Prijedlog Proračuna Grada Ivanić-Grada za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu
Završetak savjetovanja: 07.12.2025
Status: Savjetovanje je objavljeno
Savjetovanje s javnošću:
OBRAZLOŽENJE
PRORAČUNA ZA 2026. GODINU
S PROJEKCIJAMA ZA 2027. I 2028. GODINU
UVOD
PRAVNI TEMELJ I METODOLOGIJA IZRADE
Na osnovi članka 42. Zakona o proračunu (Narodne novine 144/21), predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave do konca tekuće godine donosi proračun za iduću proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije godine, i to u roku koji omogućuje primjenu proračuna od 1. siječnja godine za koju se donosi proračun. Uz proračun se donosi i Odluka o izvršavanju proračuna za sljedeću godinu. Donošenjem navedenih dokumenata omogućava se financiranje poslova i programa radi ostvarivanja javnih interesa i potreba građana.
Makroekonomske projekcije Ministarstva financija sadržane u Nacrtu proračunskog plana Republike Hrvatske za 2026. iz listopada ove godine predviđaju usporavanje gospodarske aktivnosti. U nadolazećem razdoblju očekuje se niža stopa gospodarskog rasta u odnosu na razdoblje od 2022. do 2025., uz već prisutno usporavanje dinamike rasta realnog BDP-a u tekućoj godini. Očekuje se da će realni rast BDP-a usporiti s 3,2 % u 2025. na 2,7 % u 2026., pri čemu će državna i osobna potrošnja ostati glavni pokretači rasta.

Nadalje, očekuje se da inflacija potrošačkih cijena nakon trećeg tromjesečja 2025. počne postupno usporavati tako da bi na razini cijele 2026. iznosila prosječno 2,8 %.

U skladu s odredbama Zakona o proračunu, izvršno tijelo te čelnik proračunskog korisnika odgovorni su za planiranje i izvršavanje svog dijela proračuna odnosno financijskog plana, naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti te uplatu i evidentiranje u proračun, preuzimanje i verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret sredstava tijela koje vodi i utvrđivanje prava naplate te za izdavanje naloga za naplatu u korist sredstava tijela koje vodi, zakonitost, svrhovitost, učinkovitost, ekonomičnost i djelotvornost u raspolaganju sredstvima tijela koje vodi. Izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave te čelnik proračunskog korisnika može, za obavljanje navedenih poslova ovlastiti druge osobe u skladu s aktima o unutarnjem ustrojstvu. Prenošenjem ovlasti prenosi se i odgovornost, čime se ne isključuje odgovornost izvršnog tijela odnosno čelnika.
Upravno tijelo za financije i proračun izrađuje nacrt proračuna te ga dostavlja gradonačelniku, koji utvrđuje prijedlog proračuna i podnosi ga predstavničkom tijelu na donošenje do 15. studenoga tekuće godine.
Proračun Grada Ivanić-Grada za razdoblje 2026.-2028. godine izrađen je na temelju članaka 28.-37. Zakona o proračunu (Narodne novine broj 144/2021).
Uz Proračun za 2026. godinu, predlažu se i projekcije proračuna za razdoblje 2027. - 2028. godine.
Prijedlog proračuna Grada Ivanić-Grada za 2026. godinu utvrđen je u iznosu od 34.403.120,00 EUR. Prijedlog proračuna za 2027. godinu projiciran je u iznosu od 22.453.050,00 EUR, a za 2028. godinu u iznosu od 20.732.720,00 EUR.
DJELOKRUG I UNUTARNJE USTROJSTVO
Donošenjem Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi i Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj 1992. godine dolazi do formiranja Grada Ivanić-Grada, kao jedinice lokalne samouprave. Grad Ivanić-Grad je jedinica lokalne samouprave u sastavu Zagrebačke županije.
Sjedište je Park hrvatskih branitelja 1, Ivanić-Grad.
Područje Grada Ivanić-Grada kao prostor lokalne samouprave obuhvaća 19 naselja i to: Caginec, Deanovec, Derežani, Graberje Ivanićko, Greda Breška, Ivanić-Grad, Lepšić, Lijevi Dubrovčak, Opatinec, Posavski Bregi, Prečno, Prerovec, Šemovec Breški, Šumećani, Tarno, Topolje, Trebovec, Zaklepica i Zelina Breška s ukupno 12.982 stanovnika (prema rezultatima popisa 2021.)
Ukupna površina grada iznosi 173,57 km2 (17.357 ha) što predstavlja 5,67 % ukupne površine Zagrebačke županije. Prema svom prostornom položaju u granicama Zagrebačke županije Grad Ivanić-Grad zauzima područje njezinog jugoistočnog dijela, pri čemu svojim južnim rubom graniči sa Sisačko-moslavačkom županijom, a manjim dijelom sjeveroistočne granice prislanja se uz Bjelovarsko-bilogorsku županiju.
Misija Grada Ivanić-Grada je poboljšanje uvjeta stanovanja, komunalne opremljenosti, prometne sigurnosti, zaštita ljudi i imovine, poboljšanje kvalitete života svih građana kroz brigu o djeci, ranjivim skupinama i potrebitima. Razvoj Grada nastavit će se kroz obnovu i očuvanje kulturne baštine, izgradnju, održavanje i osiguravanje dostupnosti sportsko-rekreativne infrastrukture s ciljem poticanja kulture zdravog življenja te zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša kroz razvoj ekološko-energetskih rješenja.
Vizija Grada Ivanić-Grad
Grad Ivanić-Grad poželjna je destinacija za život i rad. Poduzetnička, turistička i kulturna prepoznatljivost dio su identiteta Grada. Ulaganja u održivo gospodarstvo, zelenu i digitalnu tranziciju, konkurentnost gospodarstva, jačanje otpornosti na krize te održivi razvoj kao rezultat donose smanjenje društvenih i socijalnih razlika, stvaranje jednakih prilika za sve, te poboljšanje kvalitete života svih žitelja Grada Ivanić-Grada.
Grad Ivanić-Grad u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na: uređenje naselja i stanovanje, prostorno i urbanističko planiranje, komunalno gospodarstvo, brigu o djeci, socijalnu skrb, primarnu zdravstvenu zaštitu, odgoj i osnovno obrazovanje, kulturu, tjelesnu kulturu i šport, zaštitu potrošača, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša, protupožarnu i civilnu zaštitu, promet na svom području te druge poslove u skladu s posebnim zakonima.
Tijela Grada Ivanić-Grada su Gradsko vijeće i Gradonačelnik.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga ustrojena su sljedeća upravna tijela: Upravni odjel za lokalnu samoupravu, pravne poslove i društvene djelatnosti, Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, gospodarstvo, prostorno planiranje i poljoprivredu i Upravni odjel za financije i proračun.
Grad Ivanić-Grad je dana 1. siječnja 2021. godine ušao u sustav PDV-a, te postao obveznik poreza na dodanu vrijednost.
Tablica 1. Struktura proračuna za razdoblje 2026.-2028. godine
A) SAŽETAK RAČUNA PRIHODA I RASHODA | ||||
RAZRED I NAZIV | PLAN | PROJEKCIJA | PROJEKCIJA | |
2026 | 2027 | 2028 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | |
PRIHODI UKUPNO | 27.568.120,00 | 22.153.050,00 | 20.432.720,00 | |
6 | Prihodi poslovanja | 26.022.670,00 | 21.602.200,00 | 19.881.870,00 |
7 | Prihodi od prodaje nefinancijske imovine | 1.545.450,00 | 550.850,00 | 550.850,00 |
RASHODI UKUPNO | 33.962.270,00 | 21.233.550,00 | 19.493.220,00 | |
3 | Rashodi poslovanja | 17.468.850,00 | 15.868.410,00 | 16.184.730,00 |
4 | Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 16.493.420,00 | 5.365.140,00 | 3.308.490,00 |
RAZLIKA − MANJAK | -6.394.150,00 | 919.500,00 | 939.500,00 | |
|
|
|
| |
B) SAŽETAK RAČUNA FINANCIRANJA | ||||
RAZRED I NAZIV | PLAN | PROJEKCIJA | PROJEKCIJA | |
2026 | 2027 | 2028 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | |
8 | Primici od financijske imovine i zaduživanja | 6.835.000,00 | 300.000,00 | 300.000,00 |
5 | Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova | 1.073.700,00 | 1.262.600,00 | 1.282.600,00 |
NETO ZADUŽIVANJE / FINANCIRANJE | 5.761.300,00 | -962.600,00 | -982.600,00 | |
C) PRENESENI VIŠAK ILI PRENESENI MANJAK | ||||
NAZIV | PLAN | PROJEKCIJA | PROJEKCIJA | |
2026 | 2027 | 2028 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | |
UKUPAN DONOS VIŠKA/MANJKA IZ PRETHODNIH GODINA | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
DIO VIŠKA/MANJKA IZ PRETHODNIH GODINA KOJI ĆE SE POKRIT/RASPOREDITI U PLANIRANOM RAZDOBLJU | 632.850,00 | 43.100,00 | 43.100,00 | |
D) VIŠEGODIŠNJI PLAN URAVNOTEŽENJA | ||||
NAZIV | PLAN | PROJEKCIJA | PROJEKCIJA | |
2026 | 2027 | 2028 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | |
PRIJENOS VIŠKA / MANJKA IZ PRETHODNE(IH) GODINE | ||||
VIŠAK / MANJAK IZ PRETHODNE(IH) GODINE KOJI ĆE SE RASPOREDITI / POKRITI | ||||
VIŠAK / MANJAK TEKUĆE GODINE | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
PRIJENOS VIŠKA / MANJKA U SLJEDEĆE RAZDOBLJE | ||||
II. OPĆI DIO
PRIHODI I PRIMICI PRORAČUNA
Prijedlogom Proračuna Grada Ivanić-Grada za 2026. godinu ukupni prihodi i primici planirani su u iznosu od 34.403.120,00 EUR.
Od ukupno planiranih prihoda i primitaka, prihodi i primici Grada Ivanić-Grada iznose 31.191.430,00 EUR ili 90,7 % sveukupno konsolidiranih prihoda i primitaka proračuna Grada, a planirani vlastiti prihodi proračunskih korisnika iznose 3.211.690,00 EUR ili 9,3 % ukupnih prihoda i primitaka.
Vlastiti prihodi Proračunskih korisnika 3.211.690,00 EUR
Dječji vrtić Ivanić Grad 593.980,00 EUR
Gradska knjižnica Ivanić-Grad 87.510,00 EUR
Muzej Ivanić-Grada 1.887.100,00 EUR
Pučko otvoreno učilište Ivanić-Grad 115.100,00 EUR
Javna vatrogasna postrojba Grada Ivanić-Grada 528.000,00 EUR
Tablica 2. Planirani prihodi i primici Grada Ivanić-Grada za 2026.-2028. godinu:
BROJ KONTA | VRSTA PRIHODA/PRIMITAKA | PRORAČUN 2026 | PROJEKCIJA 2027 | PROJEKCIJA 2028 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
UKUPNO PRIHODI I PRIMICI | 34.403.120,00 | 22.453.050,00 | 20.732.720,00 | |
6 | PRIHODI POSLOVANJA | 26.022.670,00 | 21.602.200,00 | 19.881.870,00 |
61 | Prihodi od poreza | 9.719.260,00 | 9.432.810,00 | 9.872.040,00 |
63 | Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna | 10.117.330,00 | 6.064.640,00 | 3.848.730,00 |
64 | Prihodi od imovine | 289.200,00 | 305.250,00 | 305.250,00 |
65 | Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada | 5.257.580,00 | 5.112.300,00 | 5.140.450,00 |
66 | Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija | 578.300,00 | 598.350,00 | 611.900,00 |
68 | Kazne, upravne mjere i ostali prihodi | 61.000,00 | 88.850,00 | 103.500,00 |
7 | PRIHODI OD PRODAJE NEFINANCIJSKE IMOVINE | 1.545.450,00 | 550.850,00 | 550.850,00 |
71 | Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine | 1.526.870,00 | 532.350,00 | 532.350,00 |
72 | Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine | 18.580,00 | 18.500,00 | 18.500,00 |
8 | PRIMICI OD FINANCIJSKE IMOVINE I ZADUŽIVANJA | 6.835.000,00 | 300.000,00 | 300.000,00 |
84 | Primici od zaduživanja | 6.835.000,00 | 300.000,00 | 300.000,00 |
1. Prihodi od poreza
Prihodi od poreza se planiraju u iznosu od 9.719.260,00 EUR što je za 3,1 % više u odnosu na prihode planirane II. izmjenama i dopunama Proračuna za 2025. godinu., odnosno 2.303.087,45 EUR ili 31,1 % više od ostvarenja u 2024. godini.
1.1. Porez na dohodak (što uključuje porez: od nesamostalnog rada, obrta, samostalnih djelatnosti, imovine, kapitala, kamata, uključujuću povrat po godišnjoj poreznoj prijavi) se planira u iznosu od 9.202.160,00 EUR.
1.2. Porezi na imovinu (porez na promet nekretninama, porez na korištenje javnih površina, porez na nekretnine) planira se u iznosu od 417.000,00 EUR.
1.3. Porezi na robu i usluge (porez na potrošnju, porez na tvrtku) se planira u iznosu od 100.100,00 EUR.
2. Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna
Pomoći iz inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna planirane su u iznosu od 10.117.330,00 EUR, što je za 1.582.803,00EUR ili 13,53 % manje u odnosu na planirano II. izmjenama i dopunama Proračuna za 2025. godinu, odnosno 7.453.569,98 EUR ili 279,81 % više u odnosu na ostvarenje u 2024.
2.1. Pomoći proračunu iz drugih proračuna i izvanproračunskim korisnicima planirani su u iznosu od 2.245.785,00 EUR.
Pomoći se odnose na fiskalnu održivost dječjih vrtića u iznosu od 356.050,00 EUR, tekuće pomoći iz državnog proračuna u iznosu od 43.000,00 EUR, tekuće pomoći iz državnog proračuna kroz nacionalno sufinanciranja EU projekta za projekt Zaželi jednakost za sve u iznosu od 44.035,00 EUR. te kapitalne pomoći iz državnog proračuna, županijskog proračuna i općinskih proračuna u iznosu od 1.772.700,00 EUR i tekuće pomoći za projekt Izrade prostornog plana nove generacije iz Mehanizma za oporavak i otpornost u iznosu od 30.000,00 EUR.
2.2. Pomoći od izvanproračunskih korisnika
Pomoći od izvanproračunskih korisnika planirane su u ukupnom iznosu 680.400,00 EUR i to: pomoć Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sanaciju divljih odlagališta, nabava spremnika za odvojeno prikupljanje komunalnog otpada, organizacija izobrazno-informativnih aktivnosti, sanacija odlagališta Tarno, izgradnja reciklažnog dvorišta i projekt ozelenjavanja urbanih područja u iznosu od 100.400,00 EUR.
Pomoć od Hrvatskih voda za projekt Uređenje korita i prijelaza vodotoka Žeravinec u iznosu od 280.000,00 EUR.
2.3. Pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije za vatrogastvo
Za ukupan iznos sredstava potrebnih za osiguranje minimalnih financijskih standarda (bilančnih prava) u 2026. godini planirana su sredstva u iznosu od 544.000 EUR.
2.4. Pomoći proračunskim korisnicima iz proračuna koji im nije nadležan
Pomoći proračunskim korisnicima iz proračuna koji im nije nadležan planiran je u iznosu od 2.092.560,00 EUR. Planirana sredstva se u cijelosti odnose na proračunske korisnike.
Javna vatrogasna postrojba Grada Ivanić-Grada planirala je iznos od 161.000,00 EUR. Planirani iznos se odnosi na tekuće pomoći Zagrebačke županije, općine Križ i općine Kloštar Ivanić.
Muzej Grada Ivanić-Grada planirao je iznos pomoći iz proračuna koji im nije nadležan iznos od 1.832.100,00 EUR. Iznosom od 1.200.000,00 EUR planirana je pomoć od Zagrebačke županije za obnovu zgrade Muzeja u Ivanić-Gradu. Planirana je kapitalna pomoć Ministarstva kulture u iznos od 500.000,00 EUR, te tekuće pomoći Ministarstva kulture i Zagrebačke županije u iznosu od 132.100,00 EUR.
Pučko otvoreno učilište planirao je tekuće pomoći Ministarstva kulture i Zagrebačke županije u iznosu 9.000,00 EUR, te kapitalnu pomoć Ministarstva kulture u iznosu od 20.000,00 EUR.
Gradska knjižnica planirala je tekuće pomoći Zagrebačke županije u iznosu 6.460,00 EUR, tekuće pomoći Općine Kloštar Ivanić u iznosu od 28.000,00 EUR i kapitalnu pomoć Ministarstva kulture u iznosu 26.000,00 EUR.
Dječji vrtić je planirao tekuću pomoć iz državnog proračuna u iznosu od 10.000,00 EUR.
2.5. Tekuće i kapitalne pomoći iz državnog proračuna temeljem prijenosa EU
Tekuće i kapitalne pomoći iz državnog proračuna temeljem prijenosa EU planirane su u iznosu od 4.067.825,00 EUR, a odnosi se na izgradnju novog dječjeg vrtića u Ivanić-Gradu, provođenje projekta SmartIvanićCity, projekt Zaželi, projekt energetske učinkovitost sportske dvorane Žeravinec, projekt nabave vozila i sredstva za provođenje projekta Gradske knjižnice Ivanić-Grad u sklopu Erasmus.
3. Prihodi od imovine
Prihodi od imovine planirani su u iznosu od 289.200,00 EUR.
3.1. Prihodi od financijske imovine iznose 600,00 EUR u tome:
kamate na depozite po viđenju 100,00 EUR i zatezne kamate 500,00 EUR.
3.2. Prihodi od nefinancijske imovine iznose 288.600,00 EUR, a to su :
3.2.1 Naknade za koncesije – koncesija za Državno poljoprivredno zemljište, a koje daje Vlada RH 17.250,00 EUR,
3.2.2. Prihodi od zakupa poljoprivrednog zemljišta 106.100,00 EUR,
3.2.3. Prihodi od iznajmljivanja imovine (iznajmljivanje gradske imovine, društvenih domova) 85.000,00 EUR
3.2.4. naknada za korištenje infrastruktura - telekomunikacije, pravo služnosti 70.000,00 EUR,
3.2.5. Ostali prihodi od nefinancijske imovine - Prihodi od legalizacije 10.000,00 EUR
3.2.6. Prihod od spomeničke rente 250,00 EUR.
4. Prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi po posebnim propisima i naknada
Planirani prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi po posebnim propisima i naknada iznose 5.257.580,00 EUR
4.1. Prihodi od upravnih administrativnih pristojbi ukupno iznose 2.000,00 EUR, a odnose se na: prihode od prodaje državnih biljega
4.2 Prihod od Turističke pristojbe u iznosu od 5.000,00
4.3. Prihodi po posebnim propisima planiraju se u ukupnom iznosu 2.910.580,00 EUR
4.3.1. doprinosi za šume 40.000 EUR,
4.3.2.sufinanciranje cijena usluge, participacije i slično – Dječji vrtić 571.980,00 EUR,
4.3.3. Naknadu za eksploataciju mineralnih sirovina - rudna renta i položajna renta u iznosu od 2.288.600,00 EUR,
4.3.4. Prihodi s naslova osiguranja, refundacije štete i totalne štete u iznosu od 10.000,00 EUR
4.3. Prihod od komunalnog doprinosa i naknade
4.3.1. Prihod od komunalnog doprinosa planiran je u iznosu od 240.000,00 EUR
4.3.2. Prihod od komunalne naknade - iznosi 2.100.000,00 EUR
5. Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija
5.1. Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga
u iznosu 578.300,00 EUR odnosi se na prihode Grada Ivanić-Grada, te vlastite prihode proračunskih korisnika Javne vatrogasne postrojbe Grada Ivanić-Grada, Pučkog otvorenog učilišta i Gradske knjižnice.
6. Kazne, upravne mjere i ostali prihodi
6.1. Kazne i upravne mjere ukupno 3.500,00 EUR, a odnosi se na kazne koje izriče komunalni redar u iznosu 3.500,00 EUR.
6.2. Ostali nespomenuti prihodi u iznosu od 57.500,00 EUR.
7. Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine
Prihodi od prodaje neproizvedene dugotrajne imovine ukupno 1.526.870,00 EUR, odnosi se na prodaju državnog poljoprivrednog zemljišta 26.870,00 EUR, sukladno provedenom natječaju i sklopljenim ugovorima, te prihod od prodaje građevinskog zemljišta na području Grada Ivanić-Grada 1.500.000,00 EUR.
8. Prihodi od prodaje proizvedene dugotrajne imovine
Prihod od prodaje proizvedene dugotrajne imovine iznose 18.580,00 EUR, a odnosi se na prihode od dugoročne otplate stanova koji su planirani u iznosu 580,00 EUR i udio u prodanim stanovima POS-a 18.000,00 EUR.
9. Račun financiranja
Primljeni krediti u iznosu 6.835.000,00 EUR odnosi se na realizaciju kredita za projekt rekonstrukcija Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka – II faza, izgradnja nogostupa Jalševec-Opatinec, izgradnja nove zgrade Dječjeg vrtića Ivanić-Grad i dogradnja zgrade Dječjeg vrtića Sunce, Graberje Ivanićko.
Rashodi se razrađuju po Programima u posebnom dijelu Proračuna
III. POSEBNI DIO
RASHODI I IZDACI PRORAČUNA
Ukupni rashodi i izdaci se planiraju u iznosu od 35.035.970,00 EUR. Na rashode i izdatke Grada Ivanić-Grada se odnosi 26.428.230,00 EUR ili 75,4 % udjela, a na rashode i izdatke proračunskih korisnika 8.607.740,00 EUR ili 24,6 % udjela.
Tablica 3. Rashodi prema ekonomskoj klasifikaciji
BROJ KONTA | VRSTA RASHODA/IZDATAKA | PRORAČUN 2026 | PROJEKCIJA 2027 | PROJEKCIJA 2028 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
UKUPNO RASHODI/IZDACI | 35.035.970,00 | 22.496.150,00 | 20.775.820,00 | ||
3 | RASHODI POSLOVANJA | 17.468.850,00 | 15.868.410,00 | 16.184.730,00 | |
31 | Rashodi za zaposlene | 6.341.900,00 | 6.409.630,00 | 6.524.810,00 | |
32 | Materijalni rashodi | 7.228.180,00 | 5.737.680,00 | 6.059.190,00 | |
34 | Financijski rashodi | 658.500,00 | 507.880,00 | 420.330,00 | |
35 | Subvencije | 383.800,00 | 463.800,00 | 463.800,00 | |
36 | Pomoći dane u inozemstvo i unutar općeg proračuna | 396.000,00 | 323.710,00 | 292.000,00 | |
37 | Naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja | 426.700,00 | 426.700,00 | 427.000,00 | |
38 | Ostali rashodi | 2.033.770,00 | 1.999.010,00 | 1.997.600,00 | |
4 | Rashodi za nabavu nefinancijske imovine | 16.493.420,00 | 5.365.140,00 | 3.308.490,00 | |
41 | Rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine | 112.000,00 | 52.000,00 | 52.000,00 | |
42 | Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine | 15.383.970,00 | 5.263.140,00 | 3.206.490,00 | |
45 | Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini | 997.450,00 | 50.000,00 | 50.000,00 | |
5 | IZDACI ZA FINANCIJSKU IMOVINU I OTPLATE ZAJMOVA | 1.073.700,00 | 1.262.600,00 | 1.282.600,00 | |
54 | Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova | 1.073.700,00 | 1.262.600,00 | 1.282.600,00 | |
Upravni odjeli izradili su programe korisnika Proračuna za 2026. i projekcije za 2027. i 2028. godinu. Predložene programske potrebe predložene su gradonačelniku, koji ih predlaže Gradskom vijeću, kao i osiguranje sredstava za njihovo financiranje u okvirima moguće potrošnje prema uvjetima prisutnim u državi i svijetu, a što se odražava i na naše lokalne uvjete.
Financijski rashodi planirani su za kamate i naknade po kreditnom zaduženju kao i za bankarske usluge u usluge platnog prometa.
Donacije udrugama u kulturi, sportu, tehničkoj kulturi i rekreaciji usklađene su s raspoloživim sredstvima i detaljnije su prikazane u programima javnih potreba.
Naknade građanima i kućanstvima odobravat će se u skladu s Odlukama i zakonskoj podlozi.
Kod rashoda koji su planirani za kapitalne projekte sredstvima EU fondova rezultat ostvarenja ovisi o odobrenim sredstvima na pojedinim javnim pozivima.
Projekti planirani u programu građenja ostvarit će se sukladno naplati komunalnih doprinosa i ostali prihoda koji su izvor za ostvarenje programa.
Kod održavanja komunalne infrastrukture nivo održavanja planiran je na razini planiranih raspoloživih sredstava za realizaciju programa održavanja komunalne infrastrukture.
Raspored sredstava po pojedinim razdjelima prikazan je u sljedećoj strukturi:
Graf 1. Planirani rashodi za period 2026.-2028. godine prema organizacijskoj klasifikaciji:
1. Razdjel 1. Upravni odjel za lokalnu samoupravu, pravne poslove i društvene djelatnosti
Sredstva razdjela 1. Upravni odjel za lokalnu samoupravu, pravne poslove i društvene djelatnosti u 2026. godini planirana su u ukupnom iznosu 13.748.370,00 EUR.
Sredstva koja proračunski korisnici ostvare vlastitom djelatnošću planiraju se sukladno odlukama Upravnih vijeća a u skladu s usvojenim financijskim planovima.
1.1. Program Obrazovanje
Za program Obrazovanja planiran je iznos 459.000,00 EUR
1.1.1. Predškolsko obrazovanje
Planirana stavka se odnosi na sufinanciranje smještaja djece u predškolskim ustanovama van ustanova dječjeg vrtića Grada Ivanić-Grada odnosno privatnih dječjih vrtića u ukupnom iznosu 120.000,00 EUR.
1.1.2. Osnovno obrazovanje
Planirana su sredstva za osnovno obrazovanje u iznos u iznosu 212.000,00 EUR.
Planirana sredstva odnose se na sufinanciranje produženog boravka, naknade učenicima za sudjelovanje na državnim natjecanjima i ostale tekuće donacije.
1.1.3. Srednjoškolsko obrazovanje
Planirana su sredstva za srednjoškolsko obrazovanje u iznos 14.000,00 EUR. Planirana sredstva odnose se na nagrade učenicima za sudjelovanje na državnim natjecanjima, sufinanciranje troškova pripreme za državnu maturu i sufinanciranje dodatnih potreba u srednjoškolskom obrazovanju.
1.1.4. Visoko obrazovanje
Planirana su sredstva za visoko obrazovanje u iznos 113.000,00 EUR. Za sufinanciranje redovne djelatnosti Veleučilišta Ivanić-Grad iznos od 100.000,00 EUR i za tekuće donacije za Zakladu Veleučilišta Ivanić-Grad iznos od 13.000,00 EUR.
1.2. Program Promicanje kulture
Program Promicanje kulture planirana su sredstva u iznosu od 111.000,00 EUR.
1.2.1. Kulturne djelatnosti
Kulturne djelatnosti | 65.000 | |
Ostale tekuće donacije KUD-ovi s područja Grada | 45.000 | |
Ostale tekuće donacije Zajednica tehničke kulture | 20.000 |
1.2.2. Tekuće i kapitalne pomoći za vjerske zajednice 46.000,00 EUR
1.3. Program Razvoj sporta i rekreacije
sredstva za sport planirana za 2026. godinu ukupno 788.000,00 EUR iznose:
1.3.1. Redovna djelatnost Gradske sportske udruge 511.000,00 EUR
- Gradska zajednica sportskih udruga 309.000,00 EUR
- GZSU-Upravljanje dvoranom Žeravinec 105.000,00 EUR
- GZSU – Upravljanje Sportskim parkom Zelenjak 85.000,00 EUR
- GZSU-Upravljanje dvoranom Posavski Bregi 12.000,00 EUR
1.3.2. Ostale sportske aktivnosti (sportovi od posebnog interesa, sportske manifestacije od posebnog interesa, prijevoz mladih) 255.000,00 EUR
1.3.3. Redovna djelatnost Gradskog školskog sportskog saveza 7.000,00 EUR
1.3.4. Tour de Marča 15.000,00 EUR
1.4. Program; Razvoj civilnog društva
Ukupno sredstva za civilno društvo iznosi 138.500,00 EUR i to:
| - Projekti i programi Udruga civilnog društva | 120.000,00 EUR |
- Financiranje političkih stranaka | 16.500,00 EUR | |
- Dječje gradsko vijeće | 2.000,00 EUR |
1.5. Program Zdravstvo i socijalna zaštita
Sredstva za zdravstvo i socijalnu zaštitu planirana su u iznosu od 906.010,00 EUR.
1.5.1. Program Socijalna zaštita
Za program Socijalna zaštita planiran je iznos od 745.010,00 EUR.
Socijalni program u obrazovanju | |
- Pravo na stipendiju | 40.500,00 EUR |
- Pravo na sufinanciranje troškova prijevoza studenata | 18.000,00 EUR |
- Pravo na dodatni obrazovni materijal učenicima osnovnih škola | 30.000,00 EUR |
Ukupno Socijalni program u obrazovanju | 88.500,00 EUR |
Programi socijalno ugroženim osobama | |
Pravo na naknadu za troškova stanovanja | 50.000,00 EUR |
Pravo na jednokratnu naknadu, pomoć za podmirenje troškova ljetovanja u dječjem odmaralištu, pomoć za podmirenje troškova prijevoza djeteta s teškoćama u razvoju i pratitelja, pravo na poklon pakete i pravo na podmirenje pogrebnih troškova | 62.000,00 EUR |
Ukupno Programi socijalno ugroženim osobama | 112.000,00 EUR |
Socijalni programi koji nisu drugdje svrstani | |
Pravo na pomoć za opremu novorođenog djeteta | 100.000,00 EUR |
Potpore umirovljenicima | 100.000,00 EUR |
Ukupno Socijalni programi koji nisu drugdje svrstani | 200.000,00 EUR |
Prijevoz pokojnika | 4.000,00 EUR |
Rad za opće dobro bez naknade | 5.000,00 EUR |
Donacija građanima | 2.500,00 EUR |
Programi braniteljskih udruga | 30.000,00 EUR |
Projekt – „Zaželi jednakost za sve!“ | 303.010,00 EUR |
1.5.2. Sredstva za Gradsko društvo Crvenog križa iznosi 56.000,00 EUR.
Obveza financiranja utvrđena je Zakonom o Hrvatskom crvenom križu (Narodne novine broj 71/2010 i 136/2020).
1.5.3. Programi u zdravstvu iznose 105.000,00 EUR, a odnose na :
- program preventive za dobrovoljne darovatelje krvi
- socijalno zdravstveni projekt
- program prevencije ovisnosti
- sufinanciranje rada Zavoda za hitnu medicinu ZŽ
- sufinanciranje rada Doma zdravlja Zagrebačke županije ispostava Ivanić- Grad
- program obilježavanja Dana dobrovoljnih darivatelja krvi – 25. listopada
1.6. Program Zaštita od požara
Planirana su sredstva za redovnu djelatnost Vatrogasne zajednice u iznosu 50.000,00 EUR, te za povrat kredita iznos od 40.770,00 EUR.
1.7. Program Zaštita i spašavanje
iznosi 35.000,00 EUR odnosi se na troškove Civilne zaštite, te naknade za povjerenike civilne zaštite i njihove zamjenike.
1.8. Program Poticanje razvoja turizma
Ukupno iznose 447.300,00 EUR
Programi su posebno razvrstani po manifestacijama.
1.9. Proračunski korisnici
Ukupna sredstva za proračunske korisnike u dijelu programa koji se financiraju iz Proračuna planirana su u iznosu od 5.406.050,00 EUR, dok su sredstva za programe koji se financiraju iz vlastitih sredstava planirana prema prijedlozima Financijskih planova proračunskih korisnika koji su usvojila njihova Upravna vijeća.
1.9.1. DJEČJI VRTIĆ IVANIĆ GRAD
Djelatnost predškolskog odgoja i obrazovanja ostvaruje se u skladu s odredbama:
- Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (NN 10/97, 107/07, 94/13, 98/19, 57/22, 101/23)
- Zakona o ustanovama (NN 76/93, 29/97,47/99, 35/08, 127/19, 151/22)
- Uputama za izradu proračuna Grada Ivanić Grada
- Godišnjim planom i programom rada za pedagošku 2025./2026. godinu kojim su utvrđeni:
• ustrojstvo rada
• materijalni uvjeti rada
• njega i skrb za rast i razvoj djece u vrtiću
• odgojno – obrazovni rad
• stručno usavršavanje
• suradnja s roditeljima
• suradnja s društvenim čimbenicima
• vrednovanje
Dječji vrtić Ivanić Grad je ustanova čija je osnovna djelatnost odgoj i obrazovanje te skrb o djeci rane i predškolske dobi, a ostvaruje se na temelju Programskog usmjerenja.
Dječji vrtić Ivanić Grad djeluje na području Grada Ivanić-Grada, na šest lokacija i to:
1. „SUNCOKRET“ - sjedište ustanove, Park hrvatskih branitelja 3; Ivanić-Grad
2. „ŽERAVINEC“ - podružnica u Ivanić-Gradu, Milke Trnine 2, objekt „LIVADA“;
3. „POSAVSKI BREGI“ - podružnica u Posavskim Bregima, Savska 69/d, objekt
„TRATINČICE“;
4. „GRABERJE IVANIĆKO“ - podružnica u Graberju Ivanićkom, Šenoina ulica 11, objekt „SUNCE“;
5. „POLJANA“ - podružnica u Ivanić-Gradu, Josipa Kelšina 11;
6. „TVORNICA SMIJEHA“, podružnica u Ivanić-Gradu, Šiftarova 1a.
Njegu, odgoj i obrazovanje provode kroz:
- primarni 10- satni program
- posebne programe: cjelodnevni 10-satni program na engleskom jeziku, program održivog razvoja, program Predškole, cjelodnevni program učenja njemačkog jezika, cjelodnevni kineziološki program
- kraće programe u okviru 10-satnog programa: CAP, Trening socijalnih vještina, integrirani etno-tradicijski program; integrirano rano učenje engleskog jezika, kraći dramsko scenski program, kraći program ranog učenja njemačkog jezika, cjelodnevni programa ranog učenja njemačkog jezika, kraći glazbeni program, kraći kineziološki program
- kraći program škole za roditelje „Rastimo zajedno“
Misija
Gradnja vrtića kao zajednice onih koji uče – učiniti proces učenja vidljivim i prepoznatljivim u svakodnevnom okruženju vrtića, u profesionalnom napretku zaposlenika i podizanju kvalitete roditeljstva te kao doprinosa razvoju društvene zajednice.
Vizija Dječjeg vrtića
Ostvarivanje djelatnosti njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite i socijalne skrbi djece rane i predškolske dobi koji su prilagođeni razvojnim i aktualnim potrebama djeteta, njegovim interesima i potencijalima uz istovremeno poštivanje prava djeteta i njegove obitelji, kao i prava zaposlenika Vrtića.
Opći ciljevi odgojno-obrazovnog rada ove pedagoške godine bit će:
• otvorenost, komunikacija i suradnja – kultura ustanove (između svih djelatnika vrtića)
• korištenje prostora vrtića na način najpogodniji dječjim potrebama i ciljevima odgojno obrazovnog procesa
• stvaranje poticajnog, kreativnog i ugodnog okružja
• istraživanje funkcije pedagoški neoblikovanog i prirodnog materijala u igri i učenju djece
• optimalna organizacija rada, koja uključuje fleksibilan, odgovoran i suradnički pristup radu, prilagođen potrebama radu s djecom i roditeljima
• planiranje i provođenje sadržaja i načina rada koji garantiraju siguran boravak djece u vrtiću
• učenje kroz projekte
• suradnja s roditeljima.
Specifični ciljevi za ovu pedagošku godinu su sljedeći:
• osvještavanje vrijednosti koje odgojitelji posjeduju i njihova shvaćanja djeteta kao preduvjeta za uspostavljanje ravnopravne komunikacije djece i odraslih
• osnaživanje odgojitelja za kvalitetnu i ravnopravnu komunikaciju s roditeljima s ciljem stvaranja zajedničkog razumijevanja o djetetu.
Specifične zadaće, koje proizlaze iz gore navedenih specifičnih ciljeva su sljedeće:
• kreiranje, unapređivanje i razumijevanje važnosti prostorno-materijalnog okruženja kao preduvjeta za bolje razumijevanje o djetetu
• razumijevanje važnosti kontinuiranog dokumentiranja odgojno-obrazovnog procesa kao glavne alatke za bolje razumijevanje
• razumijevanje i unapređivanje socijalne dimenzije okruženja za učenje i to u odnosu dijete – odgojitelj, dijete – dijete, odgojitelj – roditelj i odgojitelj – odgojitelj (s posebnim naglaskom na dimenzije komunikacije odgojitelja i djeteta te odgojitelja i roditelja)
• podržavanje i daljnje razvijanje rada na projektima kao procesa sveobuhvatnog i cjelovitog učenja svih uključenih subjekata.
U pedagoškoj 2025./2026. godinu upisano je 569 djece. Zaposleno je ukupno 80 osoba stručno-pedagoškog profila, od toga 80 odgojitelja i 5 stručna suradnika – pedagog, pedagog-pripravnik zdravstveni voditelj, socijalni pedagog i logoped.
U redovni program integrirano je petero djece s teškoćama u razvoju koji imaju jednog asistenta.
Pokazatelj rezultata | Definicija | Jedinica | Polazna vrijednost (2025.) | Izvor podataka | Ciljana vrijednost (2026.) | Ciljana vrijednost (2027.) | Ciljana vrijednost (2028.) |
AKTIVNOST
|
A110101 | Administrativno tehničko i stručno osoblje | |||||
Smanjenje broja djece obuhvaćene redovnim 10-satnim programom. Planirani broj djece je polazište za izračun prihoda. | DPS propisuje da se broj djece u odgojno-obrazovnoj skupini u redovitom programu utvrđuje ovisno o dobi djeteta i broju djece s teškoćama uključene u odgojnu skupinu. Smanjenjem broja djece teži se ostvarivanju što boljih materijalnih uvjeta za boravak djece u vrtiću. | Prosječan broj upisane djece | 569 | Dječji vrtić | 600 | 600 | 650 |
AKTIVNOST
|
A110101 | PROGRAM ENGLESKOG JEZIKA | |||||
Povećanje broja djece obuhvaćene posebnim programom učenja engleskog jezika. Planirani broj djece je polazište za izračun prihoda. | Povećanjem broja djece koji se uključuju u ovaj program utječe se na razvijanje senzibilnosti za strani jezik kod većeg broja djece, što utječe na cjelokupni razvoj djeteta, a posebice na govorne sposobnosti i percepciju | Broj djece obuhvaćene posebnim programom učenja engleskog jezika | 67 | Dječji vrtić | 70 | 70 | 70 |
AKTIVNOST
|
A110103 | PROGRAMI JAVNIH POTREBA – PREDŠKOLA | |||||
Pokazatelj rezultata | Definicija | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Izvor podataka | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Planirani broj djece je polazište za izračun prihoda od pomoći iz Državnog proračuna čime se sufinancira predškola. | Kroz organizirani oblik pripreme za školu usvojiti vještine i radne navike potrebne za polazak u prvi razred | Broj djece starosti godinu dana prije polaska u osnovnu školu obuhvaćene programom predškole – integrirana u redovne programe i kraći program predškole | 33 | Dječji vrtić | 40 | 50 | 50 |
AKTIVNOST
|
A110104 | PROGRAM ZA DJECU S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU | |||||
Pokazatelj rezultata | Definicija | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Izvor podataka | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
S obzirom na trend povećanja broja djece s TUR-om, uspjeti zadovoljiti potrebe za smještajnim kapacitetom. Planirani broj djece je polazište za izračun prihoda od pomoći iz Državnog proračuna čime se sufinancira integracija djece u redovne programe. | Cilj je inkluzivno obrazovanje što podrazumijeva da su sva djeca aktivno uključena u odgojno-obrazovne aktivnosti i imaju jednak, slobodan pristup mjestima za igru i rad u odgojnim skupinama | Broj djece s teškoćama u razvoju | 5 | Dječji vrtić | 5 | 5 | 5 |
AKTIVNOST
|
A110101 | KRAĆI KINEZIOLOŠKI PROGRAM | |||||
Pokazatelj rezultata | Definicija | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Izvor podataka | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Usvojene tjelesni i psihomotorne sposobnosti | Kroz specijalni program usvojiti vještine i druge sposobnosti | U dobi od 3 do polaska u školu | 42 | Dječji vrtić | 45 | 45 | 50 |
1.9.2. GRADSKA KNJIŽNICA IVANIĆ-GRAD
Gradska knjižnica Ivanić-Grad javna je ustanova koja obavlja knjižničnu djelatnost na području grada Ivanić-Grada i predstavlja kulturno središte lokalne zajednice koje pruža usluge obrazovnog, kulturnog i informacijskog karaktera.
Gradska knjižnica Ivanić-Grad provodi programe na temelju sljedećih zakonskih i normativnih akata:
Zakon o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti (NN 17/19, 98/19, 114/22, 36/24),
Standardi za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj (NN 103/21),
UNESCO-ov Manifest za narodne knjižnice iz 1994.,
Statut Gradske knjižnice Ivanić-Grad
Pravilnik o radu Gradske knjižnice Ivanić-Grad
Djelatnost Knjižnice obuhvaća nabavu knjižnične građe i izgradnju knjižničnih zbirki, stručnu obradu knjižnične građe prema stručnim standardima što uključuje izradu informacijskih pomagala u tiskanom i/ili elektroničkom obliku, pohranu, čuvanje i zaštitu knjižnične građe, te provođenje mjera zaštite knjižnične građe koja je kulturno dobro, pružanje informacijskih usluga, posudbu i davanje na korištenje knjižnične građe uključujući međuknjižničnu posudbu, digitalizaciju knjižnične građe, usmjeravanje i podučavanje korisnika pri izboru i korištenju knjižnične građe, informacijskih pomagala i drugih izvora, vođenje dokumentacije i prikupljanje statističkih podataka o poslovanju, knjižničnoj građi, korisnicima i o korištenju usluga Knjižnice, sudjelovanje u izradi skupnih kataloga i baza podataka, prikupljanje statističkih podataka vezanih uz provedbu propisa kojima se uređuju autorska i srodna prava, izdavačku djelatnost, organiziranje stručnih skupova, predavanja, tečajeva, seminara, radionica i sl. skupova s područja knjižnične djelatnosti, domaću i međunarodnu suradnju s udrugama, pojedincima i ustanovama, pripremanje kulturnih, informacijskih, obrazovnih i znanstvenih sadržaja i programa. Knjižnica obavlja i druge poslove knjižnične djelatnosti utvrđene zakonom i Statutom Knjižnice, kao i ostale zadaće i poslove kojima se promiče njena kulturna, obrazovna, stručna i znanstvena funkcija.
Na službenoj web stranici Knjižnice (www.gkig.hr) objavljuju se sve bitne informacije o radu ustanove, njenim uslugama i programima za korisnike. Na stranici je istaknuta poveznica na katalog Knjižnice (OPAC) preko kojeg korisnici imaju uvid u cjelokupni knjižnični fond.
CILJEVI ZA RAZDOBLJE 2026.-2028.
Prijedlog financijskog plana i plana programa razvoja za razdoblje 2026.-2028. usklađeni su s načelima Ustava RH, Zakonom o knjižnicama, Strategijom razvoja Knjižnice te ostalim strateškim, nacionalnim i međunarodnim dokumentima iz knjižničarstva, iz čega proizlaze opći i posebni ciljevi djelovanja ustanove.
Ciljevi programa knjižnice su:
dostupnost
stručnost
cjeloživotno učenje
razvoj čitalačke i medijske pismenosti
inovativnost i kreativnost
socijalna uključivost
čuvanje baštine i kulturnog identiteta zajednice
suradnja
zadovoljenje kulturnih potreba stanovnika grada Ivanić-Grada, uz povećanje standarda usluge na području knjižnične djelatnosti
Ciljevi provedbe programa u razdoblju 2025.-2027. godine
Cilj programa je zadovoljenje kulturnih potreba stanovnika grada Ivanić-Grada, uz povećanje standarda usluge na području knjižnične djelatnosti.
U planu za razdoblje 2026. -2028. godine su uobičajeni redoviti poslovi u knjižnicama propisani zakonom i Statutom, standardima i načelima u knjižničarstvu i obuhvaćaju poslove od izgradnje i oblikovanja knjižničnoga fonda, stručne i tehničke obrade građe, izrade kataloga i održavanje baze podataka, posudbe građe i informiranja korisnika od zaštite i čuvanja građe, te popularizacije knjižničnih zbirki i usluga, poticanje čitanja i pismenosti.
Nužna je nadopuna knjižnice novom opremom (dodavanje novih polica), obnova postojeće opreme za rad te uređenje spremišta.
Na raspolaganju korisnicima je čitaonica časopisa i dnevnog tiska, te prostori za studijski rad i rad na računalu.
Kod kreiranja i obavljanja knjižničnih usluga i servisa, poticat će se timski rad i suradnja.
Programske aktivnosti ustanove:
Redovna djelatnost obuhvaća plaće za redovni rad i ostale rashode za zaposlene, doprinose za obvezno zdravstveno osiguranje, službena putovanja, naknade za prijevoz na posao i s posla, stručno usavršavanje djelatnika, uredski materijal i ostale materijalne rashode, materijale za provođenje higijenskih mjera zaštite, energiju i sitni inventar, igračke za djecu, usluge telefona i telefaksa, poštarinu, usluge tekućeg i investicijskog održavanja te usluge promidžbe i informiranja, komunalne usluge (naknada za uređenje voda), obvezne i preventivne zdravstvene preglede zaposlenika, računalne usluge, reprezentaciju te bankarske usluge i usluge platnog prometa.
Programske aktivnosti ustanove - Polazeći od tvrdnje da su knjižnice kulturna i informacijska središta za stanovnike područja u kojima djeluju potrebno je organizirati programe za korisnike svih dobnih i obrazovnih struktura.
Gradska knjižnica Ivanić-Grad nudi korisnicima različite kulturne, edukacijske i animacijske sadržaje i organizira predstavljanja knjiga i autora, književne večeri, predavanja, radionice, izložbe. Neki programi realiziraju se samostalno, a dio u suradnji i dogovoru s partnerima: dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, udrugama i sl.
Nabava građe – knjige - U skladu sa Zakonom o knjižnicama i Standardima za narodne knjižnice Gradska knjižnica nabavlja raznovrsnu knjižničnu (knjižnu i neknjižnu) građu. Ciljevi koji se postižu nabavom knjižnične građe su obogaćivanje ponude knjižnične građe Gradske knjižnice tako da bude privlačna korisnicima.
Gradska knjižnica nabavlja knjižničnu građu kupnjom, otkupom Ministarstva kulture, darovima, zamjenom za izgubljene primjerke. Prilikom nabave knjižnične građe nastoji se udovoljiti potrebama svih svojih korisnika, od najmanje djece do umirovljenika te zadovoljiti intelektualne, kulturne, obrazovne i informacijske potrebe svih svojih korisnika, a s obzirom na financijske mogućnosti knjižnice.
Pokazatelji na kojima se zasnivaju izračuni i procjene potrebnih sredstava:
Pokazatelji rezultata | Jedinica | Polazna vrijednost | Izvor podataka | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Povećanje broja posudbe knjižne građe | Broj | 30228 | Ustanova | 31500 | 32000 | 32500 |
Književni susreti, tribine, predavanja | Broj | 42 | Ustanova | 47 | 49 | 52 |
1.9.3. MUZEJ IVANIĆ-GRADA
Muzej je javna ustanova sa svrhom trajnog obavljanja djelatnosti na području kulture. Muzej kao ustanovu osnovalo je Gradsko vijeće Grada Ivanić-Grada Odlukom o osnivanju Muzeja Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada broj 9/14). Muzej kao samostalna ustanova u kulturi djeluje samostalno.
Muzej Ivanić-Grada svoje djelatnosti obavlja na temelju:
Zakona o ustanovama (Narodne novine br. 76/1993, 29/1997, 47/1999, 35/2008, 127/2019, 151/2022),
Zakona o upravljanju ustanovama u kulturi (Narodne novine br. 96/2001, 98/2019, 83/2022),
Zakona o muzejima (Narodne novine br. 61/2018, 98/2019, 114/2022, 36/2024),
Odluke o osnivanju Muzeja (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada broj 9/14),
Statuta Muzeja i
drugih općih akata koje donosi ravnatelj uz suglasnost Osnivača Muzeja (Gradsko vijeće Grada Ivanić-Grada).
Muzej Ivanić-Grada obavlja svoju djelatnost u sjedištu na adresi Park hrvatskih branitelja 6, Ivanić-Grad i u izdvojenoj jedinici u staroj školi u Dubrovčaku Lijevom, gdje se nalazi spremište muzeja (trenutačno u obnovi).
Program PROMICANJE KULTURE
Opis programa:
Tijekom 2024. godine Muzej je započeo obnovu i rekonstrukciju zgrade sjedišta muzeja u Ivanić-Gradu, Park hrvatskih branitelja 6. Sredstva za obnovu su osigurana od Zagrebačke županije i Ministarstva kulture, a nakon obnove u objektu će biti sjedište muzeja, izložbeni prostor, uredski prostori i nusprostorije. Od srpnja 2024. godine muzej djeluje u obnovljenoj zgradi stare škole u Dubrovčaku Lijevom. Provodi izložbenu i edukativnu djelatnost: organizacija izložbi, predavanja, edukativnih radionica, promocija publikacija, izdavanje publikacija baštinske tematike, informiranje javnosti o baštinskim temama, prikupljanje građe.
Nakon obnove, koja se planira do kraja 2026. godine, u muzeju će biti provedeni radovi opremanja i izrada i postavljanje novog stalnog postava muzeja. Predviđeno trajanje radova je do proljeća 2027. godine.
Ciljevi provedbe programa u razdoblju 2026.-2028.
SC 1 POVEĆATI KAPACITETE muzeja obnovom, rekonstrukcijom i opremanjem sjedišta muzeja i uređenjem i opremanjem doma u Topolju za potrebe čuvaonice; digitalizacija; prilagodba osobama s invaliditetom.
SC 2 DOPRINIJETI OČUVANJU BAŠTINE povećanjem vidljivosti muzeja i provođenjem muzejskih aktivnosti
Programske aktivnosti ustanove:
Redovna djelatnost Gradskog muzeja -
IZLOŽBENA DJELATNOST – organizacija izložbi iz fundusa i gostujućih izložbe.
EDUKATIVNA DJELATNOST – provođenje edukativnih aktivnosti za posjetitelje: muzejske radionice, vodstva, posebni programi. Na muzejskim radionicama posjetitelji na primjeru nekog segmenta baštine stječu vještine samostalne izrade predmeta i uče o baštini. Vodstva gradom i izložbenim prostorom upoznaju posjetitelje s poviješću lokalne sredine i sredina iz kojih potječu gostujuće izložbe.
IZDAVAČKA DJELATNOST – muzejska izdanja ostaju trajna ostavština nakon izložbi, a služe osvjetljavanju nekog segmenta naše baštine.
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Izložbe | Broj izložbi | Kom | 7 | 2 | 7 | 7 |
Edukativne radionice | Broj radionica | Kom | 70 | 30 | 30 | 70 |
Izdavačka djelatnost | Broj objavljenih publikacija | Kom | 2 | 2 | 2 | 4 |
Kapitalni projekt Uređenje muzeja i nabava opreme
Projektom će se urediti i opremiti prostorije sjedište muzeja u Parku hrvatskih branitelja u Ivanić-Gradu i urediti stalni postav.
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Uređena zgrada | Broj uređenih zgrada | Kom | 0 | 1 | 1 | 1 |
Opremljena zgrada | Broj opremljenih zgrada | Kom | 0 | 0 | 1 | 1 |
Kapitalni projekt: Provedba mjere zaštite zgrade stare škole u Dubrovčaku Lijevom_Ugovor br. 74-0122-21_Fond solidarnosti
Projektom je obnovljena zgrada stare škole u Dubrovčaku Lijevom, uređena i opremljena muzejska čuvaonica, preparatorska radionica, uredske i službene prostorije, te okućnica. Projekt završava 2026. godine.
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Obnovljena zgrada | Broj obnovljenih zgrada | Kom | 1 | - | - | - |
Opremljena zgrada | Broj opremljenih zgrada | Kom | 1 | - | - | - |
Uređena okućnica | Broj uređenih okućnica | Kom | 0 | 1 | 1 | 1 |
Kapitalni projekt: Uređenje čuvaonice – dom Topolje
Projektom se obnavlja dom u Topolju za potrebe čuvaonice Muzeja Ivanić-Grada.
Pokazatelji rezultata za projekt K120304 uređenje čuvaonice – dom Topolje:
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja |
Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028 |
Obnovljena zgrada | Broj obnovljenih zgrada | Kom | 1 | - | - | - |
Opremljena zgrada | Broj opremljenih zgrada | Kom | 1 | - | - | - |
Kapitalni projekt: Provedba mjere sanacije i obnove zgrade Muzeja u Ivanić-Gradu
Projektom će se sanirati i obnoviti zgrada sjedišta muzeja u Ivanić-Gradu, Park hrvatskih branitelja. Zgrada je stradala u potresima 2020. godine te su nužne sanacija i obnova kako bi se mogle provesti mjere uređenja i opremanja izložbenih prostora, prostora za zaposlene i nusprostorija.
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Obnovljena zgrada | broj obnovljenih zgrada | kom | 0 | 0 | 1 | 1 |
Tekući projekt: MI - G - EU LIFE projekt BEAVER / DABAR 09-2020 do 08 2024
Projektom se educira javnost o dabrovima i održivom suživotu s njima na području Ivanić-Grada. projektne aktivnosti su: edukativne radionice, povremene izložbe, izrada promotivnih materijala, analognih i digitalnih, nabava opreme.
Projekt je završio u travnju 2025. godine ali su svi partneri dužni održavati aktivnosti promocije projekta i održavanja rezultata projekta u sljedećih 5 godina.
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Izložba | Održana izložba | Kom | 1 | 1 | 1 | 1 |
Izrađene table | Broj obnovljenih tabli | Kom | 8 | - | 8 | - |
Otisnute publikacije | Broj različitih publikacija | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Izrađeni digitalni materijal | Broj digitalnih materijala | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Tekući projekt: Arheološka istraživanja
Projektom se provode arheološka istraživanja na području Ivanić-Grada, u cilju definiranja slojeva okupacije na odabranim pozicijama.
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Istražene sonde | Broj istraženih sondi | Kom | 1 | 1 | 1 | 1 |
1.9.4. PUČKO OTVORENO UČILIŠTE IVANIĆ-GRAD
I. Pučko otvoreno učilište Ivanić-Grad provodi programe na temelju sljedećih zakonskih i normativnih akata:
- Zakon o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19, 151/22)
- Zakon o pučkim otvorenim učilištima (NN 54/97, 5/98, 109/99, 139/10)
- Zakon o muzejima (NN 61/18, 98/19, 114/22, 36/24)
- Zakon o audiovizualnim djelatnostima (NN 61/18, 114/22, 123/2024)
- Zakon o kazalištima (NN 23/23)
- Zakon o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi (NN 83/22)
- Zakon o obrazovanju odraslih (NN 144/21)
- Zakon o zaštiti očuvanju kulturnih dobara (NN 69/99, 151/03, 157/03, 100/04, 87/09, 88/10, 61/11, 25/12, 136/12, 157/13, 152/14, 98/15, 44/17, 90/18, 32/20, 62/20, 117/21 i 114/22)
Programske aktivnosti ustanove:
Aktivnost: Pučko otvoreno učilište
Iz ove aktivnosti financiraju se sredstva za plaće za 8 postojećih radnih mjesta, ostala materijalna prava, doprinosi za zdravstveno osiguranje, doprinosi za zapošljavanje, službena putovanja, stručna usavršavanja, naknada za prijevoz na posao i s posla, rashodi za materijal i energiju, rashodi za usluge, ostali nespomenuti rashodi poslovanja, bankarske usluge i usluge platnog prometa.
Ishodište za planirana sredstva za plaće djelatnika i koeficijenta propisane su Pravilnikom o radu, unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta Pučkog otvorenog učilišta Ivanić-Grad. Iz ove aktivnosti sufinanciraju se i komunalne usluge, telefon, Internet, promidžbeni materijali, računalne usluge, usluge investicijskog održavanja, premije osiguranja, članarine, usluge banaka, seminari, troškovi nastavnika i predavača za obrazovne programe, troškovi izložbi, te troškovi programa POU, posebno za izložbe i koncertno-glazbene programe.
Ishodište za planirana sredstva odnose se na realizaciju iz prošlih godina te iskazanu potrebu dionika pri čemu se povećanje za planirana sredstva za plaće djelatnika u 2026. godini, a ishodište za materijalne troškove koji se odnose na planirane rashode za energente i sve druge gore navedene sufinancirane troškove je procjena realizacije iz 2025. godine te važeće cijene energenata, komunalnih usluga, potrošnog materijala, materijala za čišćenje, osiguranja, telefona i uredskog materijala. Iz aktivnosti financira se i redovito investicijsko održavanje zgrade POU, održavanje web stranice, knjigovodstvene usluge, provođenje javne nabave.
Aktivnost: Redovna djelatnost Pučkog otvorenog učilišta
Dio troškova redovne djelatnosti ustanova podmiruje se iz vlastitih prihoda kroz provođenje obrazovnih programa, ulaznica od kulturnih programa, najma prostora i drugih aktivnosti (izložbi, koncerata i ostalih programa), kao i sufinanciranje gotovo svih drugih troškova.
Aktivnost: Nabava dugotrajne imovine
Nabava nove digitalne i ostale opreme za normalno funkcioniranje aktivnosti Pučkog otvorenog učilišta Ivanić-Grad.
Aktivnost: Sufinanciranje kazališnih predstava
Program kazališta u Ivanić-Gradu koji podrazumijeva 15-ak gostujućih kazališnih predstava kako bi se zadovoljile potrebe stanovnika Ivanić-Grada i okolice za atraktivnim kazališnim predstavama, kao i sufinanciranje ostalih kulturno-obrazovnih programa (ljeto na bazenu, dramski studio)
Aktivnost: Sufinanciranje kino programa
Kinoprikazivačka djelatnost obuhvaća sve aktivnosti vezane uz film, a sufinanciranje je potrebno zbog odluke o nižim cijenama ulaznica od prosjeka i zbog toga što će na repertoaru biti svi aktualni kino hitovi kao i posebni kino programi za vrtiće i škole, kao i programi vezani uz ugovor s HAVC-om i kinomrežom.
Aktivnost: Sufinanciranje ljetnog programa u amfiteatru
Program ljeto u bazenu potreban je stanovnicima Ivanić-Grada kako bi i u ljetnim mjesecima imali atraktivne kulturne programe na otvorenom (kino, kazalište, stand up komedije, koncerte...), a pristup istome za građane je besplatan.
Kapitalni projekt: Ostali kapitalni projekti
Nabava i ugradnja protupožarnih prozora, projektiranje novoizvedenog stanja, uređenje Male dvorane, izmjena solarnih folija, nadzor.
Kapitalni projekt: Adaptacija i uređenje Velike dvorane
Kapitalni projekt za kojeg je već napravljen projekt i troškovnik i koji će se dati na natječaj za sufinanciranje iz EU fondova u budućem razdoblju. Završetkom takvog projekta kompletno bi se rekonstruirala Velika dvorana Pučkog otvorenog učilišta Ivanić-Grad i postala moderna multifunkcionalna dvorana. U međuvremenu planira se postaviti i novo ozvučenje dvorane, te nabava novog kino projektora, velikim djelom iz natječaja Ministarstva kulture.
Pokazatelji rezultata
Pokazatelj rezultata | Definicija pokazatelja | Jedinica | Polazna vrijednost 2025. | Ciljana vrijednost 2026. | Ciljana vrijednost 2027. | Ciljana vrijednost 2028. |
Obrazovne grupe za tečajeve, radionice, predavanja, seminare (A120101, A120102) | Zadržati i povećati broj organiziranih obrazovnih grupa, radionica i tečajeva | Broj organiziranih obrazovnih grupa, radionica i tečajeva | 11 | 12 | 13 | 13 |
Organizacija izložbi umjetnika u galerijskom prostoru (A120101, A120102) | Zadržati i povećati broj umjetničkih postava u galerijskom prostoru sa što raznovrsnijim sadržajem | Broj umjetničkih izložbi | 12 | 13 | 13 | 13 |
Organizacija koncertno – glazbenih programa (A120101, A120102) | Zadržati i povećati broj koncertno – glazbenih programa | Broj koncertno – glazbenih programa | 5 | 5 | 6 | 6 |
Nabava dugotrajne imovine (A120103) | Svu nabavljenu opremu staviti u funkciju | Postotak | 100 | 100 | 100 | 100 |
Ukupan broj realiziranih kazališnih predstava (A120104) | Zadržati ili još povećati broj kazališnih predstava | Broj događanja | 17 | 17 | 18 | 18 |
Kinoprikazivaštvo (A120105) | Zadržati ili još povećati ukupan broj kino projekcija | Broj projekcija | 110 | 115 | 120 | 120 |
Ljetni program u amfiteatru (A120106) | Održati i povećati broj kulturnih besplatnih događanja u ljetu | Broj događanja | 12 | 12 | 13 | 13 |
Ugradnja protupožarnih prozora, izmjena solarnih folija, nadzor radova, javna nabava (K120101) | U potpunosti izvršiti navedene projekte | Postotak | 0 | 20 | 60 | 20 |
Obnovljena velika kino dvorana (K120102) | U potpunosti obnoviti veliku kino dvoranu po postojećem projektu | Multifunkcionalna dvorana | 0 | 1 | 1 | 1 |
1.9.5. JAVNA VATROGASNA POSTROJBA GRADA IVANIĆ-GRADA
Vatrogasna djelatnost Postrojbe je sudjelovanje u provedbi preventivnih mjera zaštite od požara i tehnoloških eksplozija, gašenje požara i spašavanje ljudi i imovine ugroženih požarom i tehnološkom eksplozijom, pružanje tehničke pomoći u nezgodama i opasnim situacijama te obavljanje drugih poslova u nesrećama, ekološkim i inim nesrećama.
Uz vatrogasnu djelatnost postrojba se bavi još ovim registriranim djelatnostima pružanje usluga provjere ispravnosti, održavanje i popravak izolacijskih i vatrogasnih aparata i opreme, organiziranje tečajeva i seminara radi poduke vatrogasnih kadrova u znanjima i vještinama iz vatrogastva, pružanje usluga vatrogasnih (protupožarnih) osiguranja i tehničke zaštite, pružanje usluge najma prostora, pružanje usluge prijevoza vode, pružanje usluge najma vozila, pružanje usluge nadzora nad vatrodojavnim sustavom, pružanje usluge najma vatrogasne opreme, izdavanje knjiga, skripti i ostalih stručnih publikacija iz djelatnosti, kupnja i prodaja robe, pružanje usluga u trgovini, obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu, zastupanje inozemnih tvrtki, usluge informacijskog društva, popravak, održavanje i servis vatrogasnih vozila, djelatnost prijevoza robe i ispumpavanja, provođenje stručnih istraživanja, tehničkih ispitivanja i analiza, davanje stručnih mišljenja i potvrda o propisanim postupcima u vatrogasnoj djelatnosti.
Javna vatrogasna postrojba Grada Ivanić-Grada provodi programe na temelju sljedećih zakonskih i normativnih akata:
Zakon o vatrogastvu (Narodne novine br. 125/2019, 114/2022, 155/2023),
Zakon o zaštiti od požara (Narodne novine br. 92/2010, 114/2022), te
drugi provedbeni propisi koji reguliraju djelatnost vatrogasne postrojbe, a to je Plan zaštite od požara, nacionalna strategija razvoja vatrogastva, te vatrogasna mreža koja je u izradi.
Ciljevi provedbe programa u razdoblju 2026.-2028.
Cilj 1. - Redovna djelatnost vatrogasne postrojbe - povećati (ili bar zadržati) broj djelatnika na postojećoj razini iz razloga kvalitetnog pružanja vatrozaštite na području Grada Ivanić-Grada, te povećati i osposobiti broj pripravnika koji bi se zaposlili uslijed prirodnog odlaska djelatnika u mirovinu
Cilj 2. - Nabava dugotrajne imovine - Zamijeniti postojeću zastarjelu opremu, te nabaviti novu opremu sukladno novim izazovima koji se pojavljuju
Cilj 3. - Projekt gradnje vatrogasnog doma - izgraditi prostore koje će samostalno koristiti JVP Ivanić-Grad, bez dijeljenja zajedničke prostorije s drugim korisnicima ili posjetiteljima zgrade
Cilj 4. - Troškovi intervencija i nabave opreme – nabava potrebne osobne zaštitne opreme, radne odjeće i obuće, te ostale potrebne opreme
Cilj 5. - Projekt gradnje vatrogasnog mini kampusa - povećanje osposobljenosti vatrogasnih kadrova iz razloga bolje pripreme (terenska nastava - ronjenje, gašenje požara trave i niskog raslinja, priprema snaga za dislokaciju), kao i povećanje zadovoljstva djelatnika
Cilj 6. - Projekt dogradnje zgrade JVP i uređenje edukacijsko-vježbališnog parka - povećanje osposobljenosti vatrogasnih kadrova iz razloga bolje pripreme (simulator požara u zatvorenom prostoru, pretraživanje prostora i spašavanje)
Uz vatrogasnu djelatnost postrojba se bavi još ovim registriranim djelatnostima pružanje usluga provjere ispravnosti, održavanje i popravak izolacijskih i vatrogasnih aparata i opreme, organiziranje tečajeva i seminara radi poduke vatrogasnih kadrova u znanjima i vještinama iz vatrogastva, pružanje usluga vatrogasnih (protupožarnih) osiguranja i tehničke zaštite, pružanje usluge najma prostora, pružanje usluge prijevoza vode, pružanje usluge najma vozila, pružanje usluge nadzora nad vatrodojavnim sustavom, pružanje usluge najma vatrogasne opreme, izdavanje knjiga, skripti i ostalih stručnih publikacija iz djelatnosti, kupnja i prodaja robe, pružanje usluga u trgovini, obavljanje trgovačkog posredovanja na domaćem i inozemnom tržištu, zastupanje inozemnih tvrtki, usluge informacijskog društva, popravak, održavanje i servis vatrogasnih vozila, djelatnost prijevoza robe i ispumpavanja, provođenje stručnih istraživanja, tehničkih ispitivanja i analiza, davanje stručnih mišljenja i potvrda o propisanim postupcima u vatrogasnoj djelatnosti.
Programske aktivnosti ustanove:
Aktivnost: Redovna djelatnost vatrogasne postrojbe
Redovna djelatnost vatrogasne postrojbe se odnosi na troškove predviđene za djelatnike (plaće, doprinosi, te ostali dodaci sukladno važećim propisima), kao i materijalni troškovi, otplata kredita, te ostali troškovi.
Aktivnost: Nabava dugotrajne imovine
Nabava dugotrajne imovine obuhvaća nabavu potrebne vatrogasne opreme, sredstava, kao i ulaganja u uredsku opremu i opremu za održavanje.
Kapitalni projekt: Projekt gradnje vatrogasnog doma
Projekt gradnje vatrogasnog doma se odnosi na predviđenu dogradnju novog prostora iznad garaža, kako bi se vatrogasna postrojbe iselila iz postojećeg dijela prostora koji koristi.
Kapitalni projekt: Projekt gradnje vatrogasnog mini kampusa
Projekt gradnje mini kampusa odnosi se na ulaganje u uređenje prostora okoliša Društvenog doma Preko, koji bi se koristili za potrebe JVP Ivanić-Grad i VZG Ivanić-Grad. Prostor bi se koristio za provođenje raznih vrsta obuka, ali i tijekom ljetnih mjeseci za odmor djelatnika JVP Ivanić-Grad.
Kapitalni projekt: Projekt dogradnje zgrade JVP i uređenje edukacijsko-vježbališnog parka vatrogasne postrojbe
Projekt dogradnje zgrade JVP i uređenje edukacijsko-vježbovnog parka se odnosi na predviđeno ulaganje u prostor sale za sastanke i njeno uređenje u modernu učionicu, kao i na nabavu i pripremu kontejnera za edukaciju za simulatore požara u zatvorenom prostoru, kao i uređenje prostora iznad garaža za dodatne učionice i prostora za vježbe.
2. Razdjel 2. Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, gospodarstvo, prostorno planiranje i poljoprivredu
2.1. Program Poticanje razvoja gospodarstva
Planiraju se izdaci u programu razvoj gospodarstva 114.000,00 EUR i to:
2.1.1. Subvencioniranje poduzetništva 29.000,00 EUR:
rashodi za sudjelovanje u projektima LAGa i ostalih asocijacija u koji je uključen Grad - 14.000,00 EUR,
potpora Udruženju obrtnika – 15.000,00 EUR
2.1.2. Informiranje građana i poduzetnika planirano je u iznosu od 85.000,00 EUR za subvencioniranje radijskog programa i subvencioniranje elektroničke publikacije (portali).
2.2. Programi razvoja u poljoprivredi
Sredstva za poljoprivredu u iznosu 111.850,00 EUR, iskoristit će se za razne oblike subvencija, te održavanja infrastrukture po mjesnim odborima.
Program potpora poljoprivredi | 5.000,00 EUR | |
Sređivanje imovinsko pravnih odnosa i zemljišnih knjiga | 3.000,00 EUR | |
Agrotehničke mjere | 3.200,00 EUR | |
Sanacija poljskih puteva | 33.000,00 EUR | |
Katastarsko geodetske izmjere | 6.650,00 EUR | |
Uređenje ruralnog prostora – građevine javne namjene | 50.000,00 EUR | |
Rashodi vezani s provedbom Zakona o poljoprivrednom zemljištu | 11.000,00 EUR |
2.3. Sufinanciranje rada Razvojne agencije za pripremu i provedbu EU projekata
planiran je iznos za sufinanciranje rada Razvojne agencije IGRA u iznosu 135.000,00 EUR i rad suvenirnice koja radi u sklopu Razvojne agencije u iznosu od 35.000,00 EUR.
Planirano je Sufinanciranje poslovanja Poduzetničkog centra u iznosu od 25.000,00 EUR i 20.000,00 EUR za trošak upravljanja Modularnim drvno-tehnološkim poduzetničkim inkubatorom.
2.4. Otkup zemljišta
Planiran je otkup zemljišta u iznosu od 100.000,00 EUR.
2.5. Program Održavanje komunalne infrastrukture
Rashodi održavanja komunalne infrastrukture detaljno su razrađeni u Programu održavanja komunalne infrastrukture, a svi rashodi financiranju se iz prikupljenih sredstava prvenstveno od komunalne naknade, ali i drugih prihoda a namijenjeni su programima održavanja komunalne infrastrukture.
2.6. Program: Izgradnje i rekonstrukcije komunalne infrastrukture
Detaljno je razrađena Programom građenja komunalne infrastrukture
Navedenim programima planiraju se sredstva za:
Rekonstrukcija Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka
Izgradnja cesta u novim stambenim zonama
Uređenje prometnica u Starom gradu
Izgradnja komunalne infrastrukture u UPU-6
Asfaltiranje nerazvrstanih cesta
Zelenjak uređenje
Uređenje Trga V. Nazora
Rekonstrukcija sportskog igrališta - atletske staze
Uređenje korita i prijelaza vodotoka Žeravinec
Izgradnja dječjeg igrališta u Zoni C u Ivanić-Gradu
Projekt ulaganja u objekt DV Tratinčica Posavski Bregi – uređenje igrališta
Izgradnja parkirališta u Ivanić-Gradu
Nogostup Jalševec - Opatinec – Tarno
Nogostup Lijevi Dubrovčak – Topolje
Rekonstrukcija ceste i izgradnja nogostupa u Naftalanskoj ulici
Nogostup Deanovec
2.7. Program Izgradnje i rekonstrukcije poslovnih i stambenih objekata
Planirani iznos za provođenje Programa Izgradnja i rekonstrukcije poslovnih i stambenih objekata je 10.147.150,00 EUR.
Planira se:
izgradnja nove zgrade Dječjeg vrtića, Ivanić-Grad
dogradnja zgrade Dječjeg vrtića Sunce, Graberje Ivanićko
Provedba mjere sanacije i obnove zgrade Muzeja u Ivanić-Gradu
izrada projektne dokumentacije za cjelovitu obnovu Kundekove kuće
opremanje Modularno drvno-tehnološkog Poduzetničkog inkubatora
Akcelerator za OIE
uređenje Učeničkog doma za potrebe Veleučilišta Ivanić-Grad
uređenje kuće, Deželićeva ulica 12, Ivanić-Grad
2.8. Programi zaštite okoliša i životinja
Za Program zaštite okoliša i životinja ukupno je planiran iznos od 241.550,00 EUR za 2026. godinu.
2.8.1. Projekti zaštite prirode i okoliša
U iznosu 77.950,00 EUR je aktivnost koja se odnosi na troškove Zelene čistke, veterinarskih usluga temeljem Zakona o zaštiti životinja, programe zaštite od zaraznih bolesti životinja.
Rashodi za poticajnu naknadu za smanjenje količine miješanog komunalnog otpada u iznosu od 30.000,00 EUR.
Rashodi za subvenciju komunalnih usluga u iznosu od 8.500,00 EUR.
Za program zaštite divljači planirana su sredstva u iznosu 10.000,00 EUR.
2.8.2. projekti za gospodarenje otpadom
Grad Ivanić-Grad planira za projekte gospodarenja otpadom izdvojiti iznos od 46.350,00 EUR.
- nabava spremnika za odvojeno prikupljanje komunalnog otpada u iznosu od 21.000,00 EUR.
- organizacija izobrazno-informativne aktivnosti na temu gospodarenja otpadom u iznosu od 2.850,00 EUR
- sanacija divljih odlagališta u iznosu od 22.500,00 EUR
2.8.3. Kontrola kvalitete zraka
Planirani su rashodi u iznosu od 10.000,00 EUR za laboratorijske usluge kontrole kvalitete zraka.
2.8.4. Izgradnja građevina za gospodarenje otpadom
Planira se izrada projektne dokumentacije za izgradnju Reciklažnog dvorišta u Poduzetničkoj zoni u Ivanić-Gradu, te krajem 2026. godine početak radova na izgradnji.
2.8.5. Zelena infrastruktura
Planirani su rashodi za ozelenjavanje urbanih područja.
2.9. Projekti pomoći mladim obiteljima
Planirano je uređenje komunalne infrastrukture za izgradnju POS-ove zgrade u iznosu od 100.000,00 EUR.
3. Razdjel 3. Upravni odjel za financije i proračun
3.1. Program otplata kredita
Sredstva za otplatu kredita planiraju se u ukupnom iznosu 1.073.700,00 EUR.
U otplati se nalazi kredit ADDIKO BANK (bivše HYPO ALPE-ADRIA BANK) iz 2012. godine, kredit Zagrebačke banke koji je krenuo u otplatu 2024. godine za izgradnju sportske dvorane u Graberju Ivanićkom. Ugovor o kreditu broj KO-05/16 iz 2016. godine, Ugovor o kreditu broj KO-32/17 – kredit za gradnju dvorane u Posavskim Bregima, Ugovor o kreditu broj INJS-19-1100498 – kredit za investicije javnog sektora, Ugovor o kreditu broj INJN-23-1102755 – za financiranje projekta rekonstrukcija Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka, Ugovor o kreditu broj INJS-24-1103539 - za financiranje projekta rekonstrukcija Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka – II faza i financiranje projekta izgradnje nogostupa Jalševec – Opatinec i Ugovor o kreditu broj INJN-24-1103469 – za financiranje projekta dogradnje zgrade Dječjeg vrtića Sunce, Graberje Ivanićko svi ugovori su potpisani između Grada Ivanić-Grada i Hrvatske banke za obnovu i razvitak.
U Proračunu 2026. godine planira se dugoročno kreditno zaduženje u ukupnom iznosu od 6.835.000,00 EUR za potrebe dogradnje dječjeg vrtića Sunce u Graberju Ivanićkom, izgradnja nove zgrade dječjeg vrtića u Ivanić-Gradu, izgradnja nogostupa Jalševec – Opatinec, rekonstrukcija Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka.
Očekivani iznos duga na kraju proračunske 2026. godine po kreditnom zaduženju Grada Ivanić-Grada iznosi 13.472.124,09 EUR, a po ranije danim suglasnostima proračunskim korisnicima 99.072,25 EUR.
Grad Ivanić-Grad će u 2026. godini izvršiti povrat sredstava u iznosu od 84.057,34 eura. beskamatnog zajma dodijeljenog Gradu Ivanić-Gradu za sanaciju posljedica razornih potresa na području Grada Ivanić-Grada.
3.2. Financijski poslovi i platni promet
Planirani iznos za Aktivnost Financijski poslovi i platni promet iznosi 116.000,00 EUR. Rashodi za Usluge porezne uprave planirani su u iznosu od 80.000,00 EUR. Ministarstvo financija, Porezna uprava za troškove obavljanja poslova utvrđivanja, evidentiranja, naplate, nadzora i ovrhe poreza na dohodak obračunava naknadu u iznosu od 1 % od ukupno naplaćenih prihoda i ona se uplaćuje u državni proračun Republike Hrvatske temeljem Zakon o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Narodne novine broj 127/2017, 138/2020, 151/2022, 114/2023). Rashodi za bankarske usluge i usluge platnog prometa planirani su u iznosu od 25.000,00 EUR.
Preuzmite dokumente:
- PRIJEDLOG Obrazloženje Proračun Grada Ivanić Grada za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu
- PRIJEDLOG Proračuna Grada Ivanić Grada za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu