Prijedlog Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Ivanić-Grada za 2026. godinu
Završetak savjetovanja: 07.12.2025
Status: Savjetovanje je objavljeno
Savjetovanje s javnošću:
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20), članka 18. Zakona o proračunu (Narodne novine, broj 144/21) i članka 35. Statuta Grada Ivanić-Grada (Službeni glasnik Grada Ivanić-Grada, broj 01/21, 04/22 i 05/25), Gradsko vijeće Grada Ivanić-Grada na svojoj _______. sjednici održanoj dana _____________ 2025. godine donijelo je
O D L U K U
o izvršavanju Proračuna Grada Ivanić-Grada za 2026. godinu
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Ivanić-Grada za 2026. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), financijskog plana proračunskih korisnika, njihovo ostvarivanje odnosno izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada Ivanić-Grada (u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Gradonačelnika Grada Ivanić-Grada (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u svezi izvršavanja Proračuna.
Riječi i pojmovi koji se koriste u ovoj Odluci, a koji imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu navedeni.
Članak 2.
Korisnici Proračuna u smislu ove Odluke su:
1. upravna tijela Grada Ivanić-Grada (u daljnjem tekstu: Upravna tijela),
2. proračunski korisnici:
- ustanove kojima je Grad osnivač i koje su uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
- mjesni odbori,
3. ustanove i neprofitne organizacije kojima je Grad osnivač, a koje nisu uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika,
4. trgovačka društva i druge pravne osobe kojima je Grad većinski vlasnik ili suvlasnik,
5. ostali korisnici Proračuna – pravne osobe (ustanove i udruge građana) i fizičke osobe kojima se osiguravaju sredstva za realizaciju pojedinog projekta.
Korisnici Proračuna iz stavka 1. točke 1. i 2. ovoga članka obvezno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu i ove Odluke koje se odnose na izradu financijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstva, izvještavanje te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava te zakonske odredbe o proračunskom računovodstvu.
Korisnici Proračuna iz stavka 1. točke 3. i 4. ovoga članka obvezno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu i ove Odluke, koje se odnose na zaduživanje i davanje jamstva te izvještavanje i nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.
SADRŽAJ PRORAČUNA I FINANCIJSKOG PLANA
Članak 3.
Proračun se sastoji od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine, a sadrži financijske planove proračunskih korisnika prikazane kroz opći i posebni dio i obrazloženje proračuna.
Opći dio proračuna sadrži:
sažetak Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja
Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja
Račun prihoda i rashoda proračuna sadrži prikaz ukupno očekivanih prihoda i rashoda iskazanih prema proračunskim klasifikacijama kako slijedi:
- prihodi i rashodi na razini razreda i skupine ekonomske klasifikacije
- prihodi i rashodi na razini razreda i skupine izvora financiranja
- rashodi na razini razreda i skupine funkcijske klasifikacije.
Račun financiranja proračuna sadrži prikaz ukupno očekivanih primitaka i izdataka iskazanih prema proračunskim klasifikacijama kako slijedi:
- primici i izdaci na razini razreda i skupine ekonomske klasifikacije
- primici i izdaci na razini razreda i skupine izvora financiranja.
Ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima, opći dio Proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima.
Posebni dio proračuna sadrži prikaz ukupno očekivanih rashoda i izdataka prema:
- organizacijskoj klasifikaciji (razdjel, glava, RKP),
- programskoj klasifikaciji (glavni program, program, aktivnost/projekt),
- izvorima financiranja (najniža razina) i
- ekonomskoj klasifikaciji (razina razreda i skupine).
Obrazloženje Proračuna sastoji se od obrazloženja općeg dijela proračuna i obrazloženja posebnog dijela proračuna.
Članak 4.
Financijski plan proračunskog korisnika sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine te sadrži opći i posebni dio i obrazloženje financijskog plana.
Financijski plan Korisnika usvaja nadležno tijelo u skladu sa Zakonom.
Usklađenje financijskog plana Korisnika provodi se donošenjem izmjena i dopuna Proračuna.
IZVRŠAVANJE PRORAČUNA I FINANCIJSKOG PLANA
ODGOVORNOSTI I OVLAŠTENJA
Članak 5.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna upravlja gradonačelnik poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Gradonačelnik i čelnici proračunskih korisnika odgovorni su za planiranje i izvršavanje Proračuna iz svoje nadležnosti, kao i za zakonito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Odgovornost za izvršavanje proračuna podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, za izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava, te za utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Ako se u tijeku izvršavanja Proračuna utvrdi da proračunska sredstva nisu pravilno korištena, korisnik sredstava je dužan vratiti primljena sredstava.
Odluku o povratu sredstava, po prijedlogu pročelnika nadležnog upravnog tijela, donosi Gradonačelnik.
Gradonačelnik, pročelnici upravnih odjela te odgovorne osobe proračunskih korisnika dužni su primjenjivati fiskalna pravila Zakona o fiskalnoj odgovornosti (Narodne novine br. 111/2018, 41/2020, 83/2023) i osigurati učinkovito i djelotvorno funkcioniranje sustava financijskog upravljanja i kontrola kao i sustava nadzora i kontrole nad trošenjem proračunskih sredstava.
Članak 6.
Proračunska sredstva mogu se koristiti samo za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Raspored sredstava za financiranje javnih potreba Grada Ivanić-Grada u kulturi, tehničkoj kulturi, u provedbi programa udruga civilnog društva, u predškolskom odgoju i obrazovanju, u sportu, u vatrogastvu i civilnoj zaštiti analitički se razrađuje u analitičkim godišnjim programima koje donosi Gradsko vijeće, te se i odobrava temeljem njih.
Raspored sredstava za financiranje potreba Grada Ivanić-Grada za izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture analitički se razrađuje u analitičkim godišnjim programima koje donosi Gradsko vijeće, te se i odobrava temeljem njih.
Proračunska sredstva koja nisu analitički razrađena odnosno kojima nije određen krajnji korisnik u Posebnom dijelu Proračuna, godišnjem programu ili planu ili drugom aktu Gradskog vijeća raspoređuju se temeljem akta Gradonačelnika.
Prednost u podmirivanju rashoda/izdataka Proračuna imaju rashodi/izdaci vezani za sudske presude, upravne rješidbe, kreditne obveze i za redovnu djelatnost gradske uprave.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
PREUZIMANJE OBVEZA, NAČIN ISPLATE IZ PRORAČUNA I NAPLATA PRIHODA
Članak 7.
Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje i u sljedećim godinama, osiguravaju se iz sredstava Proračuna tekuće godine i projekcija Proračuna.
Sve ugovore po preuzetim obvezama i potraživanjima, nadležno upravno tijelo dužno je dostaviti u Upravni odjel za financije i proračun odmah po zaključenju istih.
Članak 8.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze iz ugovora koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, isključivo na temelju suglasnosti Gradonačelnika.
Zahtjev za suglasnost iz stavka 1. ovoga članka proračunski korisnici podnose putem nadležnog upravnog tijela.
Plaćanja koja proizlaze iz obveza preuzetih sukladno stavku 1. ovoga članka, proračunski korisnici moraju kao obvezu uključiti u financijski plan u godini u kojoj ta obveza dospijeva.
Odredbe ovoga članka ne primjenjuju se na rashode za redovito poslovanje koji nastaju kontinuirano i na ugovore povezane sa zaduživanjem proračunskih korisnika. Pod rashodima za redovito poslovanje koji nastaju kontinuirano podrazumijevaju se režijski troškovi i to: troškovi komunalnih usluga i drugi redovni troškovi (troškovi opskrbe strujom, plinom, troškovi telefona, interneta i sl.), zatim troškovi redovnog održavanja postojećih informacijskih sustava, obnavljanja postojećih licenci, redovne nabave uredskog materijala i slični troškovi koji se ponavljaju iz godine u godinu i to neovisno o tome poklapa li se razdoblje trajanja ugovora s proračunskom godinom ili ne.
PLAĆANJE PREDUJMOM PRILIKOM ISPORUKA ROBE, RADOVA I USLUGA
Članak 9.
Za isporuke robe, radova i usluga plaćanje predujmom se predviđa samo iznimno, na temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Korisnik može, uz prethodnu suglasnost gradonačelnika, predvidjeti plaćanje predujmom ako je ispunjen najmanje jedan od sljedećih uvjeta:
– osigurava se razvidna i mjerljiva korist za gradski proračun
– ostvaruju se kraći rokovi isporuke robe, radova i usluga i druge pogodnosti od interesa za Grad Ivanić-Grad
– plaćanje predujmom nužan je uvjet za isporuku robe, radova i usluga.
Korisnik je dužan Upravnom odjelu za financije i proračun dostaviti zahtjev za izdavanje suglasnosti za plaćanje predujmom prije pokretanja nabave.
Članak 10.
Proračunska sredstva proračunski korisnici smiju koristiti samo za namjene utvrđene Proračunom i to do visine utvrđene u Posebnom dijelu, prema načelu dobrog financijskog upravljanja, a vodeći računa o zakonitosti, svrhovitosti, učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu prihoda i primitka iz svoje nadležnosti, i za izvršavanje rashoda i izdataka u skladu s namjenama. Iznimno od ove odredbe, Gradonačelnik može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci, u slučaju nepravovremene naplate namjenskih prihoda i primitaka pokrivaju na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski primici od zaduživanja, mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu.
Namjenski prihodi i primici koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu godinu.
Članak 11.
Proračun se izvršava ostalim korisnicima proračuna, u pravilu, na temelju mjesečnih dodjela s računa gradskog proračuna. Dodjela sredstava vršit će se sukladno njihovim financijskim planovima, odnosno zahtjevima, sukladno raspoloživim sredstvima.
Sredstva za pokroviteljstva te za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje Gradonačelnik ako krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Gradskog vijeća Grada Ivanić-Grada (u daljnjem tekstu: Gradsko vijeće).
Članak 12.
Upravni odjel za financije i proračun obvezan je u roku od osam dana od dana donošenja Proračuna izvijestiti sva upravna tijela i proračunske korisnike o odobrenim sredstvima u Proračunu. Proračunski korisnici – ustanove Grada, za koje su sredstva planirana u posebnim glavama Proračuna, obvezni su dostaviti Upravnom odjelu za financije i proračun svoje usvojene financijske planove, usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu, do 15. siječnja 2026. godine.
Članak 13.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruju upravna tijela, kao i vlastiti i namjenski prihodi i primici koje ostvaruju proračunski korisnici Grada.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika su prihodi koje proračunski korisnici ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima, a koje poslove mogu obavljati i drugi subjekti izvan općeg proračuna.
Ostali korisnici proračunskih sredstava dužni su vlastite prihode planirati u svom financijskom planu, koristiti ih za određenu propisanu namjenu, a godišnja financijska izvješća dužni su dostavljati nadležnom upravnom odjelu za prethodnu godinu do ugovorenog roka.
Nadležni upravni odjel za društvene djelatnosti nadzire ostvarenje i trošenje tih prihoda.
Uplaćeni, a manje planirani vlastiti prihodi proračunskih korisnika mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u financijskom planu korisnika do visine uplaćenih sredstava, uz suglasnost čelnika proračunskog korisnika.
POVRAT SREDSTAVA S RAČUNA PRORAČUNA
Članak 14.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću ostvaruju tijela Gradske uprave, proračunski korisnici i ostali prihodi koji pripadaju Proračunu, budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćena svota vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda. Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračun prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
O povratu pogrešno ili više uplaćenih prihoda donosi se rješenje protiv kojeg nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor. Rješenje o povratu donosi pročelnik upravnog odjela nadležnog za vrstu prihoda koja je pogrešno ili više uplaćena u proračun na temelju zahtjeva uplatitelja i utvrđenog činjeničnog stanja.
Prije donošenja rješenja upravni odjel u čijoj su nadležnosti pogrešno ili više uplaćeni prihodi dužno je prikupiti očitovanje o opravdanosti zahtjeva za povrat pogrešno ili više uplaćenih prihoda, iznos sredstava koja se vraćaju uplatitelju te dokumentaciju kojom to potkrepljuju.
Nalog za povrat sredstava izdaje pročelnik upravnog odjela nadležan za naplatu određene vrste prihoda.
PRIVREMENE MJERE ZA URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 15.
Ako u tijeku godine nastanu nove ili veće obveze za Proračun ili se dogode promjene gospodarskih kretanja te niža naplata prihoda/primitaka, Gradonačelnik može, na prijedlog Upravnog odjela za financije i proračun, obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda i/ili izdataka.
Privremene mjere iz prethodnog stavka poduzimaju se sukladno Zakonu najduže 60 dana, a Gradonačelnik je dužan najkasnije 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna.
IZVRŠAVANJE PRORAČUNA TIJEKOM TRAJANJA POSEBNIH OKOLNOSTI
Članak 16.
U slučaju nastupa posebnih okolnosti, tijekom izvršavanja Proračuna Gradonačelnik može donositi odluke kojima se osiguravaju sredstva za financiranje mjera i aktivnosti vezanih za te posebne okolnosti, uključujući i odluke o preraspodjelama, bez ograničenja odnosno u postotku većem od propisanog Zakonom o proračunu.
Posebne okolnosti iz stavka 1. ovoga članka podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš, narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu.
Nastup posebnih okolnosti iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje Gradsko vijeće posebnom odlukom u kojoj određuje i rok trajanja odluke o nastupu posebnih okolnosti.
Gradonačelnik je dužan izvještavati Gradsko vijeće o svim odlukama koje se donose u skladu sa stavkom 1. ovoga članka te o njihovoj primjeni
PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 17.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredviđenih nesreća odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.
Proračunska zaliha iznosi 20.000,00 eura.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik koji je o korištenju proračunske zalihe obvezan tromjesečno izvijestiti Gradsko vijeće.
NAMJENSKI PRIHODI I PRIMICI, VLASTITI PRIHODI KORISNIKA
Članak 18.
Namjenski prihodi i primici Proračuna su pomoći, donacije, prihodi za posebne namjene, prihodi od prodaje ili zamjene imovine u vlasništvu Grada, naknade s naslova osiguranja i namjenski primici od zaduživanja.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem iznosu nego što je planirano, mogu se preuzeti i plaćati obveze do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.
Rashodi i izdaci financirani iz namjenskih prihoda mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.
Rashodi i izdaci financirani iz namjenskih primitaka mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava ako se za to prethodno ishodi suglasnost Gradonačelnika.
Naplaćeni i preneseni, a neplanirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima i/ili stavkama ako se za to prethodno ishodi suglasnost Gradonačelnika.
PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 19.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu sredstava u Proračunu unutar pojedinih rashodnih stavaka, i to unutar izvora financiranja opći prihodi i primici i unutar izvora financiranja namjenski primici, s tim da umanjenje pojedine stavke rashoda i izdataka na razini podskupine ekonomske klasifikacije može biti do 5%.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, preraspodjela sredstava unutar izvora opći prihodi i primici može se izvršiti najviše do 15% sredstava utvrđenih na stavci rashoda i izdataka razine podskupine ekonomske klasifikacije, ako se time osigurava povećanje sredstava učešća Grada planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, sredstva učešća Grada planirana u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije iz izvora financiranja opći prihodi i primici te sredstva za financiranje projekata koja se refundiraju iz pomoći Europske unije mogu se preraspodjeljivati:
– bez ograničenja unutar istog razdjela organizacijske klasifikacije,
– najviše do 15% između projekata različitih razdjela organizacijske klasifikacije.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, sredstva za otplatu glavnice i kamata duga i jamstava te negativne tečajne razlike i razlike zbog primjene valutne klauzule mogu se, tijekom proračunske godine, osiguravati preraspodjelom bez ograničenja.
Sredstva iz stavaka 2. i 3. ovoga članka mogu se preraspodjelom osigurati za naknadno utvrđene aktivnosti i/ili projekte i/ili stavke.
Obrazloženi zahtjev za preraspodjelom sredstava, sukladno odredbama ovoga članka, dostavlja se Gradonačelniku putem Upravnog odjela za financije i proračun i mora sadržavati odgovarajuću dokumentaciju kojom se dokazuje opravdanost razloga za dodatnim sredstvima na proračunskoj stavci koja se povećava, odnosno opravdanost razloga za smanjenje sredstava na proračunskim stavkama.
Sredstva u Proračunu ne mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
O izvršenim preraspodjelama Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna
UPRAVLJANJE I RASPOLAGANJE IMOVINOM
Članak 20.
Imovinu u gradskom vlasništvu čini sva financijska i nefinancijska imovina. Gradonačelnik upravlja svom imovinom do visine ograničenja utvrđenih Zakonom.
Stanje financijske i nefinancijske imovine i obveza utvrđuje se godišnjim popisom.
Odluku o godišnjem popisu te imenovanju povjerenstva za popis donosi Gradonačelnik.
Konačnu odluku o prihvaćanju izvješća i rezultatima popisa imovine i obveza donosi Gradonačelnik.
Članak 21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Gradonačelnik. Privremeno slobodna novčana sredstva mogu se kratkoročno oročiti, o čemu odluku donosi Gradonačelnik, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2026. godine.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka ne smiju se ulagati u dionice i udjele pravnih osoba.
Iz sredstava Proračuna, Gradonačelnik može, sukladno zakonskim propisima, odobriti kratkoročnu pozajmicu ustanovama i društvima u vlasništvu Grada Ivanić-Grada, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti do visine 0,5 % prihoda proračuna prethodne godine bez primitaka, u svrhu premoštenja neravnomjernog priljeva sredstava. Iznad navedenog iznosa pozajmicu odobrava Gradsko vijeće. Pozajmica se može odobriti ako to likvidnost proračuna dozvoljava.
Članak 22.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga po osnovi javnih i nejavnih davanja u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima, ako bi se na taj način poboljšala dužnikova mogućnost otplate duga, odnosno ako bi naplata duga u cijelosti dovela do nelikvidnosti (blokade računa) dužnika.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati potraživanja Grada ako bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugih opravdanih razloga, u skladu s propisima.
ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 23.
Grad se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprograma ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Grad se može kratkoročno zadužiti sukladno stavku 1. ovog članka samo za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza.
Odluku o kratkoročnom zaduživanju donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 24.
Grad se može dugoročno zadužiti za namjene utvrđene Zakonom o proračunu.
Odluku o dugoročnom zaduženju Grada donosi Gradsko vijeće, dok suglasnost za zaduženje daje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra financija. Iznimno, suglasnost za dugoročno zaduživanje može dati ministar financija ako se Grad zadužuje za realizaciju projekta koji se sufinancira iz fondova Europske unije do iznosa ukupno prihvatljivog troška projekta.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovoga članka može iznositi najviše do 20 posto ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje.
Odredbe ovog članka ne odnose se na iznos zaduživanja Grada do iznosa ukupno prihvatljivog troška projekta sufinanciranog iz sredstava Europske unije i zaduživanje Grada za investicije iz područja unapređenja energetske učinkovitosti.
Članak 25.
Tekuće otplate glavnice duga po osnovi zaduživanja, iskazane u Računu financiranja Proračuna u iznosu od 1.073.700,00 EUR, s pripadajućim kamatama, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim rashodima i izdacima.
Tekuće otplate glavnice duga Grada: glavnice i kamate iskazane su u Razdjelu 003 Upravni odjel za financije i proračun.
Po Ugovoru o kreditu broj 408-51013964 (kreditor Addiko bank Hrvatska, ranije HYPO ALPE-ADRIA BANK d.d.) na dan 01.01.2026. godine neotplaćena glavnica po kreditu iznosi 39.328,23 EUR.
Po Ugovoru o kreditu broj KO-05/16 (kreditor Hrvatska banka za obnovu i razvitak) na dan 01.01.2026. godine, neotplaćena glavnica po kreditu iznosi 576.685,60 EUR.
Po Ugovoru o kreditu broj KO-32/17 (kreditor Hrvatska banka za obnovu i razvitak) na dan 01.01.2026., za izgradnju školske dvorane, neotplaćena glavnica iznosi 421.297,56 EUR.
Po Ugovoru o kreditu broj INJS_19-1100498 (kreditor Hrvatska banka za obnovu i razvitak) na dan 01.01.2026., za investicije na području Grada, neotplaćena glavnica po kreditu iznosi 551.263,60 EUR.
Kredit po Ugovoru o kreditu broj 3278539317 (kreditor Zagrebačka banka d.d.) na dan 01.01.2026., za izgradnju Sportske dvorane u Graberju Ivanićkom, te dogradnji Dječjeg vrtića na Žeravincu. neotplaćena glavnica po kreditu iznosi 1.020.949,53 EUR.
Kredit po Ugovoru o kreditu broj INJN-23-1102755 (kreditor Hrvatska banka za obnovu i razvitak) na dan 01.01.2026., za financiranje rekonstrukcije Hercegovačke ulice i ulice Stjepana Gregorka u Ivanić-Gradu, neotplaćena glavnica po kreditu iznosi 2.260.000,00 EUR.
Kredit po Ugovoru o kreditu broj INJN-24-1103469 za financiranje projekta dogradnje zgrade Dječjeg vrtića Sunce, Graberje Ivanićko je u korištenju i u 2026. godini krenut će u otplatu.
Kredit po Ugovoru o kreditu broj INJS-24-1103539 - za financiranje projekta rekonstrukcija Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka – II faza i financiranje projekta izgradnje nogostupa Jalševec – Opatinec je u korištenju i u 2026. godini krenut će u otplatu.
Kredit po Ugovoru broj INJN-24-1103475 za financiranje izgradnje nove zgrade dječjeg vrtića u Ivanić-Gradu krenut će u 2026. godini u korištenje.
Grad se u tijeku 2021. godine kreditno zadužio putem beskamatnog zajma dodijeljenog iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za sanaciju posljedica razornih potresa na području Grada Ivanić-Grada u iznosu u iznosu 252.173,34 eura.
Na dan 01.01.2026. godine neotplaćena glavnica po zajmu iznosi 84.060,77 EUR.
U Proračunu 2026. godine planira se dugoročno kreditno zaduženje u ukupnom iznosu od 6.835.000,00 EUR. Za potrebe izgradnje nove zgrade Dječjeg vrtića Ivanić-Grad - NPOO.C3.1.R1-I1.01.0136 u iznosu od 6.135.000,00 EUR, za potrebe dogradnje zgrade Dječjeg vrtića Sunce, Graberje Ivanićko - NPOO.C3.1.R1-I1.01.0143 u iznosu od 200.000,00 EUR, kreditno zaduženje za potrebe rekonstrukcije Hercegovačke ulice i ulice S. Gregorka – II faza u iznosu od 150.000,00 EUR, za izgradnju nogostupa Jalševec-Opatinec-Tarno u iznosu od 300.000,00 EUR.
Očekivani iznos duga na kraju proračunske 2026. godine po kreditnom zaduženju Grada Ivanić-Grada iznosi 13.472.124,09 EUR, a po ranije danim suglasnostima proračunskim korisnicima 99.072,25 EUR.
Obveze po preuzetom kreditnom zaduženju i dinamika otplate istih uskladit će se s visinom propisane stope zaduženosti.
Članak 26.
Proračunski korisnici – ustanove kojima je Grad osnivač i koje su uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika, mogu se dugoročno zaduživati za namjene utvrđene Zakonom o proračunu, uz suglasnost Gradskog vijeća, sukladno važećim propisima i Statutu Grada Ivanić-Grada. Suglasnosti dane proračunskim korisnicima uključuju se u opseg mogućeg zaduživanja Grada.
Pravne osobe u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada mogu se dugoročno zaduživati te refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma, uz suglasnost Gradskog vijeća, sukladno važećim propisima i Statutu Grada Ivanić-Grada.
Ako se pravna osoba iz stavka 2. ovoga članka dugoročno zadužuje kod međunarodne financijske institucije, na odluku o davanju suglasnosti za dugoročno zaduživanje pravne osobe obvezno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra financija.
Grad može dati jamstvo za dugoročno zaduživanje proračunskom korisniku iz stavka 1. ovoga članka te pravnoj osobi u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu iz stavka 2. ovoga članka, uz prethodno dobivenu suglasnost ministra financija, sukladno važećim propisima i Statutu Grada Ivanić-Grada.
Dana jamstva iz stavka 4. ovoga članka uključuju se u opseg mogućeg zaduživanja Grada.
Iznimno od odredbe stavka 5. ovoga članka, jamstvo koje je dano za zaduženje do ukupno prihvatljivog troška projekta sufinanciranog iz sredstava Europske unije ne uključuje se u opseg mogućeg zaduživanja Grada.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduženje i/ili davanje jamstva iz ovoga članka, odgovorna osoba proračunskog korisnika – ustanove kojoj je Grad osnivač ili pravne osobe u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada, dostavlja nadležnom upravnom tijelu, koje ocjenjuje opravdanost zaduživanja i/ili davanja jamstva podnositelja zahtjeva.
Zahtjev iz stavka 7. ovoga članka mora sadržavati sljedeću dokumentaciju:
– obrazloženje kapitalnog projekta,
– usvojen financijski plan,
– dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava,
– nacrt ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima kreditiranja i planom otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate).
Nadležno upravno tijelo prilikom ocjenjivanja opravdanosti zaduživanja i/ili davanja jamstva dužno je razmotriti:
– opravdanost i učinkovitost projekta te usklađenost projekta s ciljevima i prioritetima Grada,
– ocjenu stanja zaduženosti podnositelja zahtjeva.
PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA, FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA KONTROLA I IZVJEŠTAVANJE
Članak 27.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju sustav proračunskog računovodstva. Upravni odjel za financije i proračun obavezan je prikupiti, uskladiti i konsolidirati polugodišnja i godišnja financijska izvješća proračunskih korisnika i Grada kao nadležnog proračuna.
Članak 28.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvještavanja, obavljaju se u Upravnom odjelu za financije i proračun Grada Ivanić-Grada.
Članak 29.
Upravni odjel za financije i proračun izrađuje i dostavlja Gradonačelniku polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Gradonačelnik podnosi polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Gradskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o Proračunu i tako da do utvrđenog roka izvješće predaje predsjedniku predstavničkog tijela.
Članak 30.
Proračunski korisnici su dužni upravljačkom tijelu, u skladu s aktima kojima je uređen rad proračunskog korisnika, dostaviti na usvajanje prijedlog polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana u rokovima propisanim Zakonom o Proračunu.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 31.
Godišnje programe i planove Gradsko vijeće donosi istodobno s donošenjem Proračuna za 2026. godinu.
Članak 32.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2026. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju se kao prihodi Proračuna za 2026. godinu.
Rashodi za koje je nastala obveza u 2026. godini rashodi su proračuna za 2026. godinu.
O namjeni viška prihoda odnosno pokriću manjka prihoda iz prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće.
Članak 33.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Ivanić-Grada i primjenjuje se od 1. siječnja 2026. godine.
REPUBLIKA HRVATSKA
ZAGREBAČKA ŽUPANIJA
GRAD IVANIĆ GRAD
GRADSKO VIJEĆE
KLASA: Predsjednik Gradskog vijeća:
URBROJ:
Ivanić-Grad, ________________2025. Željko Pongrac, pravnik kriminalist
Preuzmite dokumente:
- PRIJEDLOG Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Ivanić Grada za 2026. godinu
- Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju prijedlog Odluke o izvršavanju Proračuna za 2026. godinu