rok od 120 dana osigurava usklađenost s nacionalnim propisima i mogućnost prilagodbe u složenijim natječajima.]

Provjera ispunjavanja formalnih uvjeta natječaja

Članak 24.

(1) Po isteku roka za podnošenje prijava na javni natječaj/poziv, povjerenstvo nadležnog upravnog odjela Grada pristupa postupku provjere ispunjavanja propisanih formalnih uvjeta natječaja, sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.

(2) Administrativna provjera prijava u pravilu završava u roku od sedam (7) dana od isteka roka za podnošenje prijava.

[Obrazloženje: Dodaje se rečenica o trajanju administrativne provjere (7 dana) radi preciziranja roka u kojem povjerenstvo mora dovršiti formalnu provjeru prijava. Na ovaj način osigurava se usklađenost s rokovima propisanim Uredbom o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, a ujedno se izbjegava ponavljanje istog roka u sljedećem članku.]

Članak 25.

U postupku provjere ispunjavanja formalnih uvjeta natječaja provjerava se:

  • je li prijava dostavljena na pravi natječaj ili javni poziv i u zadanome roku;
  • je li zatraženi iznos sredstava unutar financijskih pragova postavljenih u natječaju ili javnom pozivu;
  • ako je primjenjivo, je li lokacija provedbe projekta prihvatljiva;
  • ako je primjenjivo, jesu li prijavitelj i partner prihvatljivi sukladno uputama za prijavitelje natječaja;
  • jesu li dostavljeni, potpisani i ovjereni svi obvezni obrasci te
  • jesu li ispunjeni drugi formalni uvjeti natječaja.

Članak 26.

Po završetku postupka provjere ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja, predsjednik povjerenstva nadležnog upravnog odjela Grada donosi odluku o tome koje se prijave upućuju u daljnju proceduru (stručno ocjenjivanje), a koje se odbijaju zbog neispunjavanja formalnih uvjeta natječaja/poziva.

[Obrazloženje: Briše se početna rečenica o trajanju provjere („Ocjena ispunjavanja... ne smije trajati duže od sedam dana…“) jer je taj rok već precizno naveden u članku 24. Time se izbjegava ponavljanje i postiže logičniji slijed odredbi: čl. 24. određuje rok, a čl. 26. utvrđuje odluku nakon provjere.]

Članak 27.

(1) Udruge čije prijave budu odbijene iz razloga neispunjavanja formalnih uvjeta natječaja/poziva moraju biti obaviještene o tome u roku od osam (8) dana od dana donošenja odluke. Prigovor na odluku može se podnijeti pročelniku nadležnog upravnog odjela Grada u roku od osam (8) dana od dana primitka obavijesti.

(2) Pročelnik nadležnog upravnog odjela Grada odlučuje o prigovoru u roku od tri (3) dana od dana njegova zaprimanja. U slučaju prihvaćanja prigovora, prijava se upućuje u daljnju proceduru; u slučaju neprihvaćanja, prijava se konačno odbija.

[Obrazloženje: Zadržan je postojeći sadržaj, uz manje stilističke dorade radi jasnijeg i čitljivijeg izraza. Rokovi i postupak prigovora u potpunosti su usklađeni s Uredbom i osiguravaju transparentnost te pravnu zaštitu prijavitelja čije su prijave odbijene zbog formalnih razloga.]

Ocjenjivanje prijavljenih programa ili projekata i javna objava rezultata

Članak 28.

(1) Ocjenjivanje prijavljenih programa ili projekata vrši Ocjenjivačko povjerenstvo za ocjenjivanje i predlaganje programa financiranja javnih potreba u prioritetnim područjima (u daljnjem tekstu: Ocjenjivačko povjerenstvo).

(2) Ocjenjivačko povjerenstvo iz prethodnog stavka je nezavisno stručno procjenjivačko tijelo kojeg mogu činiti predstavnici Grada, znanstvenih i stručnih institucija, nezavisni stručnjaci i predstavnici organizacija civilnoga društva, a imenuje ga Gradonačelnik.

(3) Članovi Ocjenjivačkog povjerenstva dužni su postupati povjerljivo, nepristrano i u skladu s načelom izbjegavanja sukoba interesa te prije početka rada potpisuju izjavu o nepristranosti i povjerljivosti.

Članak 29.

Ocjenjivačko povjerenstvo razmatra i ocjenjuje prijave koje su ispunile formalne uvjete natječaja sukladno kriterijima koji su propisani uputama za prijavitelje te daje prijedlog za odobravanje financijskih sredstava za programe ili projekte, o kojem, uzimajući u obzir sve činjenice, odlučuje pročelnik upravnog odjela Grada nadležnog za pojedino prioritetno područje.

Članak 30.

(1) Nakon donošenja odluke o programima ili projektima kojima su odobrena financijska sredstva, Grad će javno objaviti rezultate natječaja s podacima o udrugama te programima ili projektima kojima su odobrena sredstva i iznosima odobrenih sredstava financiranja.

(2) Grad će, u roku od osam (8) dana od donošenja odluke o dodjeli financijskih sredstava, obavijestiti udruge čiji programi ili projekti nisu prihvaćeni za financiranje o razlozima nefinanciranja njihova programa ili projekta uz navođenje ostvarenog broja bodova po pojedinim kategorijama ocjenjivanja i obrazloženja iz opisnog dijela ocjene ocjenjivanog programa ili projekta.

Prigovor na odluku o dodjeli financijskih sredstava

Članak 31.

Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva može se, na njihov zahtjev, u roku od osam (8) dana od dana primitka pisane obavijesti o rezultatima natječaja omogućiti uvid u ocjenu njihovog programa ili projekta uz pravo Grada da zaštiti tajnost podataka o osobama koje su ocjenjivale program ili projekt.

Članak 32.

Grad će udrugama koje su nezadovoljne odlukom o dodjeli financijskih sredstava omogućiti pravo na prigovor, što će jasno biti naznačeno i u samome tekstu natječaja.

Članak 33.

(1) Prigovor se može podnijeti isključivo na natječajni postupak te eventualno bodovanje nekog kriterija s 0 (nula) bodova, ukoliko udruga smatra da je u prijavi dostavila dovoljno argumenata za drugačije bodovanje.

(2) Prigovor se ne može podnijeti na odluku o neodobravanju sredstava ili visini dodijeljenih sredstava.

Članak 34.

(1) Prigovori se podnose nadležnom upravnom odjelu Grada u pisanom obliku, u roku od osam (8) dana od dana dostave pisane obavijesti o rezultatima natječaja, a odluku o prigovoru, uzimajući u obzir sve činjenice, donosi Gradonačelnik.

(2) Rok za donošenje odluke o prigovoru je osam (8) dana od dana primitka prigovora.

Sklapanje ugovora o financiranju programa ili projekata

Članak 35.

(1) Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad će potpisati ugovor o financiranju programa ili projekta, najkasnije 30 dana od dana donošenja odluke o financiranju.

(2) U slučaju da je odobreno samo djelomično financiranje programa ili projekta, nadležni upravni odjel Grada ima obvezu prethodno pregovarati o stavkama proračuna programa ili projekta te aktivnostima u opisnom dijelu programa ili projekta koje treba izmijeniti, a koji postupak je potrebno okončati prije potpisivanja ugovora. Tako izmijenjeni obrasci prijave postaju sastavni dio ugovora o financiranju programa ili projekta.

(3) Prilikom pregovaranja Grad će prioritet financiranja staviti na aktivnosti koje će svrsishodnije ostvariti ciljeve iz razvojnih i strateških dokumenata Grada.

Članak 36.

(1) Ugovor se sastoji od općih uvjeta, koji moraju biti isti za sve korisnike u okviru jednog javnog natječaja, i posebnog dijela.

(2) Postupak ugovaranja, opći uvjeti koji se odnose na ugovore o dodjeli financijskih sredstava udrugama iz javnih izvora za program ili projekt te posebni dio ugovora, uredit će se temeljem odredbi Uredbe i drugih pozitivnih propisa RH i Grada.

Praćenje provedbe odobrenih i financiranih programa i projekata te vrednovanje provedenih natječaja

Članak 37.

(1) Grad će u suradnji s korisnikom financiranja, s ciljem poštovanja načela transparentnosti trošenja proračunskog novca i mjerenja vrijednosti povrata za uložena sredstva, pratiti provedbu financiranih programa ili projekata udruga, sukladno Zakonu o udrugama, Zakonu o fiskalnoj odgovornosti, Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, Uredbi, ovom Pravilniku i drugim pozitivnim propisima. 

(2) Kroz postupke praćenja će se razvijati partnerski odnos između davatelja financijskih sredstava i udruge kao provoditelja projektnih i programskih aktivnosti, a na temelju praćenja i vrednovanja rezultata pojedinačnih programa i projekata, u cilju utvrđivanja svrhovitosti ulaganja i razine promjena koje su se u lokalnoj zajednici  odnosno u društvu dogodile zahvaljujući provedbi potpore, Grad će vrednovati rezultate i učinke cjelokupnog javnog poziva ili natječaja i planirati buduće aktivnosti u pojedinom prioritetnom području financiranja.

Članak 38.

(1) Praćenje će se vršiti na dva načina: odobravanjem opisnih i financijskih izvještaja korisnika sredstava te kontrolom „na licu mjesta“, odnosno terenskom posjetom od strane službenika nadležnog upravnog odjela Grada, u dogovoru s korisnikom sredstava.

(2) Nadzor nad korištenjem sredstava provodi se sukladno čl. 43. i 44. Zakona o udrugama, kojima su uređeni oblici nadzora nad radom udruga i primjena prekršajnih mjera.

[Obrazloženje: Ovom preporučenom dopunom članka koji uređuje nadzor nad korištenjem sredstava uvodi se izričito pozivanje na članke 43. i 44. Zakona o udrugama (NN 74/14, 70/17, 98/19, 151/22). Time se Pravilnik usklađuje s važećim zakonskim okvirom koji detaljno propisuje:

  • oblike nadzora koje provode tijela državne uprave i jedinice lokalne samouprave nad radom i financijskim poslovanjem udruga,
  • mogućnost provođenja upravnog i inspekcijskog nadzora, te
  • primjenu prekršajnih i zaštitnih mjera u slučaju utvrđenih nepravilnosti.

Uključivanjem ovoga upućivanja Pravilnik postaje pravno potpuniji i sustavno povezan sa Zakonom o udrugama, osobito u dijelu koji se odnosi na odgovornost korisnika javnih sredstava i nadzor nad zakonitošću i svrhovitošću njihova trošenja.

Dopuna je važna i zbog novouvedenih obveza izvješćivanja i kaznenih odredbi iz članka 54.a Zakona o udrugama, koje se odnose na sankcioniranje nepravilnosti u radu udruga, nepredavanje izvješća, te nepoštivanje obveza prema davateljima sredstava.

Ovom formulacijom Grad jasno pokazuje da svoj sustav nadzora temelji na nacionalnom zakonodavnom okviru, čime se osigurava dosljednost, transparentnost i usklađenost s propisima o financiranju i nadzoru rada udruga.]

Članak 39.

Izvještaji koje je korisnik dužan dostaviti na propisanim obrascima i u propisanim rokovima su opisni i financijski izvještaj.

Članak 40.

(1) Ugovor sadrži: opis i cilj, pokazatelje, proračun, rokove, modele plaćanja (avansno/isplate po izvještajima), pravila prihvatljivosti troškova, obveze izvještavanja (opisni i financijski izvještaj), zabranu dvostrukog financiranja, vidljivost i nadzor.

(2) Grad može provoditi terenske posjete, kontrole dokumentacije i zatražiti dodatne dokaze.

(3) Kršenje ugovornih obveza korisnika, neispunjavanje ciljeva, utvrđene zapreke prema Zakonu o udrugama ili sumnja na dvostruko financiranje, razlog su za obustavu odnosno otkaz ugovora i povrat sredstava.

[Obrazloženje: Ovom dopunom Pravilnika dodaje se novi članak radi potpunijeg uređenja faze ugovaranja, praćenja i provedbe financiranih programa i projekata.

Članak 40. jasno definira obvezne elemente ugovora između Grada i korisnika sredstava, uključujući ciljeve, pokazatelje uspješnosti, proračun, rokove, modele plaćanja te obveze izvještavanja i vidljivosti. Time se osigurava transparentnost, odgovornost i mogućnost praćenja učinaka financiranih aktivnosti.

U drugom stavku uvodi se mogućnost provođenja terenskih i dokumentacijskih kontrola, što je u skladu s preporukama iz Priručnika za primjenu Uredbe o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge te predstavlja alat za jačanje nadzora i sprječavanje nepravilnosti.

Treći stavak uvodi mehanizme sankcioniranja u slučaju neispunjavanja ugovornih obveza, utvrđenih zapreka sukladno Zakonu o udrugama (NN 74/14, 70/17, 98/19, 151/22) ili pojave sumnje na dvostruko financiranje. Ova odredba omogućuje Gradu da pravovremeno reagira, obustavi isplate ili raskine ugovor te zatraži povrat sredstava, čime se štite javna sredstva i pojačava odgovornost korisnika.

Cilj ove dopune je usklađivanje s nacionalnim propisima i smjernicama, te uspostava standardiziranog i kontroliranog sustava ugovaranja i praćenja provedbe projekata, u skladu s najboljim praksama javnog financiranja.]

Članak 41.

(1) Prije potpisa ugovora korisnik dostavlja ovjerenu izjavu osobe ovlaštene za zastupanje o nepostojanju zapreka iz čl. 19. st. 2. i 3. Zakona o udrugama. Grad može izvršiti službene provjere.

(2) Ako nastupi zapreka ili mjera ograničavanja imovine tijekom provedbe, korisnik mora odmah obavijestiti Grad i nadležno tijelo te pokrenuti upis promjene osobe ovlaštene za zastupanje u zakonskom roku (15 dana).

(3) Neispunjenje ove obveze predstavlja bitnu povredu ugovora.

[Obrazloženje: Uvođenjem članka 41. Pravilnik se usklađuje s odredbama Zakona o udrugama (NN 74/14, 70/17, 98/19, 151/22), osobito s čl. 19. st. 2. i 3. Zakona, koji propisuju zapreke za osobe ovlaštene za zastupanje udruge. Ova dopuna osigurava da Grad, kao davatelj javnih sredstava, ugovore sklapa isključivo s udrugama koje ispunjavaju zakonske uvjete te da ne postoji zapreka za osobu koja potpisuje ugovor i upravlja financiranim sredstvima.

Prvi stavak uvodi obvezu dostave ovjerene izjave o nepostojanju zapreka, čime se formalno potvrđuje zakonitost zastupanja i smanjuje rizik od nepravilnosti. Također se omogućuje Gradu da, po potrebi, izvrši službene provjere podataka iz registra udruga.

Drugi stavak uređuje postupanje u slučaju da zapreka nastupi tijekom provedbe projekta (npr. ako se utvrdi kaznena osuda ili izrečena mjera zabrane raspolaganja imovinom), uz obvezu korisnika da bez odgode obavijesti Grad i nadležna tijela te provede promjenu ovlaštene osobe u zakonskom roku od 15 dana.

Treći stavak definira pravne posljedice neispunjenja – propuštanje obavijesti ili nepravodobna reakcija smatra se bitnom povredom ugovora, što omogućuje Gradu da raskine ugovor i zaštiti proračunska sredstva.

Ova dopuna povećava pravnu sigurnost, usklađenost s nacionalnim propisima i integritet sustava financiranja udruga, u skladu s izmjenama i dopunama Zakona o udrugama (NN 151/22).]

Članak 42.

(1) Za programe i projekte koji uključuju izravni rad s djecom, korisnik je dužan dostaviti suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju za sve osobe koje će biti u izravnom kontaktu s djecom, sukladno uputama i rokovima iz natječajne dokumentacije.

(2) Suglasnosti ne moraju biti ovjerene kod javnog bilježnika u trenutku predaje prijave, osim ako to davatelj sredstava naknadno zatraži u postupku ugovaranja ili kontrole.

[Obrazloženje: Uvođenjem članka 42. dodatno se uređuje pitanje zaštite djece u programima i projektima koje Grad financira, u skladu s načelima odgovornog postupanja i preporukama iz Priručnika za primjenu Uredbe o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge. Ova odredba osigurava da sve osobe uključene u provedbu aktivnosti s djecom budu provjerene u skladu sa zakonskim odredbama koje se odnose na pristup kaznenoj evidenciji (posebno u dijelu kaznenih djela protiv spolne slobode i zlostavljanja djece).

Dodatno je precizirano da suglasnosti ne moraju biti ovjerene kod javnog bilježnika u fazi podnošenja prijave, čime se smanjuje administrativno opterećenje prijavitelja. Međutim, davatelju sredstava ostavljena je mogućnost da naknadno zatraži ovjeru u fazi ugovaranja ili nadzora, radi potvrde vjerodostojnosti dokumenata i osiguranja najvišeg standarda zaštite djece.

Ova dopuna jasno uspostavlja ravnotežu između jednostavnosti prijave i odgovornosti provedbe, osiguravajući da Grad raspolaže provjerenim i pouzdanim informacijama o osobama koje izravno rade s djecom. Time se sustav financiranja usklađuje s načelima sigurnosti, etičnosti i zaštite prava djece u programima od javnog interesa.]

Članak 43.

(1) Izvještaji se podnose na za to definiranim obrascima.

(2) Uz opisne izvještaje dostavljaju se popratni materijali kao što su isječci iz novina, video zapisi, fotografije i dr.

(3) U financijskom izvještaju navode se cjelokupni troškovi programa, projekta ili inicijative, neovisno o tome iz kojeg su izvora financirani. Obvezno se dostavljaju i dokazi o nastanku troška podmirenog iz sredstava Grada (preslike faktura, ugovora o djelu ili ugovora o autorskom honoraru s obračunima istih) te dokazi o plaćanju istih (preslika naloga o prijenosu ili izvoda sa žiro računa).

[Obrazloženje: ispravak numeracije članaka]

Članak 44.

Grad uspostavlja registar sklopljenih ugovora o financiranju udruga koji se objavljuje na mrežnim stranicama i sadrži osnovne podatke o korisniku, programu ili projektu i iznosu dodijeljenih sredstava.

[Obrazloženje: Uvođenjem članka 44. Pravilnik se dopunjuje važnim mehanizmom transparentnosti i fiskalne kontrole, u skladu s novim smjernicama iz Zakona o fiskalnoj odgovornosti i Uredbe o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge.

Registar ugovora omogućuje sustavno praćenje i javnu objavu svih sklopljenih ugovora o financiranju udruga iz proračuna Grada, uključujući osnovne podatke o korisniku, programu/projektu i iznosu dodijeljenih sredstava. Objavom registra na mrežnim stranicama Grada osigurava se načelo javnosti i dostupnosti informacija o korištenju javnih sredstava, čime se jača povjerenje građana, udruga i nadzornih tijela.

Ova dopuna ujedno doprinosi provedbi načela odgovornog i učinkovitog upravljanja proračunom, jer olakšava praćenje dinamike financiranja, sprečava preklapanja u dodjeli sredstava i omogućuje bolju pripremu godišnjih izvješća o financiranju.

Na taj način Grad uspostavlja transparentan i nadziran sustav financiranja, u potpunosti usklađen s nacionalnim standardima fiskalne odgovornosti i dobrim praksama otvorene javne uprave.]

Zabrana dvostrukog financiranja

Članak 45.

Bez obzira na kvalitetu predloženog programa ili projekta Grad neće dati financijska sredstva za aktivnosti koje se već financiraju iz nekog javnog izvora i po posebnim propisima - kada je u pitanju ista aktivnost, koja se provodi na istom području, u isto vrijeme i za iste korisnike, osim ako se ne radi o koordiniranom sufinanciranju iz više različitih izvora.

V.  PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, MODELI FINANCIRANJA I UDIO           SUFINANCIRANJA

Članak 46.

(1) Odobrena financijska sredstva financijske potpore korisnik je dužan utrošiti isključivo za realizaciju programa/projekta/manifestacije/inicijative utvrđenog proračunom i ugovorom.

(2) Sredstva se smatraju namjenski utrošenim ako su korištena isključivo za financiranje prihvatljivih i opravdanih troškova u realizaciji programa utvrđenog ugovorom.

(3) Svako odstupanje od proračuna bez odobrenja nadležnog upravnog odjela Grada smatrat će se nenamjenskim trošenjem sredstava.

Prihvatljivi troškovi

Članak 47.

Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik financiranja, a koji ispunjavaju sve slijedeće kriterije:

  • nastali su za vrijeme razdoblja provedbe programa ili projekta u skladu s ugovorom, osim troškova koji se odnose na završne izvještaje, troškova revizije i troškova vrednovanja, a plaćeni su do datuma odobravanja završnog izvještaja. Postupci javne nabave za robe, usluge ili radove mogu započeti prije početka provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti sklopljeni prije prvog dana razdoblja provedbe ugovora;
  • moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu programa ili projekta;
  • nužni su za provođenje programa ili projekta koji je predmetom dodjele financijskih sredstava;
  • mogu biti identificirani i provjereni te koji su računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;
  • trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, osobito u odnosu na štedljivost i svrsishodnost.

Članak 48.

U skladu s opravdanim troškovima iz prethodnog članka i kada je to relevantno za poštivanje propisa o javnoj nabavi, opravdanim se smatraju slijedeći izravni troškovi udruge i njezinih partnera:

  • troškovi zaposlenika angažiranih na programu ili projektu koji odgovaraju stvarnim izdacima za plaće te porezima i doprinosima iz plaće i drugim troškovima vezanim uz plaću, sukladno odredbama ovoga Pravilnika i Uredbe;
  • putni troškovi i troškovi dnevnica za zaposlenike i druge osobe koje sudjeluju u programu ili projektu, pod uvjetom da su u skladu s pravilima o visini iznosa za takve naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna;
  • troškovi kupnje ili iznajmljivanja opreme i materijala (novih ili rabljenih),  namijenjenih isključivo za program ili projekt, te troškovi usluga pod uvjetom da su u skladu s tržišnim cijenama;
  • troškovi potrošne robe;
  • troškovi podugovaranja;
  • troškovi koji izravno proistječu iz zahtjeva ugovora uključujući troškove financijskih usluga (informiranje, vrednovanje konkretno povezano s projektom, revizija, umnožavanje, osiguranje, itd.).

Članak 49.

Osim izravnih, korisniku sredstava se može odobriti i pokrivanje dijela neizravnih troškova, kao što su: energija, voda, uredski materijal, sitan inventar, telefon, pošta i drugi neizravni troškovi koji nisu povezani s provedbom programa ili projekta, u maksimalnom iznosu do 25% ukupnog odobrenog iznosa financiranja iz proračuna Grada.

Vrijednost volonterskog rada i doprinosa u naravi

Članak 50.

(1) Doprinosi u naravi, koji se moraju posebno navesti u proračunu programa ili projekta, ne predstavljaju stvarne izdatke i nisu opravdani troškovi. Ukoliko drugačije nije navedeno u ugovoru o dodjeli financijskih sredstava, doprinosi u naravi ne mogu se tretirati kao sufinanciranje od strane udruge. 

(2) Troškovi zaposlenika koji rade na programu ili projektu ne predstavljaju doprinos u naravi i mogu se smatrati kao sufinanciranje u proračunu programa ili projekta kada ih plaća korisnik ili njegovi partneri. Ukoliko opis programa ili projekta predviđa doprinose u naravi, takvi se doprinosi moraju osigurati.

Neprihvatljivi troškovi

Članak 51.

Neprihvatljivim troškovima programa ili projekta smatraju se:

  • dugovi i stavke za pokrivanje gubitaka ili dugova;
  • dospjele kamate;
  • stavke koje se već financiraju iz javnih izvora;
  • kupovina zemljišta ili građevina, osim kada je to nužno za izravno provođenje programa/projekta, kada se vlasništvo mora prenijeti na udrugu i/ili partnere najkasnije po završetku programa/projekta;
  • gubitci na tečajnim razlikama;
  • zajmovi trećim stranama;
  • troškovi reprezentacije, hrane i alkoholnih pića (osim u iznimnim slučajevima kada se kroz pregovaranje s nadležnim upravnim odjelom Grada dio tih troškova može priznati kao prihvatljiv trošak);
  • troškovi smještaja (osim u slučaju višednevnih i međunarodnih programa ili u iznimnim slučajevima kada se kroz pregovaranje s nadležnim upravnim odjelom Grada dio tih troškova može priznati kao prihvatljiv trošak).

Modeli plaćanja

Članak 52.

(1) Grad će svakim pojedinačnim natječajem definirati model, odnosno načine i postupke plaćanja, sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.

(2) U slučaju da Gradu niti jedan od Uredbom predviđenih modela plaćanja ne bude prihvatljiv, može utvrditi i drugačiji model plaćanja, koji u oba primjera mora biti istaknut u javnom pozivu ili natječaju.

Udio sufinanciranja programa ili projekta

Članak 53.

Grad će svakim pojedinačnim natječajem definirati obvezu i minimalni postotak sufinanciranja provedbe programa ili projekta od strane korisnika financiranja.

VI. VRIJEME TRAJANJA FINANCIRANJA 

Članak 54.

(1) Sva financijska sredstva koja Grad dodjeljuje putem javnog poziva ili natječaja odnose se, u pravilu, na aktivnosti koje će se provoditi u kalendarskoj godini za koju se raspisuju, osim višegodišnjeg financiranja koje se odobrava na rok do četiri (4) godine, što će se definirati samim natječajem, uz mogućnost revizije ugovora svake godine temeljem godišnjeg izvješća korisnika.

(2) Višegodišnje financiranje iz stavka 1. ovoga članka ugovara se na godišnjoj razini, s propisanim programskim i financijskim vrednovanjem korištenja financijske potpore Grada u prethodnom vremenskom razdoblju.

(3) Korisnici kojima Grad odobri višegodišnja financijska sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu tu istu vrstu potpore zatražiti i ostvariti tek kad istekne prethodna višegodišnja potpora Grada.

(4) Nastavak financiranja višegodišnjih programa i iznos potpore u narednoj godini ovisi o rezultatima praćenja i vrednovanja aktivnosti realiziranih u okviru tog programa u tekućoj godini, o čemu odluku donosi pročelnik nadležnog upravnog odjela Grada, sukladno podnesenim izvještajima, a u skladu s odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.

(5) Grad će poticati korisnike višegodišnjeg financiranja na izradu programa samofinanciranja koji će omogućiti njihovu održivost i razvoj.

[Obrazloženje: Dopunom članka 54. u dijelu koji se odnosi na višegodišnje financiranje, dodaje se odredba o mogućnosti godišnje revizije ugovora temeljem godišnjih izvješća korisnika. Ova izmjena uvodi mehanizam redovitog praćenja i provjere provedbe višegodišnjih programa, čime se osigurava kontinuirana kontrola svrhovitosti i učinkovitosti trošenja javnih sredstava.

Mogućnost revizije ugovora svake godine ne znači automatsko raskidanje ugovora, već pruža Gradu pravnu osnovu da, na temelju rezultata praćenja i vrednovanja, izvrši izmjene, korekcije ili obustavu financiranja ako program ne daje očekivane rezultate ili ako korisnik ne ispunjava ugovorne obveze.

Ova dopuna je u skladu s čl. 16. i 20. Uredbe o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, koji predviđaju praćenje, vrednovanje i ugovorno izvještavanje, te osigurava fleksibilnost i odgovornost u upravljanju višegodišnjim financijskim obvezama. Ujedno potiče korisnike da programski planiraju aktivnosti i izvještavaju o postignutim učincima, što jača transparentnost, učinkovitost i održivost sustava financiranja.]

Članak 55.

Korisnici višegodišnjeg financiranja Grada mogu se u razdoblju trajanja financiranja javiti na druge natječaje i pozive Grada isključivo kroz predlaganje drugih projekata, inicijativa i manifestacija u tom i ostalim programskim područjima.

VII. NAJVIŠI UKUPAN IZNOS FINANCIJSKIH SREDSTAVA I ISPLATA ODOBRENIH SREDSTAVA

Članak 56.

Visina sredstava koje će svaki korisnik financijskih sredstava ostvariti iz proračuna Grada bit će definirana kroz proceduru propisanu ovim Pravilnikom, u skladu s kriterijima za svako pojedino područje raspisano javnim pozivom ili natječajem.

VIII. OBVEZA DOKUMENTIRANJA PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, KONAČAN IZNOS FINANCIRANJA I POVRAT SREDSTAVA

Obveza dokumentiranja projektnih aktivnosti od strane korisnika financiranja

Članak 57.

(1) Korisnik financiranja je u obvezi voditi precizne i redovite račune vezane uz provođenje programa ili projekta koristeći odgovarajuće računovodstvene sustave sukladno propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.

(2) Računi i troškovi vezani uz program ili projekt moraju biti lako prepoznatljivi i provjerljivi. To se može ostvariti korištenjem odvojenih računa za dani program ili projekt ili osigurati da se troškovi vezani uz program ili projekt mogu lako identificirati i pratiti do i unutar računovodstvenih i knjigovodstvenih sustava udruge.

Članak 58.

Korisnik financiranja je obvezan omogućiti davatelju financijskih sredstava, inspektorima proračunskog nadzora Ministarstva financija i svim vanjskim revizorima koji vrše provjere sukladno Uredbi da provjere, ispitivanjem dokumenata ili putem kontrola na licu mjesta, provođenje programa ili projekta i po potrebi izvrše reviziju na temelju prateće dokumentacije za račune, računovodstvene dokumente i sve ostale dokumente relevantne za financiranje programa ili projekta, i u razdoblju od sedam godina nakon završne isplate.

Članak 59.

Korisnik financiranja je obvezan dopustiti proračunskom nadzoru i svim vanjskim revizorima koji vrše nadzor temeljem Uredbe da na licu mjesta izvrše provjere i nadzor u skladu s postupcima sadržanim u važećim propisima za zaštitu financijskih interesa Republike Hrvatske od prevara i drugih nepravilnosti. Radi toga korisnik će omogućiti odgovarajući pristup osoblju ili predstavnicima davatelja financijskih sredstava, proračunskom nadzoru kao i svim vanjskim revizorima koji vrše provjere i nadzor sukladno Uredbi mjestima i lokacijama na kojima se provodi program ili projekt, uključujući njegovim informatičkim sustavima te svim dokumentima i bazama podataka vezanim uz tehničko i financijsko upravljanje programom/projektom te poduzeti sve mjere da olakša njihov rad.

Članak 60.

Pored izvještaja navedenih u ovom Pravilniku, dokumenti koje je korisnik financiranja dužan dati na raspolaganje u slučaju nadzora uključuju:

  • popis članova i podatke o uplaćenim članarinama;
  • računovodstvenu evidenciju (kompjuterski ili ručno obrađenu) iz računovodstvenog sustava udruge, poput glavne knjige, pomoćnih knjiga, platnih lista, popisa imovine i obveza i drugih relevantnih računovodstvenih podataka;
  • dokaze o postupcima nabave, poput natječajne dokumentacije, ponuda od sudionika natječaja i izvještaja o procjenama;
  • dokaze o obvezama, poput ugovora i drugih obvezujućih dokumenata;
  • dokaze o isporučenim uslugama, poput odobrenih izvještaja, narudžbenica, prijevoznih karata (uključujući aerodromske potvrde), dokaze o sudjelovanju na seminarima, konferencijama i tečajevima (uključujući relevantnu dokumentaciju i dobivene materijale, potvrde), itd.;
  • dokaze o primitku roba, poput potvrda o isporučenoj robi dobavljača;
  • dokaze o završetku radova, poput potvrda o prihvaćanju ili primopredajnih zapisnika;
  • dokaze o kupnji, poput računa i priznanica;
  • dokaze o uplatama, poput bankovnih izvoda, potvrda o skidanju sredstava s računa, dokaze o plaćanju podugovarača;
  • za troškove goriva sažeti prikaz prijeđene kilometraže, prosječnu potrošnju goriva korištenih vozila, troškove goriva i održavanja;
  • evidenciju o zaposlenicima i njihovim plaćama, poput ugovora, platnih lista, radnih lista, a za zaposlenike koji su angažirani na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme, pojedinosti o primanjima uz potvrdu odgovorne osobe, prikazano po stavkama bruto primanja, naknada za zdravstveno i mirovinsko osiguranje, osiguranje i neto primanja.

Konačan iznos financiranja od strane Grada

Članak 61.

(1) Konačan iznos sredstava koji Grad treba isplatiti korisniku financiranja ne može biti veći od najvišeg iznosa bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru čak i ako ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni ukupan proračun naveden u obrascu proračuna programa ili projekta.

(2) Kao dopuna i bez prejudiciranja prava na raskid ugovora sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika, davatelj financijskih sredstava će, temeljem obrazložene odluke ako se program ili projekt ne provodi ili se neadekvatno, djelomično ili s odlaganjem provodi, smanjiti bespovratna sredstva prvobitno predviđena u skladu sa stvarnim provođenjem programa ili projekta pod uvjetima sadržanim u ugovoru.

Povrat sredstava

Članak 62.

Grad će od korisnika financiranja u pisanom obliku zatražiti povrat sredstava za provedbu odobrenog programa ili projekta u slučaju kada utvrdi da korisnik financiranja:

  • nije realizirao program ili projekt utvrđen proračunom i ugovorom;
  • nije utrošio sva odobrena sredstva;
  • sredstva nije koristio namjenski;
  • iz neopravdanih razloga nije podnio izvještaje u propisanom roku.

Članak 63.

(1) Korisnik financiranja će Gradu, najkasnije u roku od 45 dana od primitka zahtjeva, sukladno uputama davatelja financijskih sredstava da to učini, vratiti sve iznose uplaćene preko utvrđenog konačnog iznosa kao i sva neutrošena sredstva te nenamjenski utrošena sredstva.

(2) Ukoliko korisnik ne vrati sredstva u roku koji je utvrdio Grad, Grad će povećati dospjele iznose dodavanjem zatezne kamate.

(3) Iznosi koji se trebaju vratiti davatelju financijskih sredstava mogu se prebiti bilo kojim potraživanjem koje korisnik financiranja ima prema Gradu. To neće utjecati na pravo ugovornih stranaka da se dogovore o plaćanju u ratama.

Članak 64.

(1) U slučaju kada korisnik financiranja nije vratio sredstva sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika, Grad će aktivirati sredstva osiguranja plaćanja koje je korisnik financiranja sukladno uvjetima natječaja dostavio prije potpisivanja ugovora.

(2) Sredstva osiguranja plaćanja koja ne budu realizirana, vraćaju se korisniku financiranja nakon odobrenja konačnog izvještaja o provedbi programa ili projekta.

Članak 65.

(1) U slučaju kada korisnik financiranja ne vrati sredstava Gradu, Grad će donijeti odluku da prijave koje na natječaj pristignu od strane tog prijavitelja u narednom razdoblju ne uzme u razmatranje. 

(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, takva odredba mora biti istaknuta u natječaju.

IX.  ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 66.

Korisnik financiranja ne smije sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi političke stranke, koalicije ili kandidata, davati izravnu potporu političkoj stranci, koaliciji ili kandidatu niti prikupljati financijska sredstva za financiranje političkih stranaka, koalicija ili kandidata za sve vrijeme trajanja ugovora.

Članak 67.

Odredbe natječajne dokumentacije vezane za financiranje udruga sredstvima proračuna Grada koje nisu definirane ovim Pravilnikom ili su u suprotnosti s odredbama Uredbe i Zakona, primjenjivat će se direktno na način kako su ih definirale odredbe tih akata.

Članak 68.

Zadužuju se upravni odjeli Grada nadležni za provedbu natječaja da, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika, pripreme prijedloge natječajne dokumentacije definirane ovim Pravilnikom.

Članak 69.

Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o financiranju javnih potreba iz Proračuna Grada Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada, broj 1/2017).

Članak 70.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u Službenom glasniku Grada Ivanić-Grada.


REPUBLIKA HRVATSKA

ZAGREBAČKA ŽUPANIJA

GRAD IVANIĆ-GRAD

GRADONAČELNIK


KLASA:  __________________                                                   Gradonačelnik:

URBROJ: _________________

Ivanić-Grad, ___. prosinca 2025.                                      Javor Bojan Leš, dr.vet.med.


Preuzmite dokumente:

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju: